Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 sep 2014 23:22
Powerreserve schreef: dus ga nu maar de meest recente vraag over banden lezen. Kijk er nu al naar uit.
Of verzekeringen.....
12 sep 2014 9:35
Zag deze week dat er bij PCG in Heteren op het industrieterrein een BP is gekomen met hele goedkope Ultimate (13 of 16ct onder de advies prijs), heb maar weer 80L van het goedje in de tank gepropt.
Maar is een goede reden om weer eens voor de zomaar langs Heteren te gaan in het vervolg....
12 sep 2014 11:28
Hier bij de BP Ultimate getankt voor Euro 1,91...moet haast een fout zijn, euro 95 voor 1,81...heeft iemand een typefout gemaakt
Euro 98 steeds minder te krijgen bij Tango/Tinq
12 sep 2014 17:59
@CRB , dank voor de tip, vanuit Arnhem is dat goed te doen.
In Tsjechië met de DD voor ca. €1,35 per liter getankt, dat zijn pas leuke prijzen.
14 dec 2016 10:48
Ik zal vast niet de eerste zijn met deze vraag;
- in mijn cayman S "hoort" euro 98 te gaan, echter is dit amper meer te krijgen...
Is V-Power van Shell een goed alternatief? Zo nee, wat dan wel?
Thanks alvast!
14 dec 2016 11:00
Ik zou E10 gaan tanken
.. dat kan vanaf het eerste watergekoelde type Porsche,; Boxster, 911 .. en blijkbaar dan ook de Cayman
Een hoger octaan getal is natuurlijk beter, als je écht sportief met je Cayman rijdt
14 dec 2016 11:10
Het gaat mij er vooral om dat ik mijn motor niet om zeep help met allerlei verkeerde brandstoffen.
Ik ben helaas niet altijd in de gelegenheid om gericht naar een BP of TinQ te rijden die vaak Euro98 nog wel aan de pomp hebben bijvoorbeeld.
14 dec 2016 11:18
Timmert12 schreef:Het gaat mij er vooral om dat ik mijn motor niet om zeep help met allerlei verkeerde brandstoffen.
Zolang je in NL en andere geciviliseerde europeesche landen tankt - én er geen diesel in gooit

, kan er weinig fout gaan
Voor de performance is het alleen beter om benzine met een octaangetal van 98 of hoger te tanken, maar dat wil niet zeggen dat'ie het op bijv. Euro95 niet goed doet.
Porsche geeft aan dat je ook E10 kunt tanken ..
wellicht staat dat ook in je instructieboekje 
Je helpt eerder je motor om zeep door verkeerd terug te schakelen of door hoge toeren te draaien met een motor die niet op bedrijfstemperatuur is
14 dec 2016 14:51
Top, thanks
14 dec 2016 17:56
Timmert12 schreef:Ik zal vast niet de eerste zijn met deze vraag;
- in mijn cayman S "hoort" euro 98 te gaan, echter is dit amper meer te krijgen...
Is V-Power van Shell een goed alternatief? Zo nee, wat dan wel?
Thanks alvast!
V-power, euro95, E10 het kan allemaal en zal je zeker geen problemen opleveren
Ikzelf gooi er alleen maar 98 in en als dat op dat moment niet te krijgen is dan een keer 95.
14 dec 2016 18:37
MOD: Onnodige quote van direct bovenstaande post geveegd.
Linksonder op het scherm staat een knop

Ja, dat is ook mijn plan sowieso. e10 ben ik volgens mij nog nergens tegen gekomen...
Thanks!
15 dec 2016 10:14
Ik heb hem in elk geval weggezet met een volle tank BP 98, in de veronderstelling dat ze daar inmiddels ook geen E10 aan hebben toegevoegd....
15 dec 2016 15:49
Volgens mij moet dat er bij staan als ze dat hebben toegevoegd omdat het nog geen standaard is
15 dec 2016 19:41
Schijnt dat de watergekoelde turbo's erg baat hebben bij e85 icm bijpassende tune... is er een trade off in motor levensduur?
15 dec 2016 22:21
E10 is niet de toevoeging, maar het percentage (10%] van de toevoeging, dacht ik.
16 dec 2016 0:32
De brandstof word aangeduid als "E10" en bestaat uit een vaste verhouding 90/10 mengsel fossiele brandstof / ethanol.
17 dec 2016 0:00
Interessant stukje over de benzines van Tango (van Tango, dat dan weer wel) :
http://www.tango.nl/overtango/brandstofkwaliteit/Ik weet zeker dat de meningen hierover verdeeld zullen zijn ...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.