Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: porsche in winterslaap

28 maart 2021 20:05

Als je accu 8,3-8,6V en een paar lampjes op je dashbord aan zijn dan is je accu stuk, komt bovenop starten bij dan blijft niets over van de klemspanning.... :shock:

Succes.

Re: porsche in winterslaap

28 maart 2021 20:08

. Maar 8.3V klinkt toch nog niet als helemaal dood.

Auto accu bestaat uit 6 cellen a 2 volt.
Dus 8.3 volt wil grofweg zeggen dat er 2 cellen totaal niks meer bijdragen.
Dus ja die accu is echt wel overleden.
Druppellader aangesloten houden is wel goed,maar elke accu geeft een keer de geest.

Re: porsche in winterslaap

28 maart 2021 20:53

Tristan schreef:Ja hoor - hij ligt altijd aan de lader. Want komt alleen in het weekend buiten. Geen DD. Denk dat de strenge vorst van een tijdje terug de boosdoener is geweest. Mijn garage staat los en is dus net zo koud als buiten.
Gr, Tristan


Dan zou dat geen fluit mogen uitmaken als de druppellader zijn werk doet.
Als je accu ondanks druppellader toch naar 8.9 volt is gezakt, dan is ofwel je accu, ofwel je druppellader kapot. Of ondertussen nu beide.

Re: porsche in winterslaap

04 apr 2021 13:08

mayonaise schreef:914 en 924 waren VW productie.. werden ook eerder als VW kwaliteit bekeken..


Beetje kort door de bocht. Het 914 rollende chassis werd door Karmann in Osnabrück gebouwd, net als verschillende 911, 912 en 968 in de loop van de jaren. De 924 is ook een verhaal apart, die werd weliswaar door VW-personeel in elkaar gezet maar wel onder design en supervisie van Porsche. Kwalitatief zou ik niet weten waar de 914 verschilt met de 911 uit die tijd, hooguit kun je wat zeggen over de gebrekkige roestpreventie van Karmann.

Wil verder niets afdoen aan je betoog, maar de realiteit is veel interessanter, complexer en ligt genuanceerder dan in één kort zinnetje te vatten valt. :)

Re: porsche in winterslaap

04 apr 2021 14:49

Jazzy schreef:
mayonaise schreef:914 en 924 waren VW productie.. werden ook eerder als VW kwaliteit bekeken..


Beetje kort door de bocht. Het 914 rollende chassis werd door Karmann in Osnabrück gebouwd, net als verschillende 911, 912 en 968 in de loop van de jaren. De 924 is ook een verhaal apart, die werd weliswaar door VW-personeel in elkaar gezet maar wel onder design en supervisie van Porsche. Kwalitatief zou ik niet weten waar de 914 verschilt met de 911 uit die tijd, hooguit kun je wat zeggen over de gebrekkige roestpreventie van Karmann.

Wil verder niets afdoen aan je betoog, maar de realiteit is veel interessanter, complexer en ligt genuanceerder dan in één kort zinnetje te vatten valt. :)



Ik zegt niet dat ze minder waren dan de 911 of 928 uit zelfde tijd, maar veel snobs bekeken de 914 en 924 als geen echte porsches. Das gewoon een feit.
de 914 was in Europa zelfs niet verkocht als Porsche maar als VW..
En de 924 was ontworpen voor VW.. en iedereen op straat zei dat er geen echte Porsche motor in zat maar een audi.

Dus qua perceptie, en verwachting kan dat dus wel tellen.

Ik sprak niet over werkelijke kwaliteit, maar over verwachting .. Men verwachtte meer van een Porsche en die 2 waren voor sommigen (hoor ik niet bij) niet als een echte.
Net zoals er nu zijn die rond lopen met onzin dat een echte porsche luchtgekoeld moet zijn..En dat alles gewoon veel beter was vroeger.. wat gewoon aantoonbaar niet klopt.

Re: porsche in winterslaap

09 jun 2021 0:59

Afgelopen weekend mijn gebakje ontschorst en een rondje Noord-Limburg en Brabant gemaakt.
Wat een genot!!!! :cheers: :cheers: :cheers: :lol: :mrgreen:

Re: porsche in winterslaap

09 jun 2021 14:43

Ik denk dat de P wel ‘uitgeslapen’ is als je haar nu pas wakker maakt!
Maar het is inderdaad wel eindelijk weer ideaal buiten!
Veel plezier!
Plaats een reactie