Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:18

Dat zal wel, zo werkt het nu eenmaal. Als niemand een GT3 in de aanbieding heeft en je wil graag eentje, dan koop je de eerste en beste die je kunt vinden en dat betekent dat de verkopende partij de prijs niet zo graag zullen onderhandelen of korting. Duidelijk vond de koper het de moeite waard en vond de GT3's over de grens niet interessant.

Deze 964 is door Pon geleverd...dat schijnt ook extra speciaal te zijn en mag je een extra premie op heffen :scratch: Mij boeit dat weer helemaal niet. Was de GT3 van Wolbert ook door Pon geleverd?

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:21

tja, maar dat was een MKI :mrgreen: :popcorn:

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:25

Maar tegen welke prijs is die 996 GT3 Mk1 bij Wolbert verkocht? Voor de vraagprijs of toch een stuk eronder? Als we dat weten kunnen we ook een beter oordeel over 'de markt' geven.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:33

Staan veel 996 GT3's te koop en bijzonder veel RS'en. GT3's gaan best ook wat geld, ook on Frankrijk een markt die doorgaans heel fair is.

Waarschijnlijk wagen velen hun kans nu de prijzen zo omhoog gegaan zijn. Voor sommigen die geen binding met de wagen hebben een leuke kans... wagen is afgeschreven en met het geld dat je ervan krijgt kan je ferme andere auto's kopen.

Mar het overaanbod is mijns inziens geen goeie zaak. Tenzij die Chinezen begin 2016 in een mum als die RS'en komen wegkopen.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:41

Driver4S schreef:Maar tegen welke prijs is die 996 GT3 Mk1 bij Wolbert verkocht? Voor de vraagprijs of toch een stuk eronder? Als we dat weten kunnen we ook een beter oordeel over 'de markt' geven.

Vaak gaan die voor de vraagprijs weg. Je doet een akk, daar komen een aantal zaken uit en die worden 'netjes' opgelost als men de volle mep betaald.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:44

Precies, zon handelaar gaat er echt geen 10-20K afdoen en al helemaal niet in de huidige markt.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 13:55

Astara schreef: Absoluut één van de mooiste 964 die we ooit gehad en gezien hebben.

Gelet op recente posts hier op het forum vraag ik me af wat de waarde is van zo'n statement van Astara! :mrgreen:

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 15:04

jacobt schreef:Ik snap wat je zegt Steef, maar Wolbert heeft de 996 mk1 gt3 verkocht waar een kaartje van 130k aan heeft gehangen.

Dat zeg ik dus: in Nederland.... :roll:

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 16:24

Subdriver schreef:Astara schreef: Absoluut één van de mooiste 964 die we ooit gehad en gezien hebben.

Gelet op recente posts hier op het forum vraag ik me af wat de waarde is van zo'n statement van Astara! :mrgreen:


Je moet niet alles geloven. en denken dat alles wat hier op dit forum geschreven wordt op waarheid berust ......

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 17:21

Zo goed gelovig ben ik echt niet hoor maar in dit geval heb ik niet zo veel twijfels over het waarheidsgehalte van de door mij bedoelde posts. 8)

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 18:00

Ik moet gelijk denken aan die uitspraak van die verkoper van the gallery uit brummen die zijn hele pand vol met oldtimers heeft staan. Bij een normaal autobedrijf worden de auto's iedere dag minder waard als ze in de showroom staan maar bij hem is het juist omgekeerd. Als hij niet tot een voor iedereen goede deal komt laat hij ze gewoon staan in de showroom want ze worden toch iedere maand meer waard.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

29 jun 2015 18:16

Driver4S schreef:Ik vrees dat met die "gekke astara" vraagprijzen de algehele trend toch omhoog wordt geduwd


Ach, Astara had 5 jaar geleden een 993 Turbo S in de verkoop. Een schitterende arenarode met ik meen 25.000 km. Voor 160.000 euro. Destijds aardig wat geld, want Wolbert bood eerder een zwarte 993 Turbo S aan (met meer kilometers) voor 89.000 euro. Inmiddels zijn we in 2015 en kost een 993 Turbo S met 60.000 km op de klok 580.000 euro (bij Porsche Centrum Gelderland) :res: :salut:
Dus, wat is wat... De prijzen bevinden zich in een stijgende lijn. En als je terugkijkt, was die 160.000 euro voor een 993 Turbo S met 25.000 km bij Astara een koopje :popcorn: :wink:

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

30 jun 2015 20:49

ach, als je ziet wat oude Ferraris opbrengen, 275 gtb/4 meer dan een milioen, 365 gtb/4 2 milioen....en een 250 GTO 30 milioen..
dan zitten we onze 911's nog in een te betalen hobby !
en ze doen het altijd ; zei een Ferrari bezitter mij ooit eens ! :cheers:

en gewoon rijden met die dingen !!! niet verstoppen in een garage box !

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

30 jun 2015 21:08

Het zal zo altijd wel blijven met de prijzen.
Ik heb de afgelopen 35 jaar heel wat auto's verkocht waarvan ik nu zeg "had ik maar…."
Een Austin healey MKIII voor hfl. 9.000,- , m'n Ferrari Dino 246 GTS ging voor de superprijs van hfl. 25.000,- van de hand en een Porsche 356 speedster vond ik voor 35.000 Hollandse guldens veeeeeel te duur. :P

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

30 jun 2015 21:18

de testarossa's zijn wel aan het zakken!
ging natuurlijk ook nergens over in een jaar tijd, maar toch.

dus ik denk denk dat er wel een kleine correctie aan zit te komen.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

30 jun 2015 22:05

Dat klinkt misschien gek, maar ik heb het idee dat alles al weer een beetje aan het zakken is.
Dat is natuurlijk wel een beetje logisch, want dit ging gewoon effe te snel....
Op de RM auctions doen de gebakjes het ook niet helemaal volgens verwachting meer! (De Pininfarina Spider en de E-type flat-floor als voorbeeld)

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

03 jul 2015 9:45

aandelen zijn gewoon te link geworden, dus dan maar classic cars en horloges kopen, een paar maanden geleden is bij Sotheby's New York een Rolex verkocht voor 250.000 USD ( het blijkt mijn oude klok te zijn die ik in 2001 voor 60.000 had verkocht..... :pale:
Had ik maar ..... Je weet het nooit..

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

03 jul 2015 9:49

Laat de prijzen nog maar ff doorstijgen
Moet nu meer dan 20.000 euro kosten doen om een "goede, strakke, roestvrije 964" top te zetten....pff

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 12:44

Ook stevig prijsje

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/pors ... ousPage=lr

En dan nog kleurverschil ook. Lak op de plaatdelen lijkt al te verkrijten daar waar het op de kunststof bumpers en skirts nog vol van kleur is.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 12:57

Hmmm...immi cups...

Afbeelding

Zelf vind ik hem een beetje afgeleefd.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 15:50

Vind het linker voorwiel ver naar voren staan, of is het optisch bedrog? Dat verkrijgen komt denk ik door het licht.....

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 16:12

Model 92 heeft toch airbags,?ik zie op een foto een asbakje in het dasboard.Bij mijn model 92 zit dat in de console boven de versnellingspook ?

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 16:14

De wielen van een 964 staan altijd heel ver naar voren...daarom heb je bij andere velgen met iets meer ET bijvoorbeeld al snel aanlopen van de band op de overgang van de bumper op spatbord en de wielkuip. Zelfs met de originele CUP 1 velgen kan je dit al hebben.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 16:16

renetrzes schreef:Model 92 heeft toch airbags,?ik zie op een foto een asbakje in het dasboard.Bij mijn model 92 zit dat in de console boven de versnellingspook ?


Heeft ook airbags. Dashboardkastje is naar onderkant verhuisd.

Re: Is de 964-bubble aan het barsten???

11 jul 2015 16:20

Maar die gele heeft geen airbags, dat bedoelde je toch ook Giulia
Plaats een reactie