Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 aug 2020 15:22
Een 911 is natuurlijk gewoon duurder dan een VW. En een Ferrari weer duurder dan een 911.
Een motorblok in- en uitbouwen is een motorblok in- en uitbouwen. Dat hoeft niet het dubbele te kosten voor een oude 911.
Als dat 2 of 3 mille kost bij een gewone auto, en dat kost het nog niet eens, hoeft dat geen 5 of 6 te kosten bij een 911.
Zelfs minder onderdelen: geen airco, geen radiator.
21 aug 2020 15:31
Cazzo Super Veloce schreef:drie.twee schreef:1 man reed ooit 100k per jaar in zijn VW Touran en heeft daar 2 x het blok van laten omwisselen.

Ik raad je gedachten. Maar je weet natuurlijk niet na hoeveel jaar hij die blokken heeft laten wisselen....
21 aug 2020 15:40
drie.twee schreef:Een 911 is natuurlijk gewoon duurder dan een VW. En een Ferrari weer duurder dan een 911.
Een motorblok in- en uitbouwen is een motorblok in- en uitbouwen. Dat hoeft niet het dubbele te kosten voor een oude 911.
Als dat 2 of 3 mille kost bij een gewone auto, en dat kost het nog niet eens, hoeft dat geen 5 of 6 te kosten bij een 911.
Zelfs minder onderdelen: geen airco, geen radiator.
Ik weet niet met wie jij praat over auto's maar ik zou daar niet meer te veel naar luisteren.
Een Porsche blok in- en uitbouwen kost niet 2 keer zo duur als bij een andere auto. Sterker nog...een Porsche blok ligt er sneller uit dan een normaal motorblok.
Eerder riep je ook al iets over 2 dagen werk voor een schuifdak en achterraam in en uitbouwen. Complete onzin en ik krijg ondertussen een beetje het gevoel dat je plat gezegd redelijk genaaid bent qua facturen.
21 aug 2020 16:12
Een Porsche blok in- en uitbouwen kost niet 2 keer zo duur als bij een andere auto. Sterker nog...een Porsche blok ligt er sneller uit dan een normaal motorblok.
Fijn dat je dat zegt en ik zie dat ook zo. Maar ik heb nog geen enkele garage dat horen zeggen. Ook geen specialisten. Vandaar ook dat het blok er voorlopig NIET uitgaat. Ik ben ondernemer; ik weet een beetje wat de dingen kosten.
Eerder riep je ook al iets over 2 dagen werk voor een schuifdak en achterraam in en uitbouwen. Complete onzin en ik krijg ondertussen een beetje het gevoel dat je plat gezegd redelijk genaaid bent qua facturen
.
Dat dacht ik dus ook. Dus ik ging rondbellen. Kwam terecht bij Kraan in Aalsmeer. Ook hij zegt 2 dagen. Bel hem maar. Kun je het checken, die man uit Emmen. Ik heb hem 2 keer gebeld. Hij zou ook een offerte sturen voor een ander uitlaatsysteem. Ik heb er een car graphics onder zitten met zo'n dikke eindpijp. Heb liever origineel of iets dat daar op lijkt. Hij zou offreren voor een nieuw systeem. Heeft ie niet gedaan. Weet ik WEER niets.
Vandaar auto in de opslag. Ik zeg niets kwaads over garages, maar overtuigd om er nog meer geld in te steken en bij welke garage, dat ben ik allerminst.
Zo leuk is het allemaal niet. 45k in het zand in een schuur. Maar de eerste normale garage die niet direct $$ in zijn ogen heeft, als hij het woord 'Porsche' of '911' ziet, heb ik nog niet mogen ontmoeten.
Ik zal eens langs die 'Rebel' in Steenwijk gaan. Maar voorlopig ben ik zwaar teleurgesteld en zit de geldkraan potdicht.
21 aug 2020 16:13
Cazzo Super Veloce schreef:
drie.twee schreef:
1 man reed ooit 100k per jaar in zijn VW Touran en heeft daar 2 x het blok van laten omwisselen.
Ik raad je gedachten. Maar je weet natuurlijk niet na hoeveel jaar hij die blokken heeft laten wisselen....
Dat bedoelde ik helemaal niet zo. Ik zeg alleen dat sommige ondernemers weten wat het kost om een blok in- en uit te bouwen.
21 aug 2020 16:17
Mijn god wat een bedragen voor het in en uitbouwen van een blok.....
Pak en beet:
Uitbouwen: halve dag
Revisie: 40 uur
Rubriceren/schoonmaken/opsturen etc: 40 uur
Inbouwen: een dag
Exclusief onderdelen....
21 aug 2020 16:25
drie.twee schreef:Een 911 is natuurlijk gewoon duurder dan een VW. En een Ferrari weer duurder dan een 911.
Een motorblok in- en uitbouwen is een motorblok in- en uitbouwen. Dat hoeft niet het dubbele te kosten voor een oude 911.
Als dat 2 of 3 mille kost bij een gewone auto, en dat kost het nog niet eens, hoeft dat geen 5 of 6 te kosten bij een 911.
Zelfs minder onderdelen: geen airco, geen radiator.
Interessant draadje:
http://forums.pelicanparts.com/911-engine-rebuilding-forum/268190-hours-remove-replace-engine.html5k kosten bij een 911 voor uitbouwen slaat nergens op. Dan kom je al in de buurt van een deelrevisie. Bedoel je dat niet?
21 aug 2020 16:26
drie.twee schreef:Een Porsche blok in- en uitbouwen kost niet 2 keer zo duur als bij een andere auto. Sterker nog...een Porsche blok ligt er sneller uit dan een normaal motorblok.
Fijn dat je dat zegt en ik zie dat ook zo. Maar ik heb nog geen enkele garage dat horen zeggen. Ook geen specialisten. Vandaar ook dat het blok er voorlopig NIET uitgaat. Ik ben ondernemer; ik weet een beetje wat de dingen kosten.
Eerder riep je ook al iets over 2 dagen werk voor een schuifdak en achterraam in en uitbouwen. Complete onzin en ik krijg ondertussen een beetje het gevoel dat je plat gezegd redelijk genaaid bent qua facturen
.
Dat dacht ik dus ook. Dus ik ging rondbellen. Kwam terecht bij Kraan in Aalsmeer. Ook hij zegt 2 dagen. Bel hem maar. Kun je het checken, die man uit Emmen. Ik heb hem 2 keer gebeld. Hij zou ook een offerte sturen voor een ander uitlaatsysteem. Ik heb er een car graphics onder zitten met zo'n dikke eindpijp. Heb liever origineel of iets dat daar op lijkt. Hij zou offreren voor een nieuw systeem. Heeft ie niet gedaan. Weet ik WEER niets.
Vandaar auto in de opslag. Ik zeg niets kwaads over garages, maar overtuigd om er nog meer geld in te steken en bij welke garage, dat ben ik allerminst.
Zo leuk is het allemaal niet. 45k in het zand in een schuur. Maar de eerste normale garage die niet direct $$ in zijn ogen heeft, als hij het woord 'Porsche' of '911' ziet, heb ik nog niet mogen ontmoeten.
Ik zal eens langs die 'Rebel' in Steenwijk gaan. Maar voorlopig ben ik zwaar teleurgesteld en zit de geldkraan potdicht.
Het wordt wel een beetje vermoeiend zo.
Er zit een groot verschil tussen rondbellen en vragen en de praktijk. Ik weet dat het niet zoveel tijd kost vele forummers hier weten dat ook.
En ik ben geen ondernemer maar weet ook heel goed wat dingen (mogen) kosten.
Laatst bijgewerkt door
giulia op 21 aug 2020 16:55, in totaal 1 keer bewerkt.
21 aug 2020 16:54
Zo maar even een vraagje van een niet-ondernemer (ik weet dus niet zo goed wat dingen kosten): wat heb je er aan om een motorblok in-, en dan weer uit te bouwen?
Zijn een beetje de basiskosten die je hebt als je de kapotte kopbouten moet vervangen, niet?
Er zit een groot verschil tussen rondbellen en vragen en de praktijk. Ik weet dat het niet zoveel tijd kosten vele forummers hier weten dat ook.
Namen en rugnummers. Per PM. Laten we eens spijkers met koppen slaan.
Ik werd zogenaamd genaaid. Dat gevoel had ik ook. Kraan werd genoemd. Die had ik toevallig al gebeld. Nu is bellen ineens niet genoeg. Dat heet een offerte aanvragen.
En Cazzo, je kunt wel popcorn eten, maar voeg eens iets toe dan. Ik ben Italië freak. Dimmi, dimmi, informazione. Per favore.
21 aug 2020 17:00
Toch zijn de bijeenkomsten bij Rebel Engineering wel nuttig geweest....heb je iig zelf een idee waar het op uitdraait.
Zijn een aantal jaren geleden gegeven, en dus speelde wel in de tijd dat je ermee bezig geweest bent.
21 aug 2020 17:03
Mijn god wat een bedragen voor het in en uitbouwen van een blok.....
Pak en beet:
Uitbouwen: halve dag
Revisie: 40 uur
Rubriceren/schoonmaken/opsturen etc: 40 uur
Inbouwen: een dag
Exclusief onderdelen....
Hoezo, wat een bedragen?
Jij noemt hier ruwweg 96 uur x 75 euro = 7200 exclusief onderdelen. Ruwweg 12k dus.
Ik zeg toch ook geen kwaad woord over die 'Rebel'? Ik ga daar heus wel eens langs.
Alleen reed mijn auto destijds, dus was ik niet met garages bezig. En bovendien sleutel ik niet zelf.
21 aug 2020 17:11
Voordat het misgaat, ik begrijp dat alleen in/uitbouwen 2-3 mille kost....
21 aug 2020 17:19
Als je 4 blokken tegelijk doet wel...
21 aug 2020 17:35
Als je 4 blokken tegelijk doet wel...
Vertel. Jij weet iemand die een blok in en uitbouwt voor 1/4 van 2 tot 3 mille. Ik wacht in spanning.
21 aug 2020 17:58
Ervaren Porsche monteurs hebben het blok inclusief alles wat er aan vast zit en losgemaakt moet worden binnen 4 uur op de grond liggen. En dan doen ze het rustig aan en netjes.
Lees maar eens op Pelican parts bijvoorbeeld. Daar zijn monteurs die het blok er binnen 2 uur uit hebben.
21 aug 2020 18:30
Al met al jammer dat je geen leuke ervaring hebt en bovendien is de toonzetting van je vragen en antwoorden in de topic niet goed gegaan.
Laten bezinken en op een andere tijdstip met de genoemde specialist overleggen, wellicht komt het goed.
Succes.
21 aug 2020 18:33
Dat dus, dan komt er wel enkele honderd euri bij voor olie en filters.
En blok demonteren kost dan ook weer het nodige uurtjes en zo al met al kom je op ongeveer 50-60 uur voor uithalen, reviseren en inbouwen.
Let op dat er vlak na het revisie nog een kostenpost komt...een grote beurt.
21 aug 2020 19:31
drie.twee schreef:Zo maar even een vraagje van een niet-ondernemer (ik weet dus niet zo goed wat dingen kosten): wat heb je er aan om een motorblok in-, en dan weer uit te bouwen?
Zijn een beetje de basiskosten die je hebt als je de kapotte kopbouten moet vervangen, niet?
Ik zou dan liever een motorblok uitbouwen, en na de werkzaamheden weer inbouwen, zodat je met een ingebouwd motorblok eindigt. Dat rijdt een stuk fijner. Maar goed, ik ben geen ondernemer..
21 aug 2020 19:38
Een jaar of vijf mijn 964 met best wel de nodige gebreken voor een mooi bedrag verkocht. Ja ik vond het wel best natuurlijk. Ben blij met mijn huidige situatie, een leuke, gave, betaalbare en probleemloze 997. Ik wens je veel wijsheid.
21 aug 2020 20:59
We hebben het hier over een Carrera 3.2 motor blok, wat er volgens mij iets sneller uit kan liggen dan een
964 motorblok - zeker als dat een Carrera 4 betreft.
Voor € 3 K wil ik graag je motor uitbouwen.
Voor € 2 K overigens ook

De Firma Kraan is hier ook weleens de revue gepasseerd.
En “uut M” ga je toch niet helemaal naar Kraan
21 aug 2020 22:16
2.5 uur en hij ligt op je schoot
21 aug 2020 22:52
Ik meen toch echt van een Porsche specialist vernomen dat een lufttie uitbouwen een fluitje van een cent is (relatief gezien dan) omdat er in ieder geval minder vloeistof slangen aan zitten.
21 aug 2020 23:03
Dat zeg ik...ik ken hobbyisten die hem op de grond met wat krikken binnen 4 uur er uit hadden. Doorgewinterde monteurs met alle goede gereedschappen en een brug hebben hem echt binnen 2-2,5 uur er uit.
Maar ik denk niet dat we TS hiermee overhalen om nog iets aan zijn Porsche te doen.
21 aug 2020 23:12
steef schreef:Eén ding heb ik geleerd: betrek je totmbo (zoek maar op) nooit bij het wagenpark. Blijf daar altijd de baas in!
Niet teveel vertellen, en vooral nooit luisteren wat zij wil

(Dat heeft me een fraaie M3E30 215pk gekost

)

Helemaal mee eens ... ik mompel steeds wat over kleinigheidjes als ik weer eens even verdwijn om aan de auto te prutsen en als de auto weer eens binnen moet voor een upgrade of groter akkefietje. En die zijn er zeker. Ook met de nieuwere modellen. Als je genoeg rijdt kom je ze allemaal tegen.
Wat dat betreft is Porsche echt een rommel merk. Hoeveel dat daar aan kapot gaat dat is ongelofelijk. Maar goed je kan wel lekker boxer roffelen tot 6k toeren en verder!
Laatst bijgewerkt door
Kheldar op 21 aug 2020 23:38, in totaal 1 keer bewerkt.
21 aug 2020 23:14
Voor de revisie mijn motor zelf uitgebouwd. Inclusief koffie pauze lag hij binnen 2.5 uur op de verrijdbare tafel. Eerste keer dat ik dat gedaan heb.
Laat een specialist eens EUR 100.00 per uur rekenen...
Wat een onzin in dit draadje. Ik heb echt wel aan een hoop auto’s gewerkt, van Alfa, Fiat, BMW, Mercedes, Volvo etc. Maar ken maar weinig auto’s die zo degelijk gebouwd zijn als een 911 van zeg 84 tot 98.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.