Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 jun 2010 8:42
Misschien dat de 3.2 nog net op peil blijft. De rest zakt als een ouwe onderbroek!
03 jun 2010 9:00
+ 1
03 jun 2010 9:03
Maarten schreef:Misschien dat de 3.2 nog net op peil blijft. De rest zakt als een ouwe onderbroek!
zonder elastiek
03 jun 2010 9:40
Porsche is een normaal merk geworden waar produktie aantallen in de loop der jaren fors zijn gestegen. Daarbij hoort ook een normaal afschrijvingspartroon, aanbod zat.
De oudere porsche's (de luchtkoelers) blijven redelijk op peil. Allemaal minder van geproduceerd, maar zakken ook (bepaalde modellen uitgezonderd) Het is een liefhebbersmarkt. Eigenaren houden de auto veelal erbij voor de hobby. De waarde is helemaal afhankelijk vd staat en uitvoering van de auto.
De markt is nu zo dat je voor dezelfde prijs kunt kiezen voor een 996 of een 964. De liefhebber roept dan een 964, de gemiddelde markt zal dan kiezen voor een 996, nieuwer, modernere techniek etc.
De afschrijving kan dan minder zijn, het onderhoud om de auto tiptop te houden is best fors, althans mijn ervaring.
03 jun 2010 10:27
Mijn indruk is zelfs dat de 996 de goedkoopste p 911 is die je momenteel kunt kopen...zeker import via D...
03 jun 2010 10:59
Clemento schreef:ver boven de 200 schreef:...
944 ; de goeden gaan in waarde stijgen
..
Dit doet me goed
Denk wel dat het per type zal verschillen.
De meningen zijn ongeveer 50/50 dus zullen kopers toch wel verwachten dat er wat aan de prijs zal moeten gebeuren. Sommige staan net als huizen vrij lang te koop en je doet je P natuurlijk niet zomeer weer de deur uit als je er na lang sparen en dromen eindelijk 1 gekocht hebt. Denk dat er hier en daar wel een buitenkansje is als je voldoende gedult hebt en niet te hebberig bent. Denk wel dat mijn P944 die in 2010 belastingrij wordt naast plezier ook een goede investering zal zijn. Ooit wil ik overstoppen op 911 van voor 1973.
Moet je wel een goede hebben
03 jun 2010 11:03
Is natuurlijk ook wel logisch. Hoe ouder ze worden, hoe minder goed onderhouden exemplaren met weinig km's op de teller en een aantoonbare historie er zullen zijn. En hoe sterker van die exemplaren de waarde zal stijgen (schaarsheid). De gebakkies zullen vrolijk doordalen, er zal mee geklooit worden (nep historie, tellers terugdraaien etc etc) en er zullen mensen opgelicht worden. Is denk ik met iedere gewilde (semi)klassieker hetzelfde verhaal.
03 jun 2010 12:16
klinkt allemaal best logisch, herr H
03 jun 2010 12:49
Maarten schreef:Misschien dat de 3.2 nog net op peil blijft. De rest zakt als een ouwe onderbroek!
Kheb mijn gebakkie nu dik 5 jaar en eigenlijk geen afschrijving
Mijn beste 911 tot op heden
03 jun 2010 14:33
Ik zie de 993 S-sen nu toch echt rond de 40 aangeboden worden (zie bijvoorbeeld
*deze*; klopt alles aan). En dat heb jij er vast niet voor betaald
03 jun 2010 22:12
Maarten schreef:Ik zie de 993 S-sen nu toch echt rond de 40 aangeboden worden (zie bijvoorbeeld
*deze*; klopt alles aan). En dat heb jij er vast niet voor betaald

Ik in 2007 in elk geval niet

Prijzen lopen op bv Marktplaats echter sterk uiteen, maar inderdaad wel lager dan voorheen. Mooie auto trouwens die je heb gespot!
03 jun 2010 22:24
zat toevallig

gisterenavond op mobile te kijken naar 993 Targa... man wat een prijzen daar. Beetje volle Targa, handgeschakeld en rond de 80K km... doet gauw 45000-50000 euro
Denk hier ook aardig aan de prijs blijven
03 jun 2010 22:30
Ik denk dat er aardig wat lucht in de prijzen van 993's zit.
De speculanten onder ons hebben volgens mij de meeste kans op winst met een 964. Klassieke lijnen met vaak fijne extra's als airco...en natuurlijk luchtgekoeld!!
Toch houd ik 't gewoon bij m'n 3.2 (die ik net op tijd kocht....)
03 jun 2010 22:33
Volgens mij wat de 3.2 vijf jaar terug was, is volgens mij over vijf jaar de 964. 3.2 worden langzamerhand allemaal 25 jaar oud en alleen de goede (liefhebbers) blijven over. Gaat denk ik ook gelden (o.a. door klassieke lijnen en luchtkoeling)
03 jun 2010 22:48
Moet je voor de aardigheid eens over vier jaar kijken wat ze voor een tweedehandse 997 gaan vragen. Daar zijn er zoveel van gebouwd, die raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
03 jun 2010 23:05
Kan me nauwelijks voorstellen dat iemand wist maakt met een regulier 911-model. Als je na een aantal jaren al een hogere prijs kunt vangen doe je het heel goed als je quitte speelt met alle kosten van het gebruik erbij gerekend.
Ik maak me in ieder geval geen illusies!
03 jun 2010 23:15
ik schrijf niet af. vin ik al heel wat.
stukje onderhoud compenseert daarvoor.
heb nu 5 jaar een 3.2, als ik een golfje had gekocht was ik slechter uit geweest.
04 jun 2010 8:11
Geen afschrijving is inderdaad al heel wat. Onderhoud aan een Porsche is niet goedkoop maar onder aan de streep is het nog best een goedkope manier van autorijden (gesteld dat je niet teveel km's rijdt!)
04 jun 2010 10:16
wolf schreef:ik schrijf niet af. vin ik al heel wat.
stukje onderhoud compenseert daarvoor.
heb nu 5 jaar een 3.2, als ik een golfje had gekocht was ik slechter uit geweest.
Een Golfje van '85 schrijft ook niet meer af en is goedkoper in onderhoud
04 jun 2010 10:26
Maarten schreef: (gesteld dat je niet teveel km's rijdt!)
hier ruim 20.000 per jaar
04 jun 2010 11:58
Wimpie67 schreef:wolf schreef:ik schrijf niet af. vin ik al heel wat.
stukje onderhoud compenseert daarvoor.
heb nu 5 jaar een 3.2, als ik een golfje had gekocht was ik slechter uit geweest.
Een Golfje van '85 schrijft ook niet meer af en is goedkoper in onderhoud

als ik voor hetzelfde geld een golfje had gekocht had ik wsch minder onderhoudskosten gehad maar nu nul restwaarde. en had niet zo makkelijk op de zaak gekund
04 jun 2010 12:41
Het maakt de fiscus toch niet uit wat voor auto jij op de zaak zet?
04 jun 2010 12:45
bijtelling op dag- ipv cataloguswaarde
04 jun 2010 12:46
Dat maakt ze dus wél wat uit! Als Wolf een Golfje uit '85 op de zaak zet dan geloven ze 'm gewoon niet en gaan ze er dus vanuit dat hij de boel belazert (wat ze overigens sowieso doen, mafia aan de goede kant van de wet

)
04 jun 2010 12:47
Cataloguswaarde van een golf is niet heel spectaculair. In jouw geval waarschijnlijk een lood om oud ijzer verhaal.
@Wimpie67: Huisbezoek met een oude Porsche is juist niet helemaal geloofwaardig, maar wordt gelukkig wel normaal door de fiscus geaccepteerd.
On topic: Ik geloof ook dat de 996 de nieuwe instap Porsche wordt
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.