Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 964, roze bril effect ?

16 okt 2013 21:17

DennisvdB schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
mick1512 schreef:Wat een BS. Mijn 3.2 klonk echt totaal anders dan mijn 996. En daarbij is de 3.2 de laatste 911 die ook intern 911 genoemd werd. Dus ook de 964 en de 993 zijn geen echte elfjes. Tenminste volgens jouw redenering. Niet die van mij. En het geluid van een uitlaat ontwikkelen is iets wat al sinds jaar en dag gedaan wordt. Anders zou jou 993 nog altijd als een kever op anabolen klinken. Geluid is een belangrijk deel van de beleving van een sportauto en daarom wordt er zoveel aandacht aan besteedt. J*zus man, zet die verdomde oogkleppen eens af en begin je te gedragen als een porscheliefhebber...



Maak je geen zorgen; ik ben een liefhebber, van echte Porsches. :mrgreen:

Trouwens, maak je niet zo druk man.
Ik heb bijvoorbeeld ook een Ducati. Daarmee wordt je in het motorwereldje constant afgezeken met teksten als: "Ducati Stukgaati".
Zal me aan mn :ass: roesten. Is voor mij alleen maar reden om nog fanatieker Ducati-fan te worden. :thumleft:


Ducati, de 996 van de motorwereld. Wat een rommel is dat zeg!


Kijk, we hebben een kenner, maar nee hoor, mijn Duc is een lufti. :salut:

Re: 964, roze bril effect ?

16 okt 2013 22:16

Da's dan ook het enige goede eraan :mrgreen:

Toch wel een rode he?

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 14:13

Tricolore :salut:
En jij? Laat me gokken; een Honda :popcorn:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 18:04

shaggy schreef:Ben nog altijd erg happy als ik uit mijn 964 stap, blijft prachtig geluidje.
.


stationair of met steen op gaspedaal?

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 18:07

ik ben vooral happy als ik in mijn 964 stap :cheers:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 18:09

helaas, ik moet erin klimmen :rambo:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 18:14

en eruit kruipen zeker :mrgreen:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 19:01

Weet je....eigenlijk hebben alle porscherijders een roze bril op!

:popcorn:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 19:22

kristof schreef:en eruit kruipen zeker :mrgreen:

meestal moeten ze me eruit trekken

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 20:07

Cazzo Super Veloce schreef:Tricolore :salut:
En jij? Laat me gokken; een Honda :popcorn:


Nee, ik reed een Kawasaki ZX-6R uit 2005 voor het circuit. Toch een beetje de gekke jongen van de zakjapanners. Tot dat ongeluk op de NS waar ik in je andere topic over vertelde.

Nu staat er nog een (origineel Nederlandse) Harley Liberator met zijspan uit 1948 te wachten, maar die moet ik eerst nog even van zolder halen. Bijna net zo onbetrouwbaar als een 996!

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 20:32

Verkeerde topic, maar zon Liberator, das wel gaaf.
Jappen daarentegen; saaaaaaaai.
Als het dan een 4 cilinder moet zijn, doe mij dan maar een Appie :thumleft:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 22:17

Over de 964 en een roze bril. Ik heb een MY1992 964 C2 en ben vandaag wezen proefrijden in een MY2001 996 Turbo. Beide met handbak.

Ik vond de 996 turbo een stuk docieler dan ik had verwacht, de 964 heeft nog meer een push gevoel boven de 4000tpm dan een 996 turbo. Dat geeft maar aan hoe goed ze het turbo gat hebben weggewerkt, want uiteindelijk is het toch 420pk tov 250pk. Ten positieve van de 996 turbo tov de 964 c2 sprong het schakelen er uit, ten negatieve het uitlaatgeluid. En het stuurgevoel was ook niet echt veel beter, eigenlijk voelde niets echt heel speciaal. Alleen houdt de 996 turbo je eigenlijk voor de gek. Als je op je kilometerteller keek, ging je bij dezelfde beleving zeker 50% sneller dan in de 964 c2. Een 996 turbo is op alle fronten gewoon een veel betere auto. Maar is het ook een fijnere auto om te hebben is nu voor mij de grote vraag...

Emotie, roze bril, geluid, beleving, ik kan niet altijd 50% harder om dezelfde beleving te ervaren...

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 22:38

Mocht je overweging serieus zijn dan adviseer ik je om ook proef te rijden in de GT3 (MKI).

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 22:42

Na 200+ reakties doe ik ook nog een duit in het zakje: Ik rij een 964
omdat ik dat "best of both worlds" vind. Klassiek design in een (toen)
modern jasje. Ik ben er nog steeds verliefd op.

Mocht er ooit een ander model Porsche komen, dan wordt het vermoedelijk
een nog ouder model 911. Niets mis met een bijv. een 997, maar ik ben van
de ouwe meuk.

Ik wens iedereen veel genot met de Porsche van zijn/haar keuze, dat er over
smaak niet valt te twisten is maar eens gebleken.

:drive: :drive: :drive:

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 22:46

na en turbo zijn twee heel verschillende zaken. Turbocompressoren dempen nu eenmaal het geluid en moderne turbos trekken idd zeer gelijkmatig...

Re: 964, roze bril effect ?

17 okt 2013 23:06

ASW schreef:Mocht je overweging serieus zijn dan adviseer ik je om ook proef te rijden in de GT3 (MKI).


Ik wil wel achterzitjes...

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 2:06

frankv schreef:Emotie, roze bril, geluid, beleving, ik kan niet altijd 50% harder om dezelfde beleving te ervaren...

Mee eens.
Ik rij "op omgevingsgeluid", ik "voel" min of meer hoe hard ik rij adhv rolgeluid, motorgeluid, wind, etc...
Toen ik net de 996 had reed ik op de autosnelweg steevast 175 terwijl ik dacht 125 te rijden.

Toen ik vroeger mijn SC had had ik het gevoel dat ik elke auto aankon qua trekkracht terwijl hij maar 180 PK had, met de 996 had ik dat niet terwijl hij er 320 had. Ik denk dat een groot deel van "de beleving" gewoon de extra hoop herrie is dat die bakken toen nog maakten :mrgreen:
Alvorens een nieuw drama te starten: een 964 staat op de ooit-moet-ik-er-eentje-hebben-lijst, ik ben dus bi :) Water- en luchtgekoeld...

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 6:11

Tilt! schreef:Toen ik vroeger mijn SC had had ik het gevoel dat ik elke auto aankon qua trekkracht terwijl hij maar 180 PK had

Heeft wellicht ook te maken met dat het "vroeger" was, lees: jong en onbezonnen. In die tijd dacht je zelf soms ook dat je iedereen aan kon... verstand komt met de jaren :wink: (weet niet of het voor jou geldt, maar ik was een stuk overmoediger toen ik 20 was...)

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 9:04

ASW schreef:Mocht je overweging serieus zijn dan adviseer ik je om ook proef te rijden in de GT3 (MKI).


Wel met een heeeeeel donkere bril dan... :mrgreen:

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 10:46

frankv schreef:
ASW schreef:Mocht je overweging serieus zijn dan adviseer ik je om ook proef te rijden in de GT3 (MKI).


Ik wil wel achterzitjes...


Er zijn enkele GT3tjes, ook hier op het forum dacht ik, met achterzetels geleverd geweest... Dus testrijden met een reguliere tweezits GT3 en indien dit meevalt hard beginnen te zoeken...

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 15:31

Klopt, Boxi heeft volgens mij ook achterzitjes. Daar ik er vanuit ga dat je de zitjes ook wilt gaan gebruiken, kan ik me voorstellen dat dit buiten het ruimtegebrek (in elke 911 natuurlijk) extra oncomfortabel is in een auto met een dergelijk hard onderstel.

Van 964 C2 naar 996 Turbo is wel een hele stap in comfort en mocht je die stap willen maken (echt?) dan heb ik ook nog het advies om uit te kijken naar een 997 Turbo. Er staat een handgeschakeld exemplaar bij Wolbert met een vraagprijs van 60k.

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 15:46

horn schreef:
Tilt! schreef:Toen ik vroeger mijn SC had had ik het gevoel dat ik elke auto aankon qua trekkracht terwijl hij maar 180 PK had

Heeft wellicht ook te maken met dat het "vroeger" was, lees: jong en onbezonnen. In die tijd dacht je zelf soms ook dat je iedereen aan kon... verstand komt met de jaren :wink: (weet niet of het voor jou geldt, maar ik was een stuk overmoediger toen ik 20 was...)

Ik reed vroeger een Golf GTI 16v uit '85 met 139 pk. Dat ding voelde zo snel aan dat ik dacht een Porsche 964 te kunnen bijhouden in '93. We zaten zo rond de 200km p/u totdat de Porsche echt gas gaf en aan de horizon verdween. Toen ik mijn gas losliet omdat ik de afslag wilde nemen hoorde ik plots een boel geratel. Krukaslager eruit gereden. Op het moment dat ik bij Witmerodijk wegreed, 15 jaar later, in mijn pas aangeschafte 964 moest ik toch nog wel even terugdenken aan dat moment. :mrgreen:

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 20:44

ASW schreef:Klopt, Boxi heeft volgens mij ook achterzitjes. Daar ik er vanuit ga dat je de zitjes ook wilt gaan gebruiken, kan ik me voorstellen dat dit buiten het ruimtegebrek (in elke 911 natuurlijk) extra oncomfortabel is in een auto met een dergelijk hard onderstel.

Van 964 C2 naar 996 Turbo is wel een hele stap in comfort en mocht je die stap willen maken (echt?) dan heb ik ook nog het advies om uit te kijken naar een 997 Turbo. Er staat een handgeschakeld exemplaar bij Wolbert met een vraagprijs van 60k.


Ik meen hier laatst gelezen te hebben dat er bij een GT3 altijd maar 2 zitplaatsen op het kenteken staan, ook al hebben sommige GT3's achterzitjes. Ik wil geen gedonder met de verzekering, maar ik zal het eens uitzoeken.

En mijn budget strekt niet tot 60k. Misschien volgend jaar, als die 60k iets minder is, en mijn spaarpot weer wat voller... Of is alles dan alweer in de hypotheek verdwenen...

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 21:04

Porsche 996 GT3 Mk1 met achterzitjes. Bouwjaar 11-1999. 93.203 km - € 47.500,-

Re: 964, roze bril effect ?

18 okt 2013 21:09

Op kenteken zijn alle GT3 helaas gewoon 2 zitters, ook bovenstaand exemplaar. Hoe de verzekering daarmee omgaat wanneer je een fikse klapper met z'n 4 maakt blijft een vraagteken.
Plaats een reactie