18 jun 2009 15:20
John schreef:ik heb ook redelijk wat circuitervaring...maar bak er geen reet van![]()
![]()
18 jun 2009 16:09
18 jun 2009 16:12
Devils son schreef:
De Boxster S was inderdaad sneller dan de Cayman (maar nog steeds een stuk minder snel dan de 996).
18 jun 2009 17:19
Ik kan mij voor een Porsche rijder en zeker GT3 rijder wel voorstellen dat een R8 te weinig feedback geeft( lees Plezier) Maar ik was wel verbaasd hoe makkelijk je snel met deze auto kunt rijden. Ongeveer 25 rondjes op het circuit van Catalunya gereden met de R8 en dat ging erg gemakkelijk. Misschien zou het voor sommige "coureurs" wel een goede oplossing zijn. Heb vorig jaar toch bij een bijeenkomst met Paul Maaskant een aantal porsche rijders gezien die simpele anti-slip manouvres niet goed uit konden voeren maar wel met zo'n kanon op de openbare weg zitten.Ik heb er in gereden...en vond het een log apparaat dat gggggrrrrrrommend snel van zijn plek ging, maar geen fijne stuurmansauto, maarja wie ben ik.
18 jun 2009 17:54
18 jun 2009 18:13
Jort schreef:Maar wel bijna een seconde sneller rond Hockenheim Short. En dat voor een open auto met 40pk minder en bijna gelijk gewicht (slechts 41 kilo lichter tijdens de test). Kortom: open auto, 4,58kg/pk vs 5,09kg/pk, dan valt die 6 seconden op de Nordschleife ook alleszins mee. Ceteris paribus zou ik op basis daarvan een groter verschil verwachten.
18 jun 2009 18:24
18 jun 2009 19:28
18 jun 2009 19:55
18 jun 2009 20:53
Jort schreef:
Maar wel bijna een seconde sneller rond Hockenheim Short. En dat voor een open auto met 40pk minder en bijna gelijk gewicht (slechts 41 kilo lichter tijdens de test).
18 jun 2009 21:16
18 jun 2009 22:53
Devils son schreef:
20 pk verschil. Je hebt de Mk II genomen en die kwam net als de Cayman S niet zo goed uit de test als te verwachten viel. Dus je doet nu net wat ik eerder deed: de getallen nemen die het best passen bij de conclusie (...).
Dan heb je het over 6% minder vermogen en 3% minder gewicht.
18 jun 2009 23:22
Jort schreef:
Nee, ik ben afgegaan op wat ik in bovenstaand lijstje van Sportauto.de zag staan en heb de snelste (en enige) 996 gepakt die ik zag staan.
Ik zie nu op Fastestlaps.com dat de MkI op de Hockenheim Short sneller was. Wat woog deze volgetankt bij de test precies?
E.e.a. geeft in elk geval aan dat de cijfers van dit magazine ook allesbehalve uitsluiting en zelfs nauwelijks een indicatie geven t.a.v. de dicussie over de verschillende concepten.
19 jun 2009 0:22
Devils son schreef:
Mk I is wat lichter.
19 jun 2009 1:20
Devils son schreef:Jeroen914 schreef:hebbie zo'n klein pikkie en dan zie je toch nog kans dat er iemand op trapt... knap
Dat is nu de tweede keer dat je over een klein pikkie begint. Ben je een beetje onzeker op dat gebied, jochie?
19 jun 2009 1:22
Devils son schreef:Jort schreef:
Met als nuance dat de geteste Cayman S die dag bij alle acceleratietests duidelijk achterbleef bij de fabrieksopgaven, hetgeen bij Porsche zeer ongewoon is. De Boxster S met 15pk minder was al 2 seconden sneller, terwijl open auto's van nature, chassis technisch gezien, meestal een achterstand hebben.
Die krijg je van me. De Boxster S was inderdaad sneller dan de Cayman (maar nog steeds een stuk minder snel dan de 996).
19 jun 2009 1:33
Jort schreef:
Hoeveel woog de MkI tijdens de test?
Rest me nog toe te voegen dat we 1 van de belangrijkste zaken bij zo'n vergelijking nog niet hebben aangeroerd: de banden. Type, maten, staat.
19 jun 2009 1:34
mr.burns993 schreef:
ik heb nog wel iets leuks voor je
19 jun 2009 1:35
mr.burns993 schreef:
was/is ??
19 jun 2009 8:29
horn schreef:Tja, maar van auto's die 'makkelijk snel gaan' weten ze bij Audi een hoop...
19 jun 2009 8:39
19 jun 2009 9:27
19 jun 2009 10:47
19 jun 2009 11:19