Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Welke leuke non-Porsche voor er bij?

11 nov 2011 10:58

140 is veel te veel voor de geadverteerde auto imo

als je toch zo aan het rommelen bent dan zal je nog wel een ander taxatierapport in de la hebben liggen, blijft een erg mank verhaal wat volgens mij lastig houdbaar is

11 nov 2011 11:01

Marco schreef:
fins schreef:Ik vind het toch een beetje apart. Iemand die 140k voor een tweedehands auto uit wil geven maalt toch niet om wegenbelasting, of zie ik dat verkeerd?

gaat om de bijtelling; overigens ook een mank verhaal, als je net ruim een ton hebt betaald om dan te stellen dat de waarde in het economisch verkeer 10k is :wink:

Gaat de belastingdienst daar mee akkoord dan? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar geen probleem mee hebben. Wat de verzekering betreft; laten taxeren lost dat op.

11 nov 2011 11:08

15 jaar of ouder, de Youngtimers en Oldtimers
Is een (bestel)auto ouder dan 15 jaar, dan geldt een percentage van 35% over de waarde in het economische verkeer (de huidige waarde van de auto), en niet over de catalogusprijs van de auto. Om de waarde in het economische verkeer te bepalen kan u gebruikmaken van:
- veilingprijzen
- de waarde waarop de auto getaxeerd is voor de verzekering
- actuele kilometerprijzen
- leaseprijzen

Dus nee, je komt er hoogstwaarschijnlijk niet mee weg om een auto op je bedrijf te zetten voor 140K aankoop en dan te roepen dat hij 10K waard is.
Ik weet wel dat het een tijd geleden zo was dat je de bijtelling over de catalogusprijs deed. Een vriend van mij reed een Jaguar MKII die van binnen helemaal geupdate was (ABS, airco, airbags, nieuwe motor, verstevigingen etc etc). Leaseprijs gelijk aan een BMW 7, bijtelling over iets van 18000 gulden (destijds de catalogusprijs van die MKII). Gaat volgens mij tegenwoordig niet meer op.

Maar er zal vast wel een hoop jurisprudentie over zijn.

11 nov 2011 11:10

Zal toch nooit op 140 getaxeerd worden, de taxateur zal zeggen "wat is de waarde van een bij elkaar gerommelde bak uit 2010/1985 met een onbewezen historie en km stand, zonder het originele chassisnummer etc"......ik denk dat hij niet erg hoog in de boom gaat zitten...

11 nov 2011 11:13

horn schreef:
15 jaar of ouder, de Youngtimers en Oldtimers
Is een (bestel)auto ouder dan 15 jaar, dan geldt een percentage van 35% over de waarde in het economische verkeer (de huidige waarde van de auto), en niet over de catalogusprijs van de auto. Om de waarde in het economische verkeer te bepalen kan u gebruikmaken van:
- veilingprijzen
- de waarde waarop de auto getaxeerd is voor de verzekering
- actuele kilometerprijzen
- leaseprijzen

Dus nee, je komt er hoogstwaarschijnlijk niet mee weg om een auto op je bedrijf te zetten voor 140K aankoop en dan te roepen dat hij 10K waard is.
Ik weet wel dat het een tijd geleden zo was dat je de bijtelling over de catalogusprijs deed. Een vriend van mij reed een Jaguar MKII die van binnen helemaal geupdate was (ABS, airco, airbags, nieuwe motor, verstevigingen etc etc). Leaseprijs gelijk aan een BMW 7, bijtelling over iets van 18000 gulden (destijds de catalogusprijs van die MKII). Gaat volgens mij tegenwoordig niet meer op.

Maar er zal vast wel een hoop jurisprudentie over zijn.

Ik rij mijn 500 SEL zakelijk, 35% bijtelling over de dagwaarde......in mijn geval de boekwaarde....die is lager dan de taxatiewaarde.

11 nov 2011 11:15

Bij 15 jaar en ouder betaal je 35% over de aanschafwaarde, of de waarde in het econimisch verkeer inderdaad. Daarom heb ik die 300CE aangeschaft. Mijn bijtelling is 80,- euro. Daar rij je heel royaal voor zo.

11 nov 2011 11:48

felix bahama 912 schreef:Zal toch nooit op 140 getaxeerd worden, de taxateur zal zeggen "wat is de waarde van een bij elkaar gerommelde bak uit 2010/1985 met een onbewezen historie en km stand, zonder het originele chassisnummer etc"......ik denk dat hij niet erg hoog in de boom gaat zitten...

Dan voel je je toch wel ziek als je net 140K voor zo'n Bob de bouwer hebt afgetikt en de taxatie voor de verzekering is 40K... :shock:

11 nov 2011 11:54

Mike schreef:Geen Porsche meer in het bezit, wel een brute Ferrari Challenge Stradale. Een absolute raceauto voor op de straat!
Elke keer weer kippevel als de auto goed warm is en je trekt hem eens lekker door in een tunnel. Doorschakelen bij 8000 rpm, de auto in RACE-stand, tussengas bij downshift. Het is echt een ongelofelijke auto!

Afbeelding Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=X92bdqwLQGw

wow! super, super! 8) :thumleft:

11 nov 2011 12:48

Onze nieuwe aanwinst sinds deze zomer:

Afbeelding

Uit 1959 :)

11 nov 2011 12:59

WOW dat is wel een heel gaaf exemplaar! Mooi ouderwets kleurtje ook!
Rijdt het ook nog een beetje?

11 nov 2011 13:04

2 liter boxer met geforceerde porschekoeling met 2 dubbele dellorto's levert ongeveer 100 pk op.
Zit ook een volledig rvs uitlaatsysteem op, behoorlijk luid 8)
Vergeleken met de standaard motor die 29 pk levert gaat dit als de bekende brandweer!

Groetjes Michiel

11 nov 2011 13:12

Zo, wat vet zeg! Heb je filmpjes?

11 nov 2011 13:31

Kan het zijn dat ik deze bus onlangs (oktober) bij de waalgarage heb zien staan...

11 nov 2011 13:35

Wauw, superbus :thumleft:

11 nov 2011 13:46

de Fiscalist schreef:Kan het zijn dat ik deze bus onlangs (oktober) bij de waalgarage heb zien staan...

dat zou zo maar kunnen :wink:

11 nov 2011 13:50

Heb me toen samen met de verkoper van mijn auto (was daar voor een akk) nog staan vergapen. Wat een mooie ding zeg!

Toen ie werd gestart zijn we maar even naar buiten gelopen, dat ding maakt nog meer geluid dan mijn speedster :drive:

11 nov 2011 13:51

Waalgarage onderhoudt ook mijn turbo, dus zijn ze ook goed genoeg voor de bus (is tenslotte dezelfde soort techniek, luchtgekoelde boxer, en zo is Porsche ook begonnen vroeger).
Ik ben altijd zeer onder de indruk van de accuratesse (bijna pietluttigheid) waarmee ze mijn Porsche onderhouden. Ik houd daar nl van :)

Groeten Michiel

11 nov 2011 13:57

je hebt er een mooie kar aan, neem 'm een keertje mee naar een meeting.... :ba:

11 nov 2011 14:34

vw bussen - heerlijk. was laatst in Renkum bij Kieft en Klok en heb me staan vergapen aan al die heerlijke bussen. Gaaf hoor michiel :thumleft:

11 nov 2011 17:45

michiel C schreef:Onze nieuwe aanwinst sinds deze zomer:

Afbeelding

Uit 1959 :)

Gaaf!!! Staat nog erg hoog op mijn verlanglijstje. Lekker tuffen naar Zuid Frankrijk en de Cote afrijden :)

11 nov 2011 17:48

Indeed leuk vintage bussie.

11 nov 2011 18:12

Soort Cayenne 'avant la lettre'......... 8) 8)

11 nov 2011 21:07

Te gek ding zo'n T1 in "outlaw" stijl :thumleft:

11 nov 2011 21:53

Mike schreef:Geen Porsche meer in het bezit, wel een brute Ferrari Challenge Stradale.

WTF!!! Heel bruut :!: Echte droomauto :thumleft:

11 nov 2011 21:57

Super die T1. Zou zo willen hebben ..... :cheers: :cheers: :cheers: :thumleft:
Plaats een reactie