28 sep 2006 14:40
Als je dit vergelijk serieus wilt maken dan snap je niet hoe een motor werkt en wat het verschil is tussen koppel en vermogen.
997 turbo heeft 450 pk en een 535d maar 272pk, koppel is onbelangrijk.
Er heeft een tijdje geleden een link gestaan op het forum betreffende de relatie tussen koppel en vermogen....geoof deze link:
http://www.tuningparts.nl/tech.....cat=7&
28 sep 2006 14:44
Marcel schreef:
Er heeft een tijdje geleden een link gestaan op het forum betreffende de relatie tussen koppel en vermogen....geloof deze link:
http://www.tuningparts.nl/technische_ar ... m=&ucat=7&
28 sep 2006 19:50
Ger4S schreef:Als je dit vergelijk serieus wilt maken dan snap je niet hoe een motor werkt en wat het verschil is tussen koppel en vermogen.
997 turbo heeft 450 pk en een 535d maar 272pk, koppel is onbelangrijk.
Er heeft een tijdje geleden een link gestaan op het forum betreffende de relatie tussen koppel en vermogen....geoof deze link:
http://www.tuningparts.nl/tech.....cat=7&
Mee eens, een 996 of 997 turbo is geen vergelijk.
28 sep 2006 19:58
michael schreef:Hmmm, zo'n tussensprint van 140 naar 200 met een opgevoerde 911 turbo 4 bak.....tegen zo'n grote bmw diesel.......weet de uitslag al,
tijdens de terugweg van de jubiforumrit, 1-0 voor de P![]()
28 sep 2006 20:39
28 sep 2006 20:45
28 sep 2006 20:45
28 sep 2006 20:52
28 sep 2006 20:54
oerli schreef:Daarnet ook nog even de prestatie spec's opgezocht, en hij doet 0-100 in 6,5 tegen mijn 5,5. Was dus bij voorbaat kansloos.
28 sep 2006 20:55
28 sep 2006 20:57
RS-R schreef:2 kinderen en een Jack Russell.
Gaat goed.
28 sep 2006 20:58
RS-R schreef:2 kinderen en een Jack Russell.
Gaat goed.
28 sep 2006 21:00
28 sep 2006 21:05
RS-R schreef:Heb het geprobeerd, gaat niet.
Zo'n bench is vrij groot.
28 sep 2006 21:07
28 sep 2006 21:09
28 sep 2006 21:31
horn schreef:enfin, wacht maar tot je 3 kinderen en twee labradors mee moet nemen.
28 sep 2006 21:38
Roel 964 C2 schreef:'n Paar maanden geleden kwam ik achter een 535 TDI Touring terecht.
Toen hij vrij baan kreeg ging hij er fors vandoor, hij liep van me weg![]()
Maar goed, ik was in de 5 aan komen rijden een "sukkelde" daar nog in rond toen we vrij baan kregen.
Een paar honder meter later zaten er weer wat rijdende blokkades op de linkerhelft, dus weer terug naar 120.
Nu even scherper opletten, terug naar 4 en gas erop.
Huh, we lopen even hard weg........
Zat ik dan toch niet goed in mijn toeren?
Dit ging zo een keer of 4, steeds van 120-en-een-beetje accelererend tot pakweg 220 en weer in de ankers.
Ik was een heel klein fractietje sneller maar ook maar heel heel ietsiepietsie (misschien was het alleen maar het slipstream-effect?).
Ik was zwaaaar onder de indruk!
Wist niet of hij gechipt was (kan dat ook met diesels? geen flauw benul van) maar als ik de verhalen hiervoor lees dan is dat niet eens nodig .....
28 sep 2006 21:39
28 sep 2006 22:29
Jort schreef:Roel,
Volgende keer terugschakelen naar 3..
28 sep 2006 22:34
28 sep 2006 23:02
28 sep 2006 23:06
28 sep 2006 23:36
RS-R schreef:michael schreef:Hmmm, zo'n tussensprint van 140 naar 200 met een opgevoerde 911 turbo 4 bak.....tegen zo'n grote bmw diesel.......weet de uitslag al,
tijdens de terugweg van de jubiforumrit, 1-0 voor de P![]()
Dat doe je 2 keer,en dan moet jij tanken en rijdt de BMW flierefluitend verder.
29 sep 2006 0:09
ruud964 schreef:Jort schreef:Roel,
Volgende keer terugschakelen naar 3..
Yep in 3 kan je "rustig" eerst nog naar de 160. Van 120 in zijn 3 naar 160 leg je in zijn 3 wat rapper af dan in 4