Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

28 sep 2006 14:40

Als je dit vergelijk serieus wilt maken dan snap je niet hoe een motor werkt en wat het verschil is tussen koppel en vermogen.

997 turbo heeft 450 pk en een 535d maar 272pk, koppel is onbelangrijk.
Er heeft een tijdje geleden een link gestaan op het forum betreffende de relatie tussen koppel en vermogen....geoof deze link:
http://www.tuningparts.nl/tech.....cat=7&




Mee eens, een 996 of 997 turbo is geen vergelijk.

28 sep 2006 14:44

Marcel schreef:
Er heeft een tijdje geleden een link gestaan op het forum betreffende de relatie tussen koppel en vermogen....geloof deze link:
http://www.tuningparts.nl/technische_ar ... m=&ucat=7&


Klopt. Deze ook.

28 sep 2006 19:50

Ger4S schreef:
Als je dit vergelijk serieus wilt maken dan snap je niet hoe een motor werkt en wat het verschil is tussen koppel en vermogen.

997 turbo heeft 450 pk en een 535d maar 272pk, koppel is onbelangrijk.
Er heeft een tijdje geleden een link gestaan op het forum betreffende de relatie tussen koppel en vermogen....geoof deze link:
http://www.tuningparts.nl/tech.....cat=7&




Mee eens, een 996 of 997 turbo is geen vergelijk.


Nou, alsof ik dat niet zou weten,
had je de ( :wink: :lol: ) niet opgemerk ? :P

28 sep 2006 19:58

michael schreef:Hmmm, zo'n tussensprint van 140 naar 200 met een opgevoerde 911 turbo 4 bak..... :D tegen zo'n grote bmw diesel.......weet de uitslag al,
tijdens de terugweg van de jubiforumrit, 1-0 voor de P :mrgreen:


Dat doe je 2 keer,en dan moet jij tanken en rijdt de BMW flierefluitend verder.
:lol:

28 sep 2006 20:39

'n Paar maanden geleden kwam ik achter een 535 TDI Touring terecht.
Toen hij vrij baan kreeg ging hij er fors vandoor, hij liep van me weg :shock:
Maar goed, ik was in de 5 aan komen rijden een "sukkelde" daar nog in rond toen we vrij baan kregen.

Een paar honder meter later zaten er weer wat rijdende blokkades op de linkerhelft, dus weer terug naar 120.
Nu even scherper opletten, terug naar 4 en gas erop.
Huh, we lopen even hard weg........
Zat ik dan toch niet goed in mijn toeren?
Dit ging zo een keer of 4, steeds van 120-en-een-beetje accelererend tot pakweg 220 en weer in de ankers.
Ik was een heel klein fractietje sneller maar ook maar heel heel ietsiepietsie (misschien was het alleen maar het slipstream-effect?).

Ik was zwaaaar onder de indruk!
Wist niet of hij gechipt was (kan dat ook met diesels? geen flauw benul van) maar als ik de verhalen hiervoor lees dan is dat niet eens nodig .....

28 sep 2006 20:45

Leuke jongens, die dieselaars. Ik maak er nog steeds gehakt van....... :wink: :wink:

28 sep 2006 20:45

over de 300pk, 315pk om precies te zijn.
232kW en 620nM
Begrenzer er van af en 275km/h

28 sep 2006 20:52

Op het forum heeft deze link: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=1801/ al eens gestaan, komt ook een gechipte 535d in voor. leuk vergelijk.

Re: 535d gek maken

28 sep 2006 20:54

oerli schreef:Daarnet ook nog even de prestatie spec's opgezocht, en hij doet 0-100 in 6,5 tegen mijn 5,5. Was dus bij voorbaat kansloos.

volgens mij doet een C4 0-100 km/u in 5,9 sec als je heeeeeel goed kan rijden... (fabrieksopgave).


enfin, wacht maar tot je 3 kinderen en twee labradors mee moet nemen. Kijken wie er dan sneller weg is... :cheesy:

28 sep 2006 20:55

2 kinderen en een Jack Russell.
Gaat goed. :lol:

28 sep 2006 20:57

RS-R schreef:2 kinderen en een Jack Russell.
Gaat goed. :lol:


you're missing the point. dat past ook in een 911... :twisted:

28 sep 2006 20:58

RS-R schreef:2 kinderen en een Jack Russell.
Gaat goed. :lol:

Ja, met zo een klein hondje is het niet moeilijk hé :lol:

28 sep 2006 21:00

Heb het geprobeerd, gaat niet.
Zo'n bench is vrij groot. :wink:

28 sep 2006 21:05

RS-R schreef:Heb het geprobeerd, gaat niet.
Zo'n bench is vrij groot. :wink:


yep, want zonder bench in een S4... Afbeelding

28 sep 2006 21:07

:evil: die was ik aan het zoeken :evil: :lol: :wink:

28 sep 2006 21:09

google images backseat dog :idea: :salut:

Re: 535d gek maken

28 sep 2006 21:31

horn schreef:enfin, wacht maar tot je 3 kinderen en twee labradors mee moet nemen.


Toevallig mijn zoontje van 12kg in omgeklust kinderzitje achterin, tank was bijna leeg, dus dat scheelde wel weer wat kg. De derde is nog ff niet in zicht, dus ik blijf lekker in mijn p rijden :D

28 sep 2006 21:38

Roel 964 C2 schreef:'n Paar maanden geleden kwam ik achter een 535 TDI Touring terecht.
Toen hij vrij baan kreeg ging hij er fors vandoor, hij liep van me weg :shock:
Maar goed, ik was in de 5 aan komen rijden een "sukkelde" daar nog in rond toen we vrij baan kregen.

Een paar honder meter later zaten er weer wat rijdende blokkades op de linkerhelft, dus weer terug naar 120.
Nu even scherper opletten, terug naar 4 en gas erop.
Huh, we lopen even hard weg........
Zat ik dan toch niet goed in mijn toeren?
Dit ging zo een keer of 4, steeds van 120-en-een-beetje accelererend tot pakweg 220 en weer in de ankers.
Ik was een heel klein fractietje sneller maar ook maar heel heel ietsiepietsie (misschien was het alleen maar het slipstream-effect?).

Ik was zwaaaar onder de indruk!
Wist niet of hij gechipt was (kan dat ook met diesels? geen flauw benul van) maar als ik de verhalen hiervoor lees dan is dat niet eens nodig .....


Roel,

Volgende keer terugschakelen naar 3.. :wink:

28 sep 2006 21:39

Dit heeft allemaal geen zin. Het komt erop neer dat je een goede verliezer leert te zijn van de nieuwe generatie diesels. Dat maakt het leven een stuk gemakkelijker. :roll:

28 sep 2006 22:29

Jort schreef:Roel,

Volgende keer terugschakelen naar 3.. :wink:


Yep in 3 kan je "rustig" eerst nog naar de 160. Van 120 in zijn 3 naar 160 leg je in zijn 3 wat rapper af dan in 4

28 sep 2006 22:34

En omdat er dan continu een snelheidsverschil is tussenbeide, loop je dan steeds verder uit.

28 sep 2006 23:02

Ik heb zelf zo'n voorgevoel dat dieseltjes het helemaal gaan maken.Het enige probleem is roet,maar daar hebben ze tegenwoordig filters voor.
Bovendien,de grondstof voor (bio)diesel kunnen we zelf maken/winnen.

Lpg is naar mijn mening slechts een tussenpose.Ik denk dat dat straks overgaat in aardgas of waterstof.Bmw brengt volgend jaar de 7-serie in waterstofuitvoering uit.

Nog effe en we hebben geen aardolie meer nodig............ :wink:

28 sep 2006 23:06

En dan wordt de spoeling met aardgas ook dunner.

28 sep 2006 23:36

RS-R schreef:
michael schreef:Hmmm, zo'n tussensprint van 140 naar 200 met een opgevoerde 911 turbo 4 bak..... :D tegen zo'n grote bmw diesel.......weet de uitslag al,
tijdens de terugweg van de jubiforumrit, 1-0 voor de P :mrgreen:


Dat doe je 2 keer,en dan moet jij tanken en rijdt de BMW flierefluitend verder.
:lol:


wanneer was het ook al weer dat een Mercedes 300D de Quote Challenge won naar ik me meen te herinneren, maar heeft natuurlijk niets met autorijdplezier te maken....

29 sep 2006 0:09

ruud964 schreef:
Jort schreef:Roel,

Volgende keer terugschakelen naar 3.. :wink:


Yep in 3 kan je "rustig" eerst nog naar de 160. Van 120 in zijn 3 naar 160 leg je in zijn 3 wat rapper af dan in 4


Don't worry, dat deed ik nadat ik 'm eerst in de 5 en daarna in de 4 had moeten laten gaan. Maar in eerste instantie was ik nog niet zo fanatiek omdat je normaal zoveel meer power hebt dan elke andere auto ....
Plaats een reactie