Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

24 okt 2006 0:07

Double G schreef:Dat moet je dan eens vergelijken met deze wegpiraat in zijn CGT :shock: Dat is pas aso weggedrag :bang:

Carrera GT


Waar heb je het over??????????????????????????????????????????????
Degeen die achter die CGT zit doet exact hetzelfde!!!!!!!!!!!!!!!!!en ik vindt het nogal meevallen, ze brengen niemand in gevaar en doen geen gekke dingen verder, ja, ok, een beetje rechts inhalen, maar verder?????? :roll: :roll:

24 okt 2006 0:10

bert964c4 schreef:Degeen die achter die CGT zit doet exact hetzelfde


ja, ben benieuwd welke wagen dat is, hoeft de CGT nl. niet echt te lossen als de chauffeur plots weer een inhaalmaneuver in gedachten heeft ...

Re: Is dit nog verantwoord? (filmpje)

24 okt 2006 14:31

Retep968 schreef:Gallardo vs. 997 Turbo:

filmpje

Verantwoord op de openbare weg??


Zó hard gaat het toch niet ...?

24 okt 2006 14:45

Ehh... richting 300?

24 okt 2006 15:03

Double G schreef:Dat moet je dan eens vergelijken met deze wegpiraat in zijn CGT :shock: Dat is pas aso weggedrag :bang:

Carrera GT


Och...Italie he...mag en kan wat meer.. 8)

24 okt 2006 15:12

Ja hoor , vraag maar aan Giorgio :twisted: :cheesy:

25 okt 2006 9:18

Heb zelf ook wel eens op zo'n stille snelweg gereden :roll:

Maar zie dan die borden van " overstekend wild ", en denk dan doe maar rustiger aan :idea:

Ook ga je dan denken wat er kan gebeuren bij die snelheid brrrrrrrrrrrr :evil:

25 okt 2006 9:39

molen934 schreef:Maar zie dan die borden van " overstekend wild ", en denk dan doe maar rustiger aan :idea:


Hans...als je langzamer rijd, ben je ook langer op dat wegdek, dus vergroot je jouw kansen er een te raken... :wink:

25 okt 2006 9:41

Jurgen schreef:Hans...als je langzamer rijd, ben je ook langer op dat wegdek, dus vergroot je jouw kansen er een te raken... :wink:


Dat klinkt bijna als Johan Cruijff's antwoord op en oplossing voor het fileprobleem:
"Als iedereen nou wat harder rijdt, zijn hun ook eerder weer van de weg af. Logisch." :wink:

25 okt 2006 10:33

Beetje off topic, maar een toffe achtervolgingsscene uit een franse film :

http://www.youtube.com/watch?v=dQa-RSSRrVM&NR

25 okt 2006 11:53

Ja, dat is die achtervolging uit 'Ronin'. Top. Daar wordt trouwens wel e.e.a. geraakt... :D

25 okt 2006 12:01

Ik wist wel dat Ronin in Frankrijk afspeeld , mar niet dat het een Franse Film was :roll: :?

btw:Knappefilm , heb hier de video van liggen

25 okt 2006 12:15

Wat mij opvalt dat de lambo niet stukgaat.......... :twisted: :twisted:

:D :D

25 okt 2006 12:16

1e filmpje vind ik zeker niet onverantwoord

25 okt 2006 13:17

Jurgen schreef:
molen934 schreef:Maar zie dan die borden van " overstekend wild ", en denk dan doe maar rustiger aan :idea:


Hans...als je langzamer rijd, ben je ook langer op dat wegdek, dus vergroot je jouw kansen er een te raken... :wink:


En dat wordt weer opgeheven door het feit dat je harder rijdt en de kans dat je het dier raakt áls hij oversteekt, groter is. Hoe langzamer je rijdt, hoe meer tijd het dier heeft om over te steken. :rabbit:

25 okt 2006 18:46

rufie schreef:Beetje off topic, maar een toffe achtervolgingsscene uit een franse film :

http://www.youtube.com/watch?v=dQa-RSSRrVM&NR


met gekromde tenen zitten kijken zeg :!: :!: :wink:

25 okt 2006 20:17

Dit is dan wel het PorscheForum, maar ik geniet enorm van het geluid van de V10 van de Gallardo...

Ben ik de enige?

En ik vind het prachtig om een 997 Turbo zo hard te zien gaan. Kicken!

Er moet natuurlijk geen kudde schapen oversteken of een klapband optreden, maar ik vind het er beheerst uitzien. Moet een spectaculair gezicht zijn voor de bakkies die worden ingehaald... :shock:

25 okt 2006 20:53

Nee, niet de enige. Jammer dat de chauffeur in de tunnel niet even terugschakelt en gas geeft...(desnoods in z'n vrij :twisted: ).

25 okt 2006 21:00

2.2VTEC schreef:
bert964c4 schreef:Degeen die achter die CGT zit doet exact hetzelfde


ja, ben benieuwd welke wagen dat is, hoeft de CGT nl. niet echt te lossen als de chauffeur plots weer een inhaalmaneuver in gedachten heeft ...


Is alleszins een 996 (kan je zien aan de sensor juist onder de voorruit) Vermoedelijk een turbo (die moet qua prestaties niet zoveel onderdoen voor een CGT) of GT3

25 okt 2006 21:02

Ehh... van 100 naar bijvoorbeeld 200 zou een Turbo (zelfs de 997) volledig zoek zijn gereden en een GT3 helemaal. Misschien een zwaar opgefokte turbo dan..

25 okt 2006 21:04

Als ik al die commentaren hier lees dacht ik even op een forum van de "heilige-paters-van nooit-te-snel " terchtgekomen was...
Zijn jullie dan allemaal zooooooooo bang van Koos Spee?
Waarom rij je met een porsche als je nooit eens zijn pk-tjes mag laten huppelen??
Daarmee wil ik nog niet zeggen dat er moet roekeloos gereden worden natuurlijk, maar je moet ook niet heiliger dan de paus zijn hé!

25 okt 2006 21:54

Zijn de meesten ook niet hoor en ik helemaal niet, stinger aan en gaan :lol: :lol: :wink:

25 okt 2006 21:59

Jort schreef:Ehh... van 100 naar bijvoorbeeld 200 zou een Turbo (zelfs de 997) volledig zoek zijn gereden en een GT3 helemaal. Misschien een zwaar opgefokte turbo dan..


Een GT3 moet echt niet veel afdoen tussen 100 en 200 van een 997 Turbo. En ja ik spreek van ervaring :wink:

25 okt 2006 22:07

Heb ik ook nergens beweerd. Wel geef ik aan dat een GT3 langzamer is dan een Turbo en dus nóg meer inlevert op een CGT en daar valt weinig op af te dingen. :wink:

100-200-->

996 GT3: 9,6 s
997 Turbo: 8,9 s
CGT: 6 s
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 okt 2006 22:18, in totaal 2 keer bewerkt.

25 okt 2006 22:11

Even opzoekwerk

997 GT3 schreef:3.6L 6-cylinder wasserboxer w/6-speed gearbox
415 bhp @ 7600 rpm (115 bhp/liter)
299 lbs./ft. @ 5500 rpm
8,400 rpm redline
Unladen weight (DIN) 1395kg
193mph @ Top Whack
0-62mph 4.3 seconds
0-99mph 8.7 seconds

De 911 GT3 RS heeft een 3,6-liter boxermotor met een vermogen van 415 pk. Daarmee bedraagt het specifieke vermogen een indrukwekkende 115,3 pk per liter. Het topvermogen bereikt de boxermotor bij 7.600 tpm - het maximale toerental bedraagt 8.400 tpm. Deze specificaties zijn gelijk aan die van de 'normale' GT3, maar toch levert de 'RS' nog betere prestaties. Dat komt door de kortere overbrengingsverhoudingen van de zesversnellingsbak, de toepassing van een lichter vliegwiel en een totale gewichtsreductie van 20 kilogram. Dat leidt tot een '0-100' in 4,2 seconden (GT3: 4,3 s). De topsnelheid van de 911 GT3 RS bedraagt 310 km/h en wie een sprint van 0-200 km/h plant, hoeft slechts 13,3 seconden uit te trekken


997 Turbo schreef:Engine 3.5 liter boxer 6 Weight
Aspiration turbocharger Torque 457 lb-ft @ 1950-5000 rpm
HP 480 hp @ 6000 rpm
0-62 mph 3.7 seconds (Tiptronic S)
Top Speed 193 mph

Motor
Maximaal vermogen 480 PK
Maximale koppel 620 Nm

Prestaties
Maximale snelheid 310 km/u
0-100 km/h 3.9 seconden in geval van Tiptronic S versnellingsbak: 3.7 seconden
0-200 km/h 12.8 seconden in geval van Tiptronic S versnellingsbak: 12.2 seconden
80-120 km/h 3.8 seconden in geval van Tiptronic S versnellingsbak: 3.7 seconden



Zeer weinig verschil dus
Plaats een reactie