Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

05 maart 2007 23:08

Ik ben het met Lydia eens.

Om in de F1 fatsoenlijk mee te willen draaien moet je je eerst jarenlang voorbereiden. Zie ook een team als Renault. Officieel een aantal jaren weggeweest, in realiteit nooit. De ontwikkeling van motoren heeft in het geheim nooit stilgestaan. Voor zelfstandige teams Toyota en Honda idem. De F1 is wat dat betreft veranderd, nóg specialistischer geworden.

Zou Porsche al van plan willen zijn om top motoren te gaan leveren, zouden ze nu al moeten investeren om over vele jaren misschien resultaat te zien. Voor een organisatie die van stabiliteit houdt niet echt wenselijk. Zeker nu de F1 regelementen de afgelopen jaren nogal aan verandering onderhevig zijn en Porsche zelf de toekomst voor het bedrijf als geheel ook niet 100% helder voor ogen heeft.

Samengevat: op dit moment valt er voor Porsche meer te verliezen dan te winnen. Geen moeilijke afweging m.i. Hoe graag we allen de competitie tussen Porsche en de rest ook op het hoogste niveau hadden en hebben willen zien.

06 maart 2007 0:18

F1 en Porsche zul je volgens mij nooit meer mee maken, Porsche is iets voor Endurance, dus weer tijd voor Le Mans zou ik zeggen :wink:

06 maart 2007 0:44

Zolang het maar geen (996) 3.4 afgeleide betreft...:lol: :wink:

06 maart 2007 0:46

Alhoewel, met Rob als first driver, inclusief een nieuwe motor :lol:
Maar snap wat je bedoelt, dat risico zullen ze echt niet nemen denk ik :!: :wink:

06 maart 2007 10:54

Ik denk niet dat Porsche zich nog moet bewijzen binnen de autosport !
Voor Porsche-Sport zou F1 een dure grap zijn, zonder enig bijkomend rendement.

Ik kan er best wel inkomen dat Porsche zich liever concentreert op het leveren van een goede "basis" voor preparateurs. Zodat ze vrij "makkelijk" tot een competitieve wagen kunnen komen voor de BTCS , FIA-gebeuren of "endurance-koersen".

Hoeveel privé-wagens rijden er niet met het P-teken, betrouwbaarheid en sportiviteit zal hier zeker mee te maken hebben...

06 maart 2007 13:14

gast schreef:@ Jort; de mijne heeft er al een endurance van 120.000 km op zitten.......
:shock:


Zonder extra (ultieme) tuning en fulltime circuitbelasting :wink: :wink:

verder: ik heb de indruk dat een aantal van jullie niet weten dat het motorreglement is bevroren voor een aantal jaren en dat motoren meerdere wedstrijden mee moeten gaan.


Die paar jaar zijn al nodig om een competitieve motor van de grond af op te bouwen en tegen de tijd dat er een mooi exemplaar ligt... Het feit dat motoren langer gebruikt moeten worden is naast een voordeel ook een nadeel, zeker voor een "nieuwkomer".

06 maart 2007 15:04

Duidelijk iets te voorbarig met je conclusies :wink:

De bevriezing van motorenontwikkeling geldt nu nog tot en met 2008. Dat is een relatief korte periode dunkt me.

Zoals eerder aangehaald, is er los daarvan nogal wat gaande in de F1 (denk bijv. aan het aflopen van "the Concorde Agreement"), hetgeen lange termijnplanning sowieso lastig maakt.
Laatst bijgewerkt door Jort op 09 maart 2007 16:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie