Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
16 mei 2007 11:27
Lay schreef:[Turbo vleugel is voor mij zo ie zo een No
Is geen Turbo vleugel maar een 964 achterklep zo te zien op foto
16 mei 2007 11:45
Ok... Dat vindt ik ook niks, het is geen 964...
16 mei 2007 11:48
Aan jouw avatar te zien en vorige posts te lezen had ik niet echt het gevoel dat je een originaliteitsfreak was
16 mei 2007 11:53
911-lover schreef:Aan jouw avatar te zien en vorige posts te lezen had ik niet echt het gevoel dat je een originaliteitsfreak was

Een 911 moet zijn zoals ie hoort.. M`n Audi is inderdaad niet origineel, maar wel volledig met OEM parts opgebouwd.. Alleen de carbonfiber parts zijn niet origineel en het dak niet.
Heb idd met een maatje een 911 ombouw gehad, maar toen was ik 22 en wie vindt het dan niet dik om in een 964 looker te rijden..
Ik wil echt een originele 911 of 964, ben er nog niet helemaal uit..
Moet het gewoon testen, maar heb in de zomer maar één dag in de week tijd en dat is de zondag, dus ik zal niet binnen een week een auto hebben.
16 mei 2007 12:05
Lay schreef:
en dat is de zondag, dus ik zal niet binnen een week een auto hebben.
wel als je voldoende geld cash meeneemt
16 mei 2007 13:06
look and feel is zo persoonlijk, dan heb je weinig aan al die meningen hier...
Ik kan alleen uit eigen ervaring zeggen dat een 3.2 uitstekend geschikt is voor dagelijks gebruik (ik rij er 150 km per dag mee). Wel om die reden een g50 bak als eis gehad. Prima te doen qua onderhoud, stuurbekrachtiging mis ik niet... ( ik noem dat chamre / karakter van het model, een ander noemt het gemis).
Ik zou niet te veel je laten remmen door assecoires die je niet bevallen, die heb je zo terug gebouwd / om geruild. Het gaat om de auto zelf en het motortje..
Veel plezier met je zoektocht, daar begint de 911 lol al mee..
Hans
(3.2 ombouw naar 964.... top karretje)
16 mei 2007 13:15
Ik wil een kant en klare auto, dus geen zin om de boel te verbouwen..
Als ik een smak geld uitgeef, dan wel iets wat exact naar m`n zin is, doe geen concessies, heb dat al eens gedaan en geen dag plezier van de auto gehad.
16 mei 2007 13:24
in dat geval... Daewoo? lol er zit alles op en aan zeker als je smak geld uitgeeft. Slechts één consessie: merk op de motorkap..
Zelf ben ik overtuigd dat je als porsche rijder altijd consessies doet, en das juist leuk (benizeverbruik, hard geveerd, geen stuurbekrachtiging, geen airbags of abs, maar wel tig liter benzine tussen je benen, enz enz).
Zonder consessies zal de zoektocht ietsje langer duren, maar dan heb je wel wat je zoekt (en tegen die tijd past je rollator vast voorin... haha).
Zonder gekheid, succes
Hans
(met een 3.2 vol consessies, maar nog voller plezier)
16 mei 2007 13:28
Ik geloof niet dat dat de bedoelde concessies waren- meer iets als geen dingen op de auto die hij er niet op wil. Tja, dat betekent een langere zoektocht...
Ik vind die grijze 911 superstrak, al ben ik wel een liefhebber van Fuchs-velgen (en een enorme velgen-fetisjist).
16 mei 2007 17:59
Porsche AG zei altijd trots dat de 964 voor 80% vernieuwd was tov de dreizweier. Of dat ook verbetering was laat ik in het midden.
16 mei 2007 19:05
heb destijds gereden in een 3.2, een 964 en een 993
het pure in de 3.2 sprak mij aan
geen stuurbekrachtiging, volop contact met de auto, het wegdek en standaard een fantastisch geluid
qua prestaties loopt het allemaal niet zo veel uit elkaar, imo heb je met een 3.2 voor weinig het pure gt3 gevoel
ik rijd er dagelijks in, alleen 's winters winterbandjes erop zetten; geen probleem
16 mei 2007 19:28
We know, Marco, we know
16 mei 2007 19:52
Lay, klopt wat betreft de cupspiegels en de wielen plus 964 spoiler. was ook even slikken toen ik hem zag staan. doorslag voor mij was de kwaliteit van de auto. heb even gedacht om hem weer orgineel te maken, volgens de stikker onder de kofferklep is hij orgineel geleverd met taartschep. dit vind ik niet mooi, dus was ik van mening, of geheel orgineel zoals af fabriek, of zo laten. Klep en spiegels is niet zo'n probleem, genoeg gegadigden die dit wel willen ruilen met orgineel spul. de fuchsen is wat lastiger te krijgen voor een redelijke prijs. voor de rest een super orginele auto, die zelfs nog zijn eerste lak heeft. Op de achterklep na dan.
uiteraard no hard feelings. deel jou mening.
en voor die smak geld wil ik hem best voor je terugbouwen.
succes met je zoektocht.
groet,
Jos.
16 mei 2007 20:36
Afgezien van 'comfort-opties' zijn er veiligheidsopties die vaak ontbreken op een 3.2: airbags, ABS.
Met name in een daily driver is dat toch een must anno 2007, is mijn mening.
Heeft mij iig destijds voor een 968 laten kiezen ipv 3.2 (had geen 964 budget).
16 mei 2007 20:40
sebastian schreef:Afgezien van 'comfort-opties' zijn er veiligheidsopties die vaak ontbreken op een 3.2: airbags, ABS.
ABS: Ja
, als je er niet naar gaat rijden.
Airbags:
schijnveiligheid
16 mei 2007 20:40
vraag me af wat airbags nog doen in een 15 jaar oude auto
en abs... tsja we blijven pompen in die ouwe krengen
16 mei 2007 20:47
Marco schreef:en abs... tsja we blijven pompen in die ouwe krengen

... tandje terug ... en er snel voorbij
Olaf
- heeft deze paar dagen al meer Km's in de 3.2 gereden, dan hij dit jaar met de 964 heeft gedaan -
17 mei 2007 0:13
Olaf schreef:Olaf
- heeft deze paar dagen al meer Km's in de 3.2 gereden, dan hij dit jaar met de 964 heeft gedaan - 
Verslavend hè zo'n "echte" Porsche
17 mei 2007 9:56
Ben ik even blij dat ik geen airbags heb, zouden na dertig jaar zeer weinig gedaan hebben ben ik bang!
17 mei 2007 9:58
als ik moest kiezen ging ik echt voor een auto van een liefhebber waarvan het onderhoud en de historie bekend en niet op bezuinigd is. die paar spiegels, velgen en motorkap zijn zo verwisseld.
je moet ook niet vergeten dat het inmiddels wel auto's zijn van 20jr oud.
je kunt een hoop rommel tegen komen hoor.
de 964 is ook een hele mooie auto, alleen als ik zo om me heen kijk zijn ze voor mijn gevoel iets gevoeliger en duurder in onderhoud.
17 mei 2007 12:08
RicardoP schreef:als ik moest kiezen ging ik echt voor een auto van een liefhebber waarvan het onderhoud en de historie bekend en niet op bezuinigd is. die paar spiegels, velgen en motorkap zijn zo verwisseld.
was ook mijn streven. vorige eigenaar heeft de auto 7 jaar gehad en alle onderhoud ondanks weinig km toch keurig laten doen. en zelfs ondanks dat was er toch nog wel het een en ander te vinden. die super orginele 911 3.2 in perfecte staat van onderhoud is lastig te vinden, voor redelijk geld
17 mei 2007 12:53
Het gaat erom hoe kritisch je bent op je auto. Mijn 3.2'tje kocht ik ook in een "goede staat". Er was (dus) enerzijds nog het nodige noodzakelijk aan te pakken achterstallig onderhoud en anderzijds nog behoorlijk wat "optisch" bij te werken.
Nu staat de auto er perfect bij, maar ik ben echt duizenden euro's verder. Ik heb daar rustig twee jaar de tijd voor genomen.
Die 3.2 bevalt mij uiteraard uitstekend, en aangezien je al het geld dat er in is gestoken toch bij een verkoop niet terugkrijgt, verwacht ik dat er maar weinig echt goede auto's (zoals de mijne) in de verkoop zullen komen. En aan wat wel in de verkoop komt zal dus meestentijds wat mankeren.
17 mei 2007 13:10
Klopt volkomen. technisch is die van mij nu perfect. ( voor zover mogelijk met een auto van 19 jaar) opticsch vind je nog wel wat kleine gebruikerssporen en steenslag. ook zouden de bumpers gespoten moeten worden. zitten wat blaasjes op. verder ben ik zeer tevreden over mijn 911.
17 mei 2007 14:44
Jurrian schreef: die super orginele 911 3.2 in perfecte staat van onderhoud is lastig te vinden, voor redelijk geld
Ze zijn wel degelijk te vinden, alleen niet voor redelijk geld. En dat is juist het probleem bij veel mensen, ze willen allemaal een perfecte, in showroomstaat verkerende auto van 20 jaar oud, voor weinig geld.
17 mei 2007 15:14
Ach ja, dagdromers!
Hier geldt, net als voor andere klassiekers. " Buy the best one you can afford"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.