Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

30 mei 2007 18:06

Hi,

52.500 Euri voor een Targa lijkt me wat aan de krappe kant. Ga er maar vanuit dat je die grens naar boven moet bijstellen (ik spreek uit ervaring :wink: ).
Ik rij zelf probleemloos in mijn 3.4. :D

En zou absoluut geen 993 willen. Dat is teveel een mix van klassiek en modern en daarom naar mijn mening niet evenwichtig. Die voorruitstijl bijvoorbeeld (veel te iel en veel te stijl) is nog de stand van ontwikkeling van de 60 er jaren, en past vormtechnisch totaal niet bij het jaren 90 aerodynamica concept wat andere delen van de 993 wel uistralen. Vergelijk vooruitstijl of dakgoten van de 993 maar eens met de kunstofbumpers en koplampen van de 993...

Pas met de 996 is Porsche qua grondvorm van de carrosserie weer bij de tijd. Begrijp me niet verkeerd, de oude carrosserie is prachtig, maar dan naar mijn mening alleen bij de elfjes tot de 964.

Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.
Volgens mij worden de problemen op internetfora behoorlijk opgeklopt, en tot in den treure geciteerd.

Veel succes met je keuze!

Grtz. Boxi

30 mei 2007 19:07

boxi schreef:Volgens mij worden de problemen op internetfora behoorlijk opgeklopt, en tot in den treure geciteerd.

Veel succes met je keuze!

Grtz. Boxi


Mee eens...........................moeten niet vergeten dat er wel iets aan de hand is, maar toch.......


Heb zelf het idee dat de internet hype, enkele patsers (met de dikke bonussen) zo rond de eeuwwisseling ff een 996 hebben gekocht, en deze zonder liefde hebben bereden, dus ""warm rijden etc....mwah wrom, een auto van 260.000,= gulden moet daar tegen kunnen", dus er zijn wat 996en met een niet zo leuke jeugd.........en daar weer een enkeling van is gevoelig voor scheuren...


blijft een heerlijke kar die 996 3,4...... menig mens draait nog zijn kop om voor zo'n klasse sportwagen.....



Helaas zullen de niet Porschekenners bij het zien van een 993 een "autotron gevoel" krijgen.............ikke niet btw.



over het algemeen zullen fora's de boel opkloppen.........

30 mei 2007 20:41

boxi schreef:... Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.
Volgens mij worden de problemen op internetfora behoorlijk opgeklopt, en tot in den treure geciteerd.

Over een 993 laat ik me niet uit. En al helemaal niet over een S.

Bewust een 3.4 gekozen? Is dat niet meer een kwestie van prijs :?:
Het verschil in puurheid en evenwichtigheid met de 3.6 mag je uitleggen!

Opkloppen van problemen: natuurlijk hoop je dat die bewering klopt 8)

30 mei 2007 20:44

John schreef:Heb zelf het idee dat de internet hype, enkele patsers (met de dikke bonussen) zo rond de eeuwwisseling ff een 996 hebben gekocht, en deze zonder liefde hebben bereden, dus ""warm rijden etc....mwah wrom, een auto van 260.000,= gulden moet daar tegen kunnen", dus er zijn wat 996en met een niet zo leuke jeugd.........en daar weer een enkeling van is gevoelig voor scheuren...




Precies hetzelfde idee...


Zelf een 3.4 gekocht met 53k op de teller. Zijn nu 20k verder en no problems and a lot of fun...

30 mei 2007 20:51

@Gantor: en wat voor versnellingsbak heb je :?: ... volgens je Album :idea:

30 mei 2007 20:55

@Paul van Engelen

Een tip...

30 mei 2007 21:27

Hier mij ervaring : Heb sinds 23 -08 -06 ( net na de jubirit 2006 ) mijn 996 3.4 tip uit ''98 . Niets dan lof , maar zou PERSOONLIJK niet snel weer een tip aanschaffen . Niet dat het niet goed of goedgenoeg werkt , maar HET gevoel van een sportauto wordt mijn inziens minder.
Motorisch is het een juweeltje met iets meer dan 160.000 op de teller .
Olieverbruik is nihil .
Ik gebruik haar ook dagelijks voor woon werk .
Wat mij op het volgende punt brengt :arrow: Ik heb hiervoor 5 jaar een 3.2 gehad voor dagelijks gebruik , en als je de auto goed kent is het leuk om in de sneeuw te "spelen" .

30 mei 2007 22:04

gast bedankt voor je uitnodiging! Als ik in de gelegenheid ben, kom ik zeker even langs!

30 mei 2007 22:35

Eeeeehh 993 natuurlijk, maar ja ik preek dan ook mijn eigen passie :wink:

Verder zijn vrijwel alle denkbare tips al gegeven, op eentje na:
Koop een 993 EN een 996, voor het geld van een targa is het vast wel mogelijk een 94-er 993 en een vroege 996 te kopen.

Tip is gratis, Porsche rijden niet.

30 mei 2007 22:45

het begrip 'de gouden tip' krijgt op eens een heel andere betekenis!;)

30 mei 2007 22:53

:lol: :lol: :lol:

30 mei 2007 23:13

Rob-DB schreef:lange mobile link

+-130.000 nieuw, +-10000 bpm, of zit ik er vreselijk naast?


advertentie is weg. maar zo kan je het makkelijk checken.

check eerste de nieuwwaarde van je auto op Autoweek carbase
vul die nieuwwaarde in op deze site

et voila :salut:

30 mei 2007 23:38

als ik het goed gelezen heb moet je heel hard gaan werken voor de 996 targa?
ik kan je heel veel goede raad geven maar het belangrijkste van alles is denk ik toch dat je geen porsche van je laatste centen moet kopen!!!
aan een porsche is altijd iets wat geld kost.
om maar wat te noemen.beurten keuren een spoilertje hier dingetje daar.
banden!verzekeren!!!
en verder tja wat zal ik er van zeggen?deze keer maar nix

gr anton964

31 mei 2007 0:49

Een Porsche kopen en onderhouden kost veel geld.
Maar ik heb in het verleden ervaren dat dealer onderhoud van BMW en Alfa zeker niet goedkoper zal zijn.
De fun met een Porsche is echter onvergelijkbaar.

31 mei 2007 10:43

Die indruk had ik ook na jaren BMW gereden te hebben.
De facturen op het einde van ondehoud of herstelling waren zeker vergelijkbaar met Porscheprijzen

31 mei 2007 12:47

Meen je dat? kost een P echt veel geld?
Hè valt meteen mijn droom in duigen....;)

Beste Anton, natuurlijk heb ik rekening met de hoge kosten gehouden, wel moet ik er hard voor werken, zoals velen op dit forum neem ik aan.
het gaat dus niet om de 'laatste centjes'.
Ik kan hier echter kasten opentrekken wat ik wil, maar zal in geeneen van deze een 'verloren tonnetje' vinden. Ik ben er trots op om de mogelijkheid te hebben om alleen al over een P na te denken, laat staan de mogelijkheid er een aan te schaffen.
Ik heb er zelf hard voor gewerkt en doe dit nog steeds, dat is alleen maar wat ik daarmee wilde zeggen.
Ook heb ik al vrij veel auto's gehad, en dus ook de ervaringen om deze te onderhouden.

Toch bedankt voor je tip, dat is inderdaad iets waar je je snel in kan vergissen.

Gr. Rob

31 mei 2007 12:50

Paul van Engelen schreef:
Bewust een 3.4 gekozen? Is dat niet meer een kwestie van prijs :?:
Het verschil in puurheid en evenwichtigheid met de 3.6 mag je uitleggen!


Het uiterlijk is iets anders, dus wellicht dat daar op wordt gedoeld.

31 mei 2007 14:13

Paul van Engelen schreef:Het verschil in puurheid en evenwichtigheid met de 3.6 mag je uitleggen!


Het ging hier om het verschil tussen een 993 en 996 en niet 3.4 en 3.6.

31 mei 2007 14:16

GI996C schreef:
Paul van Engelen schreef:Het verschil in puurheid en evenwichtigheid met de 3.6 mag je uitleggen!

Het ging hier om het verschil tussen een 993 en 996 en niet 3.4 en 3.6.

boxi schreef:Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.

:wink:

31 mei 2007 14:39

Klinkt misschien raar, maar een 996 3.4 die er al een pak kms opzitten heeft zonder problemen, zou ik verkiezen boven een exemplaar met weinig kms.

Bij mijn dealer bevestigen ze dat (vooral) de 3.4 goed warm gereden moet worden, maar in feite geldt zoiets voor welk wagen : wie vertrekt er nu na een koudstart aan 7000 omw/minuut ?

993 S of 996, aan jou de keuze, ik zou het ook geen straf vinden om met 'n 993S rond te rijden, zelfs dagelijks :wink:

De 911 wordt echter wel telkens wat softer, de 997 (drietal) die ik al eens testte rijdt nog soepeler en beter dan de 996...

31 mei 2007 16:01

Rob Herfst schreef:
GI996C schreef:
Paul van Engelen schreef:Het verschil in puurheid en evenwichtigheid met de 3.6 mag je uitleggen!

Het ging hier om het verschil tussen een 993 en 996 en niet 3.4 en 3.6.

boxi schreef:Terug naar het topic ik heb dus bewust gekozen voor een 3.4 omdat ik dat qua vorm de meest pure en evenwichtige 996 vind.

:wink:


Wel even het hele verhaal lezen en niet alleen deze regel van meneer boxi, er word niet gesproken over de 3.4 t.o.v. 3.6
:lol: :lol:
Misschien kan hij het zelf nog even uitleggen?

31 mei 2007 20:27

jeroenoop schreef: mijn ervaring: Heb sinds 23-08-06 een 996 3.4 tip ... Niets dan lof, maar zou PERSOONLIJK niet snel weer een tip aanschaffen. Niet dat het niet goed of goedgenoeg werkt, maar HET gevoel van een sportauto wordt mijn inziens minder.

Jeroen, je krijgt van mij een :thumleft: en ook een :thumright: omdat je durft toe te geven dat je keus achteraf gezien niet de ideale was.

Er zijn maar weinigen (...) die je dat durven na te doen :!: :D

01 jun 2007 11:49

Carrera4s schreef:Bij mijn dealer bevestigen ze dat (vooral) de 3.4 goed warm gereden moet worden, maar in feite geldt zoiets voor welk wagen : wie vertrekt er nu na een koudstart aan 7000 omw/minuut ?


Zal vast wel ergens een draadje over zijn, maar hoe lang moet je een 996 'warm' laten lopen voordat je hem goed op z'n flikker mag geven?
10 min? - 20 min?

01 jun 2007 14:47

Dat is o.m. ook afhankelijk van de buitentemperatuur.

01 jun 2007 23:18


Wel even het hele verhaal lezen en niet alleen deze regel van meneer boxi, er word niet gesproken over de 3.4 t.o.v. 3.6
:lol: :lol:
Misschien kan hij het zelf nog even uitleggen?


Ik vind de koplampen van de 996 3.4 (wel de litronics!) mooier en in iedergeval harmonieuzer dan die van de facelift 996 3.6. Zo als op de 3.4 is het volgens mij bedoeld voor het oorspronkelijke ontwerp voor de 996. De extra halve ronding aan de onderzijde van de koplamp van de 996 facelift vind ik wat minder mooi, in mijn ogen teveel een concessie (kritiek op bijna indentiek front met Boxster ed.). Met name valt mij dat op bij de cabrio versie (bij de coupe lijkt het beter te kloppen). Wel heb ik natuurlijk het issue van 3.4 en 3.6 motor in overweging genomen en natuurlijk het zéér belangrijke aspect van het dashboardkastje én de bekerhouders :D. Aangezien ik niet veel vermogensverschil gemerkt heb tussen de 3.4 en 3.6 heb ik dus gekozen voor een duurdere 3.4 van eerste eigenaar met zeer weinig km's (uiteraard aantoonbaar...) ipv. een 3.6 met wat meer ervaring :wink:

Grtz. Boxi
Plaats een reactie