Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Snel hulp gezocht bij aankoop 993TT

13 jul 2007 10:10

dries schreef:Na lang wikken en wegen lukt het maar niet om een beslissing te nemen.

Een 993 TT of een 4S.

Tsjah, beide te gekke auto's maar die vleugel van de turbo is echt het enige bezwaar. Deze vind ik niet mooi, tenminste ik kan er niet aan wennen.

Heeft iemand ervaring met bedrijven die de intercoolers op een andere plek kunnen monteren?

Waaromnou ''snel hulp gezocht?'' Morgen gaat er proef gereden worden :D :D

alvast veel dank, ben zeer benieuwd naar het verschil in ervaring met de 4s!!


Die spoiler moet erop zitten en hoort bij de TT. Wordt mooier als je er langer naar kijkt. vind ik tenminste.
Koop even 911&Porscheworld, staat in juli nummer een topic in over hoe je een 993 trubo "supercar" moet kopen!

Succes en ik zou zeggen... ga voor de Turbo. Een superauto!

En heb je ermee gereden.... dan ben je VERKOCHT!

Horen het graag.

Henk

13 jul 2007 10:32

laat zitten dat ding, met een turbo heb je toch al geen tijd om naar achteren te kijken :!: :wink:
wat een problemen heb jij zeg........... :roll: :!: :wink:

13 jul 2007 11:22

dries schreef:Ook is die relatief gezien niet zo gek veel duurder!!

Ja valt mee.... gemiddeld 2x de prijs van een gewone 993 :twisted: :wink:

13 jul 2007 14:14

Heb de 4S gehad en nu de TT. Eerste afweging was ook de spoiler, vind zonder inderdaad mooier. Echter de brute kracht van een TT is geweldig! Het verschil in vermogen is enorm. Ik vind de 993TT spoiler niet lelijk en zo opvallend is hij nou ook weer niet, het hoort er gewoon bij. Als optiek het belangrijkste is, ga dan voor de 4S. Alleen dan niet gaan mauwen als je op de autobahn wordt ingehaald door een dikke diesel of een japanse koektrommel ;)

Verschil in prijs tussen een 4S en TT, toch nog wel stevig hoor. (mits vergelijkbaar).

Succes met je keuze,

Sander

13 jul 2007 14:16

'993 4S is langzaamste 911 is mij ooit eens verteld.( van model 964 tot nu)??

13 jul 2007 14:17

Sanhi schreef:Als optiek het belangrijkste is, ga dan voor de 4S. Alleen dan niet gaan mauwen als je op de autobahn wordt ingehaald door een dikke diesel of een japanse koektrommel ;)


Zo erg zal het toch wel niet zijn hoop ik :shock: :?

13 jul 2007 14:24

Puur gebaseerd op mijn eigen ervaring moet je stevig trappen wil je de huidige generatie 'dikke' diesels (BMW 530D / 330D) partij kunnen bieden. Ik ga geen tabelletjes erbij halen, want dan gaan we teveel offtopic, maar ik wed dat het elkaar niet veel ontloopt.

993 4S heeft idd wel een aantal nadelen tov de slanke 993. Oa. langere versnellingsbak (tov non Varioram) bredere body (meer 'drag') en vierwielaandrijving.

13 jul 2007 14:52

Oplossing, gewoon een 993 Carrera varioram 285 pk kopen, lekker snel en een van de goedkopere 993 tov S, 4S en TT! :lol:

13 jul 2007 22:58

Koop je een 993 TT, bouw je de IC's weg, haal je de achtervleugel er af, en loop je IEDERE meeting uit te leggen dat het een échte een 993 TT is... :roll:

Lijkt me ver-moei-end... maar goed: sterkte met de beslissingen!

13 jul 2007 23:19

Sanhi schreef:Verschil in prijs tussen een 4S en TT, toch nog wel stevig hoor. (mits vergelijkbaar).


Prijsverschil is maximaal €10k. Vind ik niet veel voor wat je ervoor terugkrijgt.

13 jul 2007 23:31

dries schreef:oei, dat klinkt interessant, intercoolers die niet onder de vleugel hoeven..

Je maakt me erg nieuwsgierig mr. Devel..

Weet je er misschien iets meer van??


Afbeelding

Dit is wel met een gewone compressor, maar in beginsel zou het ook met turbo kunnen.

Maar: je gaat vermogen verliezen omdat deze intercooler minder efficient is en het bezwaar van de aerodynamische wijziging is ook al genoemd. Het is dus meer: het zal moeten kunnen, maar je moet het niet willen.

13 jul 2007 23:47

De turbovleugel vind ik juist het mooist aan een 993. Ook aan een 965 trouwens :shock: :D

14 jul 2007 0:10

10k klinkt wel erg optimistisch, in dat geval zou ik altijd voor een 993 Turbo gaan.

14 jul 2007 1:34

@sanhi, ik kon 2 jaar geleden nog een 993 Turbo S kopen voor €69k. En niet bij de eerste de beste handelaar. Nee, de auto stond bij het Koopmanshuis (destijds verkooppunt voor Volkswagen Phaeton) met 120.000km op de klok en verder in erg mooie staat. Een 993 2S of 4S met weinig kilometers (<100k) moet (mag) tegenwoordig zeker niet meer dan €60k kosten. En een 993 Turbo moet echt niet meer dan €70k kosten (eigenlijk al teveel geld).

Voorbeeldje: 993 turbo (83.000km) voor €67.850

Afbeelding

versus 993 4S (74.000km) voor €59.950

Afbeelding

14 jul 2007 7:57

Voor mij dus de TT. Mét spoiler.

14 jul 2007 9:09

TT.

14 jul 2007 9:12

Lijkt mij toch dat 't verschil in rijden van een grotere invloed zou zijn op een evt. keuze, dan wél of géén spoiler... :?

14 jul 2007 9:24

Jurgen schreef:Lijkt mij toch dat 't verschil in rijden van een grotere invloed zou zijn op een evt. keuze, dan wél of géén spoiler... :?


Mij ook. Maar zoveel mensen, zoveel wensen...

14 jul 2007 9:41

Zijn beide mooi..............


Maar der is meer dan alleen maar de spoiler etc. etc.



Turbo's zijn behoorlijk duurder in onderhoud, meer mechanische onderdelen dus ook weer storingsgevoeliger..


Turbo's zijn ook listiger, ondanks de 4wd is een 993TT in sommige gebieden killing...


Turbo's lusten ook een slokkie meer.......maarja daar krijg je ook wat voor terug.


Turbo's zijn duurder in aanschaf, zijn er minder dus zoeken naar een goed exemplaar is moeilijker...



Zelf zou ik het niet weten.......een 993 4s (of 2s) is optisch wel een snaarstrakke Porsche, waar je zeer lekker veilig en betrouwbaar ik kan rijden, is ook zeer geaccepteerd in de "normale wereld".


Maar een turbo is aan de andere kant weer bruut.....qua rijden en om te zien......en der zweeft een bepaalde magie om een 993TT heen





Oja een 993TT zonder spoiler ....................geen gezicht, is als Pamela Anderson zonder......... :lol:

14 jul 2007 10:04

John schreef:Oja een 993TT zonder spoiler ....................geen gezicht


Ben ik met je eens, maar dan is het toch optisch een 4S?

14 jul 2007 10:24

Sanhi schreef:Heb de 4S gehad en nu de TT. ... de brute kracht van een TT is geweldig! Het verschil in vermogen is enorm. ...

Maakte enkele jaren terug een proefrit in een 993 TT - op zoek naar het juiste type 993 ( 8) ) - en vond de auto heel vlot in alle versnellingen (mijn referentie was toen 231 pk :wink: ). Maar het weinig opwindende geluid, in vergelijking met een 3.2, deed de P. van mijn lijstje verdwijnen.

Nee, dan een 996 TT met Leistungssteigerung tot 450 pk :!: :shock: :shock: De eerste P. waarin ik dacht "... beetje kalm aan met de acceleratie!!!" :idea: :lol:

14 jul 2007 10:40

Een 993 4S is inderdaad een wat mindersnelle 993, heeft immers o.a. een turbo onderstel, dus zwaar en breed, maar geen turbo motor. Standaard 285 pk, maar je kunt hem natuurlijk ook kietelen dan kom je aan 315 pk (was voor mij wel een must). Maar langzamer dan een 964??? Die uitdaging durf ik wel aan!!!

Kostenplaatje en onderhoud van een turbo was voor mij wel een reden om voor de 4S te gaan. Indien dat geen thema is, lekker de TT nemen. Spoiler hoort bij de charme van dat model!

14 jul 2007 10:42

Ook voor de 993TT is er een mooie sportuitlaat.

14 jul 2007 10:54

FVD , ga anders even met ERwin praten... :wink:

14 jul 2007 12:40

Gezien het voorbeeld van Piet zou ik zeker voor de 993TT gaan. Natuurlijk kan je bovenstaande auto's alleen maar op kilometerstand vergelijken en niet de staat waarin ze verkeren. Gevoelsmatig denk ik dat de 993S en 4S populairder zijn, door bovengenoemde redenen.

gr,

Sander
Plaats een reactie