Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

27 maart 2008 12:29

Denk niet dat het er is, voor 'n 964 :?

... daarnaast denk ik dat je met 'n APK probleem komt te zitten :arrow: katalysator :idea: :wink:

27 maart 2008 14:34

Olaf schreef:
Nine-eleven schreef:Tweehonderdenzes PK op een gerenommerde rollenbank is derhalve een significante verbetering.

Ten opzichte van :?: :idea:

Wat ik al eerder memoreerde, 188 pk fabrieksopgave, of wat daar in de loop der jaren nog van over was gebleven.

En nee, als je dat wilt horen, ik heb geen vergelijkingsmateriaal. De SC is niet eerst op de rollenbank geweest met een standaard uitlaatsysteem. Ik heb slechts een motornummer welke refereert naar een 188 pk motor.
EN ik heb een geverifieerde km stand van 170.000 waar wij van uit mogen gaan dat op de 188 paarden en wel enkele in de loop der jaren gesneuveld zijn.

Ergo, 206 pk, gemeten op een zeer geavanceerde rollenbank en door een uiterst serieus persoon vind ik niet slecht.

Een 2e verklaring kan zijn dat de motor af fabriek meer vermogen heeft gehad, dit komt voor (en vaker dan wij denken).

Desalniettemin dragen de SSI's substantieel bij aan het verbeteren van het beschikbare vermogen.

27 maart 2008 14:36

Nine-eleven schreef:Een 2e verklaring kan zijn dat de motor af fabriek meer vermogen heeft gehad, dit komt voor (en vaker dan wij denken).

Exact :wink:

27 maart 2008 15:08

we hebben het hier wel over een product dat zich al 30 jaar bewezen heeft en niet over de ik-doe-ook-honda's-en-subaru's-chip-tuner-op-de-hoek-van-de-straat die zo maar wat vage verhaaltjes roept (die die zelf eigenlijk ook niet snapt en maar van horen zeggen heeft) ;)

als je auto af fabriek per ongeluk al 20pk extra maakt, krijg je er met SSI's altijd nog een keertje een schepje extra boven op

voor een 3.0 of 3.2 is 15 tot 20pk zeker niet overdreven

27 maart 2008 15:18

Jeroen914 schreef:.. voor een 3.0 of 3.2 is 15 tot 20pk zeker niet overdreven

... redelijk goedkope (en onverwachte) "extra" Pk's dan :ba:

27 maart 2008 15:25

niks 'onverwachts' aan hoor...
logisch principe
misschien je huiswerk nog een keer doornemen ;)

27 maart 2008 15:38

Olaf schreef:Denk niet dat het er is, voor 'n 964 :?

... daarnaast denk ik dat je met 'n APK probleem komt te zitten :arrow: katalysator :idea: :wink:

hoezo?een 964 met legekat komt toch ook door de apk?

anton964

27 maart 2008 15:38

Jeroen914 schreef: ... misschien je huiswerk nog een keer doornemen ;)

't principe begrijp ik wel ... maar meer dan 'n Pk of 5 a 10 had ik niet verwacht, vandaar ...

... en heb de SSI's meer voor het geluid gekocht, dan voor 'n evt. Pk winst 8)

anton964 schreef:hoezo?een 964 met legekat komt toch ook door de apk?

Zolang je de keurmeester niet vertelt dat 'ie leeg is :lol:

Volgens je kenteken (964), waar wss U9 op staat, ben je "kat-plichtig" - of deze nu leeg is of niet ...

SSI systeem heeft geen (en biedt geen ruimte voor 'n) kat. - ook geen lege :idea:
Plaats een reactie