Vorige vrijdag nog es de RS bij Power Plus in Brussel gebracht om zich es te buigen over de verborgen pk's in de 3.6

...run van 2 wken terug gaf 275pk en 306Nm aan...klinkt misschien gezond voor de meesten van jullie, maar dat is het eigenlijk helemaal ni (vooral het koppel)
...de standaard waarden van de RS geven 260pk aan en 325 Nm (250 en 310 voor een c2/c4). Mijne heeft een ander inlaatsysteem met hittedraad LMM en daarmee vergezeld ook een ander chip...qua uitlaat zit er een G-bocht op en kat is leeggehaald. De pk's zouden 285-290 moeten zijn en het koppel =>??? weet ik zelf ni, ik ga dat es uitzoeken...alleszinds zou er toch 360Nm moeten kunnen uitgehaald worden (100Nm/l)...lijkt me plausibel.
's Morgens zei Stef (zaakvoerder Power Plus) me dat hij met dat inlaatsysteem met hittedraad ni helemaal vertrouwd was, maar dat hij "er wel es naar zou kijken"...'s avonds was het wel duidelijk dat 'm het onder de knie had => 290pk!...koppel zit op een 345 Nm!!
...Maar...er is een probleempje: men ontdekte dat de LMM stuk is...en de nummers op het onderdeel zijn uitgevaagd. Gelukkig had ik aan de vorige eigenaar uit Parijs nog gevraagd wie alle preparatie aan de autogedaan had...daarmee wist ik dat het inlaatsysteem van Cargraphic afkomstig was. Snel es naar hun site gesurfed en inderdaad hoor, hij levert dergelijke kitjes ...het motormanagement (de chip) was gemaakt door Robert Stutzmann (ook een Franse Porsche specialist)...z'n naam stond blijkbaar op de doos
=> dus, eerst effe een nieuwe LMM bestelen en dan terug naar PPE voor het fijner afstellen van de chip...ik denk dat er nog een handvol pk's en een dozijn Nm's inzitten...je ziet duidelijk aan de gekartelde lijn van air/fuel ratio van de testbank dat de LMM "ziek" is...de ene keer te arm, dan weer te rijk...dit moet opgelost worden!
Heb net gemaild met Cargraphic en ze vragen een paar foto's van het onderdeel om het juiste type te herkennen. Dan kunnen ze eentje opsturen...Prima service van die mannen!!! Na een kwartier al antwoord!
=> Weet iemand van jullie hoeveel koppel ik uit die motor moet kunnen halen? Qua pk's zit ik goed (290), maar qua koppel? 360Nm moet toch kunnen en ik denk eerlijk gezegd nog meer! Wat is jullie idee?