10 jul 2008 8:01
10 jul 2008 8:47
10 jul 2008 8:55
10 jul 2008 9:05
10 jul 2008 9:25
10 jul 2008 10:24
Maarten schreef:En dat is de kern van het probleem. Allemaal jammeren en klagen en als ze straks mogen stemmen dan doen ze dat weer op de partij waar ze altijd op stemmen. Gompies
10 jul 2008 11:43
Maarten schreef:En dat is de kern van het probleem. Allemaal jammeren en klagen Gompies
10 jul 2008 12:53
10 jul 2008 21:06
10 jul 2008 21:20
11 jul 2008 12:34
Devils son schreef:Ik vond Eurlings wel mooi op BNR: "het wordt goedkoper voor de automobilist". Verslaggever: "ja, uitgaande dat we 10% minder gaan rijden".
Je moet het toch maar verzinnen: het wordt (ongetwijfeld minder dan 10%) goedkoper, omdat we minder gaan rijden (o ja?). Gek genoeg heb ik het donkerbruine gevoel dat met de huidige heffingen ik ook goedkoper uit ben als ik minder ga rijden. Wat zeg ik: ik denk dat mijn autokosten tot 0 te reduceren zijn als ik geen auto meer rijdt!
11 jul 2008 12:41
Rob993Tip schreef:Maarten schreef:En dat is de kern van het probleem. Allemaal jammeren en klagen en als ze straks mogen stemmen dan doen ze dat weer op de partij waar ze altijd op stemmen. Gompies
Mee eens. Maar TON en PVV zijn toch geen serieus alternatief? Zijn geen partijen maar 1-issue bewegingen gekoppeld aan politici met onterecht grote ego's.
11 jul 2008 13:00
ArminG schreef: .
Echt bezuinigen (anders dan verschuiven) in de zin van minder uitgeven is immers iets wat geen enkele politieke partij in onze huidige kamer wil.
11 jul 2008 13:46
Jort schreef:ArminG schreef: .
Echt bezuinigen (anders dan verschuiven) in de zin van minder uitgeven is immers iets wat geen enkele politieke partij in onze huidige kamer wil.
Ik denk dat je bedoelt kabinet i.p.v. kamer.
Jort schreef:
Versnippering aan de rechterkant is één van de belangrijkste redenen waarom we voorlopig vast zitten aan het uitgavenpatroon van de PVDA en/of CDA + opvulling.
11 jul 2008 14:33
ArminG schreef: Nee ik bedoel kamer. Geen enkel partij in onze kamer wil dit.
Bezuinigen bij hen betekent de uitgaven-stijging afremmen of verschuiven. Meestal omdat men moet omdat de zaak weer gierend uit de klauwen gelopen is.
Inderdaad en dat is de VVD in mijn optiek zelf aan te rekenen door haar gedrag de afgelopen jaren.
11 jul 2008 16:08
Jort schreef:ArminG schreef: Nee ik bedoel kamer. Geen enkel partij in onze kamer wil dit.
Verkiezingsprogramma van bijv. de PVV niet gelezen?
Jort schreef:Bezuinigen bij hen betekent de uitgaven-stijging afremmen of verschuiven. Meestal omdat men moet omdat de zaak weer gierend uit de klauwen gelopen is.
Komt op mij over als een afgezwakte vorm van bezuinigen. Mede ingegeven door onontkoombare compromissen met partijen als CDA/PVDA en aanhang (zie mijn eerdere bericht).
Jort schreef:Inderdaad en dat is de VVD in mijn optiek zelf aan te rekenen door haar gedrag de afgelopen jaren.
De 2 stromingen binnen de VVD waren te uiteenlopend (en vrijwel gelijk in grootte) om überhaupt bij elkaar te houden. Ik zie niet in hoe de VVD daar een compromis had kunnen sluiten.
11 jul 2008 16:49
ArminG schreef: Jazeker, maar diezelfde club wil ook meer geld voor ouderen, etc. Ook in de kamer stemmen ze structureel voor meer staatsinvloeden en geld in de sociale zekerheid.
Hard roepen is één ding, maar echt doen is en blijft moeilijk.
Geen enkel partij in onze kamer wil dit.
Wat ik bedoel is dat men bezuinigt omdat men anders enorme lastenverzwaringen moet gaan invoeren. Of dat een bepaald onderdeel van het sociael stelsel dan niet meer te handhaven is. Snoeien in iets en het geld daadwerkelijk over hebben is ook de VVD nooit gelukt. Laat staan dat ze het dan teruggeven aan de burger ipv uitgeven aan iets anders.
Gezien die enorme hoeveelheid keren dat de VVD regeringsdeelname had, is er dus ook bij hen geen sprake van echt willen.
De partij had ook kunnen kiezen voor een meer liberale kant. Bolkenstein kon dat wel, dus onverenigbaar vind ik niet.
12 jul 2008 13:24
12 jul 2008 13:47
12 jul 2008 14:30
12 jul 2008 17:47
13 jul 2008 21:56