Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

30 aug 2008 11:08

Newt schreef:mmmhh. een 996 GT3 RS is dus wel erg aantrekkelijk.. :D :D ..
Dus wie weet toch maar aan de RS...wel vervelend.. :lol: :lol: 8)

heb voorbije dagen wat contact gehad met mensen die beide auto's kennen...algemeen kan je stellen dat als je wat aan stuur kan draaien je met de RS sneller bent op circuit...je moet wel in acht nemen dat zo'n RS meestal wel een goede circuit afstelling heeft omdat 'm eigenlijk voor niks anders gebruikt wordt terwijl de 97 GT3's vaak auto's zijn die es occasioneel getracked worden. Dus geef je GT3 vooraan wat meer camber, dat zal de wagen een directer stuurgevoel en minder onderstuur geven (iets wat ik wel opvallend in de GT3's waarmee ik op Spa heb meegereden)

...dus eigenlijk ben je in de meeste gevallen een scheve vergelijking aan het maken...je zou beide types, degelijk afgesteld, met mekaar moeten kunnen vergelijken.

...trouwens, moest je 97 GT3 nog een beetje te zacht staan of wil je met de gewichtsverdeling wat spelen:

Bilstein PSS10 DampTronic...compatibel met PASM :wink:

Afbeelding

INFO

30 aug 2008 11:24

MichM3 schreef:overigens organiseert PCF nog een circuit dag op zondag 14 september in het wondermooie Dijon voor de belachelijk lage prijs van 180 eur (200eur niet leden)...

dit wil ik zeker wel overwegen...Paul?? :wink: ...of ben je weg de 14de?

Ik kan niet, samen met Linda nemen we deel aan deTMV Ga wel deze week mijn agenda bekijken voor de andere data.

30 aug 2008 11:53

klopt ja...had je gezegd...maar ik wist ni precies van wanneer tot wanneer dat weer was.

je laat maar iets weten :wink:

30 aug 2008 15:54

MichM3 schreef:
Newt schreef:mmmhh. een 996 GT3 RS is dus wel erg aantrekkelijk.. :D :D ..
Dus wie weet toch maar aan de RS...wel vervelend.. :lol: :lol: 8)

...trouwens, moest je 97 GT3 nog een beetje te zacht staan of wil je met de gewichtsverdeling wat spelen:

Bilstein PSS10 DampTronic...compatibel met PASM :wink:

Afbeelding

INFO

ik heb zelf deze damptronic set op mijn cayman S. er mooi systeem, totaal nu 3 centimeter verlaagd en stuurt nog strakker.

IK ga voor de 996 GT3 RS.......en deze gaat er komen ook... 8)

30 aug 2008 16:49

Interessant!!!...met de Cayman ook al getracked...en is het sneller als de standaard ophanging?

Ik had ergens gelezen dat de Damptronic op een 997S de auto te hard maakte en de balans eruit was in de remzone (achteraan dribbelen met ABS ingrijpen als gevolg) :? ...2s trager dan standaard ophanging :lol:

Ben je zeer tevreden van de werking van de Damptronic? Perfect compatibel met PASM ( geen brandende lampjes op dash ofzo)...ook gewoon 2 standen (Sport/Comfort)...de verdere instellingen van hardheid zijn op de demper zelf als ik me niet vergis...dus eigenlijk het je 20 "hardheden"...10 in Cmfort en 10 in Sport...klopt dat?

30 aug 2008 17:09

volledig PASM compatibel, geen enkele gekke melding gehad, sport stand werkt goed en is evident harder (erg hard, maar dat is waar ik persoonlijk van hou). Bij de PASM compatibel versie is geen mogelijk tot instelling van rebound en demping. Dit kan alleen met de non-pasm versie.

30 aug 2008 17:12

en met die non PASM versie heb je dan flikkerdinges op het dash neem ik aan.

Comfort stand is voldoende comfortabel? Vergelijkbaar met standaard?

Als ik het goed begrijp is die Damptronic echt iets voor de track liefhebber als je zegt dat de ophaning merkelijk harder is. Rij je vaak in Sport op de gewone weg of is het te hard?

30 aug 2008 17:37

ik vind de comfort stand zeker voldoende comfortabel. Als ik de snelweg opga ga ik altijd over op sportstand. De PASM-comp. PSS10 is juist meer de daily-road variant met soms track use. Daarentegen de non-PASM is volledig instelbaar voor de track. Je moet dan inderdaad wel wat doen aan het PASM lichtje wat gaat branden. ALs je het wilt ervaren moet je eens langskomen geen probleem.

30 aug 2008 17:52

ok da's duidelijk :wink:

...bedankt voor het aanbod, maar is voorlopig niet nodig...ik denk sowieso dat in geval er een 997GT3 zou komen, ik wel eerst effe met de gewone ophanging zou rijden alvorens de damptronic te overwegen...2500 eur eigenlijk niet zo duur voor dat kitje, da's een meevaller 8)

jij gaat vastberaden voor 996RS? Waarom? Tegen wanneer zou je'm graag in de garage hebben?

30 aug 2008 20:11

ik vind de 996 GT3 RS nog een echte pure RS. Het zit nog wel een beetje op het randje, daar ze er nog een airco als optie bij kon. De 997 GT3 RS is eigenlijk gewoon een licht gepimpte (widebody) gt3; welke ook goed op de weg te rijden is als daily driver. Tevens is de 996 GT3 RS nog geassembleerd in wiessach Porsche Motorsport (net zoals de GT3 mk1!). De 997 GT3 RS loop nu echter gewoon naast de 997 C2 van de band. En is daarnaast met alle optie te leveren.
Ik heb ook in beide auto's gereden (alleen niet op circuit) en ik vind de 996 GT3 RS veel meer gevoel geven. Daarnaast wil ik dan ook een auto primair voor trackdays en niet als daily driver. De 996 GT3 RS is tevens een stuk waardevaster dan de 997 GT3 RS. Ik verwacht dan degene die nu een 997 GT3 (RS) hebben deze bij een nieuw model (mogelijk mk2) gelijk tot verkoop overgaan.
Op het circuit (o.a. de ring) lijkt de 996 nog een 3-4 seconden sneller als de 997 ( alleen wel in piloten handen dan).

30 aug 2008 20:29

volledig met je eens en goeie redenering 8) ...succes! :wink:

10 dec 2008 17:26

heb zaterdag een afspraak in Stuttgart voor het bekijken van een 996 GT3 RS. Heb deze week vrij goed contact gehad met de eigenaar...het is geen collectors stuk maar wel eentje die gebruikt werd...de wagen heeft het circuit gezien bedoel ik dan.

- wit/rood
- geen airco, wel xenons
- keramische remmen vervangen door staal exemplaren
- 26.000km

Ik ga de auto es nader bekijken, vooral zien of hij enerzijds technisch in orde is (map met facturen voorhanden en wordt in orde gezet voor verkoop) en anderzijds de buitenkant nog toonbaar is (het oog wil ook wat, ook voor een circuit auto).

Het diff is verkort (996 Cup diff) en er is een tweede set wielen bij met semi slicks erop. De GT3 heeft ook een uitgebreide rolkooi met stevigere A-zuilen en zijdelingse bescherming aan de deur. Uitlaatsysteem is Manthey, compleet systeem met spaghetti's. Koppeling is net nieuw en versnellingsbak is gereviseerd...naar wens verkrijgbaar met 1j Porsche garantie

Heb net nog een 20 min gebeld met de eigenaar en hoop echt dat dit wat wordt...fingers crossed!

Als ik foto apparaat op de kop kan tikken, schiet ik wel een paar plaatjes

Keuze gaat uiteindelijk toch naar de 996RS ipv 997GT3...voor deze laatste heb ik nog tijd in de toekomst...nu eerst effe de 996 RS...hopelijk :wink:

10 dec 2008 17:35

Succes :!: Klinkt als een serieus race materiaal .Snap het niet helemaal van Keramische remmen :roll: , waarschijnlijk de eerste generatie . Toch wel een beetje jammer dat het geen 997 gaat worden .....Ook erg mooi :!:

10 dec 2008 17:53

hopelijk is het succesvol voor je mich

met 26.000 en
Koppeling is net nieuw en versnellingsbak is gereviseerd
:shock: dan is er inderdaad serieus mee gereden :!:

Hoeveel track cars heb je eigenlijk nodig :?: :wink:

10 dec 2008 17:54

als er echt serieus mee gereden is, dan zal dat niet de eerste revisie zijn :wink:

10 dec 2008 18:34

Hee Mich,
Succes in Stuttgart as weekend, spannend uitje!

Gr
Herman

10 dec 2008 18:44

thnx guys... 8)

de keramische remmen van de eerste generatie waren inderdaad een heikel punt...menig track-oriented driver heeft ze omgebouwd naar staal...de originele keramische remmen krijg ik er wel apart bij :wink:

Versnellingsbak is preventief open geweest...was niks aan, buitende synchro's van enkele versnellingen en de kabels die men heeft vervangen.

auto is ook 100% ongevalvrij

=> een van de redenen waarom het geen 997 GT3 is geworden...overal lees je commentaren dat die eigenlijk wat onderstuurd zijn on track en dat de 996 RS (mits goed afgeregeld) toch meer een sportwagen is dan de nieuwe GT3...gewicht scheelt 'm ook al gauw 100kg. Ten tweede is de 997 GT3 nog steeds vrij duur en krijgt die binnenkort nog flink klappen.

10 dec 2008 19:00

Uit bovenstaande post begrijp ik dat je de beslissing gemaakt hebt... foto's? :D owww... en gefeliciteerd natuurlijk, mooi apparaat!!

10 dec 2008 21:38

Ben benieuwd.......maar wat moet je met 3 circuitauto's :mrgreen:

10 dec 2008 22:11

heu Marcel...nee 'tis 'm niet hoor...ik zie dat die foto van Ebay komt...heb je de link?

ik heb het op deze...maar de foto's zijn van "vroeger"...vandaar mijn real life bezoek zaterdag :wink:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=149408310

10 dec 2008 22:31

hihi...nee 'tis em niet hoor...maar ik kan misschien ook wel es gaan zien de zaterdag :wink:

10 dec 2008 22:52

Kende dit draadje niet en zie bij het lezen dat hij oorspronkelijk van even terug was. Wilde reageren dat ik persoonlijk de 996GT3RS meer een droomauto vindt dat een 997GT3 en zie nu op pagina twee dat je die keuze reeds gemaakt hebt.

Wat geweldig! Gefeliciteerd met je besluit en voorgenomen aankoop. Benijdenswaardig hoor 8)

10 dec 2008 23:13

gast schreef:Gruwelijk eigenlijk dat er 2 in dezelfde plaats staan toch?

Ach in Stuttgart zijn dat gewoon bedrijfsbakkies :mrgreen:

11 dec 2008 0:18

Mich, veel succes. Hoop dat het wat wordt.

12 dec 2008 16:14

vannacht vertrekken richting Stuttgart...om 8.30u afspraak bij de auto waar gast me op attent maakte (waarvoor dank Marcel :wink: )...om 10.30 afspraak bij de andere.

ben benieuwd... ik verwacht eigenlijk veel van die auto op Mobile...ziet er me zeer netjes uit en er is ook airco bij. Origineel een airco-auto, maar uitgebouwd om gewichtsredenen...krijg alle delen erbij om weer om te bouwen
Plaats een reactie