Ik heb zeker nog niet definitief voor Europipes gekozen maar wel goed geluisterd naar Lothar van Rennsport uit Breda. Die is van mening dat Europipe een kwalitatief beter produkt levert dan FVD. Ik kan niet beoordelen of dat juist is of niet. Daarom ben ik blij met jullie input. Ik kan me overigens niet voorstellen dat er echt slechte produkten voor dat geld wordt aangeboden.
Graag zou ik naar wat auto's willen luisteren, als dat mogelijk is. Dus Erwin als het een keertje uitkomt zou ik graag eens komen luisteren. Jij hebt je er behoorlijk in verdiept, zie ik. Wat voor type demper van FVD heb je gekozen. Er zijn er 3, geloof ik. De luidste?
Mijn wens is dat de dempers tijdens het rijden in de hogere toeren ook een beetje sportief geluid afgeven. Daarom ook de kat's. Meestal klinkt het stationair wel goed maar in de toeren een stuk minder. Wat dat betreft is de overstap van de 4S naar de turbo echt een achteruitgang. Die 4S klinkt echt goed.
Ik liep vorige week bij Rennsport tegen een andere berijder van een 993 turbo aan die toevallig ook op zoek is naar een set. We hebben gegevens uitgewisseld en houden elkaar op de hoogte. Hij heeft een tijdje geleden een Fabspeed bypass set besteld en deze weer na een tijdje verwijderd omdat hij daar absoluut niet tevreden mee was. Geluid was niet goed en bij een bepaald toerental ook vervelende bijgeluiden. Hij is daarom wat voorzichtiger geworden en zou ook graag eens luisteren bij andere auto's.
Op die filmpjes klinken die Fabspeeds wel goed, vind ik. Schijnbaar is de praktijk toch iets anders. Overigens zou ik als fabrikant/leverancier van sportuilaten meer fimpjes en geluidsfragmenten aan prospects aanbieden. Het blijft toch een gok als je niet geluisterd hebt. Dat probleem heb je bij FVD ook met 3 types sportuitlaten. Welke moet je in godsnaam kiezen als je niet kunt luisteren?
Ik wil jullie ook nog even wijzen op onderstaande link. Het gaat hier om RSR uitlaten. Er is een nieuwe versie voor de turbo die iets holler nog van klank schijnt te zijn. Klinkt best goed voor 350 euro.
http://www.osapi.fr/_divers_/CrazyPorsches/2008/080517-Carnewal/080517-Carnewal-P93T-RSR.wmv