Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Brandstof prijzen en Porsche fahren
Het heeft geen effect, omdat ik helemaal niet kijk wat brandstof kost. Het zal mij werkelijk jeuken eerlijk gezegd.
|
23 okt 2010 19:54 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Jou en mij niet, maar Henk en Ingrid wel. En zo werd het toch nog rustig op 's Neerlandsch wegen. 
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
23 okt 2010 20:19 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik wist niet dat Henk en Ingrid Porsche reden... 
|
23 okt 2010 20:38 |
|
 |
fastfisico
Porsche BoxsterRijen
|
Ik heb gekozen voor het derde antwoord. De Porsche rijdt goedkoper dan mijn Audi A8 4.2 quattro Nee, ik lig niet wakker van de brandstofprijzen. Maar voor mensen die minder te besteden hebben is het toch echt zuur. Maar die rijden waarschijnlijk ook geen Porsche.......... 
_________________________________________ Stoer = Meer vliegen op je zijraam dan op je voorruit
|
23 okt 2010 20:59 |
|
 |
porsche@911
|
Zo'n EUR 2,30 voor een litertje peut bij doorvoering van Eurling's plannetje ... da's voor mij toch wel even slikken 
|
23 okt 2010 21:11 |
|
 |
Devils son
|
Maar dan betaal je ook geen BPM meer en geen houderschapsbelasting. Wat mij betreft: vandaag nog invoeren.
|
23 okt 2010 21:17 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Nee hehe, het gaat er juist om dat Jan (modaal) en Alleman minder gaan rijden, ongeacht het merk.
|
23 okt 2010 21:22 |
|
 |
Devils son
|
Wil ik een keer ontopic blijven... Ik geloof niet in minder rijden. Verreweg de meeste kilometers zijn woon/werk, zakelijk, enz. En de files worden voor een groot deel veroorzaakt door het idiote idee dat NL een distributieland moet zijn.
|
23 okt 2010 21:36 |
|
 |
porsche@911
|
Het zal ... maar daarmee subsidieer ik kopers van een nieuwe auto (daar waar het BPM betreft en dat is toch de grootste sloot geld). Kan me niet voorstellen dat je daarmee de handen op elkaar krijgt van eigenaren met een "gebruikte". Je moet echt ambtenaar zijn om deze kolder te kunnen bedenken imho. We leven in een land van regels en procedures ... Gezond boerenverstand dreigt steeds meer op de achtergrond te geraken. Vooral nog even zo door gaan en we stevenen af op status van "derdewereldland".
|
23 okt 2010 22:00 |
|
 |
Devils son
|
Gebruikten worden ook goedkoper dan... Je weet hoop ik dat we nog steeds tot de rijkste landen behoren? 
|
23 okt 2010 22:06 |
|
 |
porsche@911
|
Correct ... en met name de woorden "nog steeds" in je quote  Wil je dat met elkaar behouden dan zal er toch wel wat moeten veranderen in dit land. Je moet onderhand toch wel een wat masochistische inslag hebben om ondernemer te spelen in Nederland.
|
23 okt 2010 22:19 |
|
 |
Devils son
|
Ondernemers zullen niet ongelukkig zijn met die 80 cent ipv houderschapsbelasting en BPM.
Reken zelf maar eens na.
|
23 okt 2010 22:25 |
|
 |
porsche@911
|
Heb een ander voorstel ... reken het ons hier maar eens voor
|
23 okt 2010 22:31 |
|
 |
Devils son
|
Wacht even... jij roept dat NL een derdewereldland wordt met dit soort maatregelen, maar jij kan de gevolgen van de maatregel niet eens berekenen?
En dan moet ik het maar gaan berekenen?
Volgens mij is inmiddels vastgesteld dat je iets te vroeg sprak.
|
23 okt 2010 22:41 |
|
 |
porsche@911
|
Ik reageerde op deze post van je ... reken maar eens voor dat ondernemers niet ongelukkig zijn met die 80 cent i.p.v. houderschapsbelasting en BPM.
|
23 okt 2010 22:49 |
|
 |
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
 Re:
Prijs elasticiteit is zodanig dat er pas bij 5€/l een significante verschuiving plaatsvindt. Dat heet: bij gelijkblijvende prijzen van andere goederen/diensten (*), gelijkblijvende koopkracht voor de besluitvormer èn gelijkblijvend verbruik van het vervoermiddel. Met andere woorden: de relatief geringe prijsverhogingen van de afgelopen jaren hebben geen echt verschil gemaakt op de gereden km (**). (*) vooral alternatieve vervoermiddelen; (**)geldt met name voor mensen die reeds een auto hebben; mensen die nog geen auto hebben worden er wel door afgeschrikt en blijven langer OV rijden (lijden) of gewoon thuis.
|
24 okt 2010 0:43 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
 ik tank ook altijd maar voor een tientje 
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
24 okt 2010 0:52 |
|
 |
horn
PF #57
|
rij 95% zakelijk betaalde km's. Let niet echt op wat de diesel kost maar schrik me wel elke keer de tandjes bij de pomp.  denk idd niet dat al die maatregelen zorgen voor minder verkeersdruk. blijkt wel uit het verleden. is echter wel een mooie drogreden om de prijzen nog meer te verhogen. Katsjieng katsjieng zeggen de overheidskassa's 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 okt 2010 4:52 |
|
 |
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Klaarblijkelijk zijn er wel mensen die hier wakker van liggen (04:52u) Ikzelf word er 's morgens gillend wakker van: GILLLL en wakker 
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
24 okt 2010 9:15 |
|
 |
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
ga dan gelijk ff tanken, heb je ook geen wachtrijen.. 
|
24 okt 2010 9:23 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
veurig jaar in LUX nog €0.99 voor RON 98 
_________________________________________ oud is beter
|
24 okt 2010 9:27 |
|
 |
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
5,00 €/l 300,00 €/ tankbeurt
Nee, ik denk niet dat ik me daar iets van aantrek. Sterker nog, als het dan wat rustiger wordt, ga ik er nog wat vaker op uit!
(Echter, het argument wat nu genoemd wordt voor deze maatregel; afschaffen BPM en houderschapsbelasting, zal in de praktijk niet haalbaar blijken. Uiteindelijk zit je dan met de 'euro van Melanie' én ook nog eens je BPM, en houderschapsbelasting én provinciale opcenten én alles wat er nog bij komt. Leuk bedacht allemaal maar nu de uitvoering nog.)
|
24 okt 2010 9:50 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik denk ook niet dat de buurlanden meegaan in dit verhaal. Ik kan me voorstellen dat de pomphouders uit de grensstreek dan dwars gaan liggen omdat men massaal over de grens zal gaan tanken.
Ik heb zelf ooit ook nog eens in een grensstadje gewoond aan de Oostenrijks-Sloveens grens. De benzine in Slovenië was destijds ook stukken goedkoper dan in Oostenrijk en de dichtstbijzijnde sloveense benzinepomp 5 km verderop. Ik reed altijd even de grens over, scheelde als ik me goed herrinner zo'n 3 tientjes op een tank van 50 liter.
|
24 okt 2010 10:21 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Woon ook vlak aan de grens, maar als ik daar ga tanken mis ik weer mijn BP-spaarpunten...dilemma dilemma... Als je zulke problemen hebt, dan heb je geen problemen.
|
24 okt 2010 11:17 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Ik tank ook vrijwel altijd bij de BP en laat altijd Freebees bijschrijven op mijn kaart. Heb nu ongeveer 95 euro op de kaart staan, in zo'n twee jaar tijd  Dát tikt aan 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
24 okt 2010 11:24 |
|
|