Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
26 feb 2009 9:42
zo'n 3 1/2 jaar geleden deze 3.2 gekocht met 95k op de teller, nu bijna 170k op de teller
gaat allemaal prima
3.2 niet echt vergelijkbaar met een 964 qua onderhoudskosten en aandachtspunten dacht ik
26 feb 2009 23:21
Waar ik nu mijn 993 gekocht heb, komt ook mijn ouwe 964 vandaan.
Hij gaat naar een porsche specialist die de auto van de grond op opnieuw gaat opbouwen. dus dan koop je een echte 964 (92 ) die net een grote beurt heeft gehad.
www.avsmiddelharnis.nl
27 feb 2009 0:00
die de auto van de grond op opnieuw gaat opbouwen
zou die man niet beter een brug kopen dan
28 aug 2009 21:30
ik heb mijn 1992 cabrio c4 voor 25k verkocht 135k op de teller nu heb ik een 993S de motor van de 993 is door ontwikkeld afgeleid van de 964 en heeft automatische klep stelling en de kinderziekten van de 964 zoals olie gebruik en oliezweten zijn weg, met een 993 kan je probleemloos honderden duizenden km rijden met minder kosten. groet willem nijmegen
28 aug 2009 22:39
de gemiddelde 993 heeft gewoon nog at minder km achter de kiezen en minder jaren maar ook 993 hebben hun dingetjes die op een gegeven moment zich aandienen.
krukas keering
klepgeleiders
de hydraulische klep stoters zijn ook niet heilig hoor!
en nog veel meer.
29 aug 2009 16:41
Je hoort eigenlijk altijd dat ze roesten rondom de voor- en achterruit, nooit bij andere plaatsen zoals kokerbalken of dorpels. Of zou de roestduivel zich ook nog verstoppen achter al die kunststof beplatingen?

Moeten al die holle ruimtes niet een keer behandeld worden met ML of iets dergelijks, dat zink heeft toch ook niet het eeuwige leven?
29 aug 2009 20:18
dat rubber tussen de plastic dorpel word als het ouder word hard en schuurt de lak laag weg tot uiteindelijk het staal,
robert
29 aug 2009 20:50
Marco schreef:aan beurten schat ik in (op basis van een 3.2 ook met die km's per jaar) grofweg tussen de 1500 en 4000 euro
mijn goedkoopste

en duurste

jaarbeurt dus

Die van € 1.500 is de uitzondering op de regel?
29 aug 2009 21:29
rob964.c4 schreef:PorZje schreef: "Volgens mij" moeten de kleppen ook ieder jaar gesteld worden bij dit aantal kilometers.
Pieter
dat klopt , elke 20.000 km, als je dat tijdens een service beurt laat uitvoeren,
dus olie, filters, bougies enz komt dat zo rond de 1000,-, dat is zonder de extra dingen, rem blokken/schijven ,draagarmen, olie leidingen rubbers, bandjes, v-snaren enz enz.
robert
Nou !!
Ik dacht echt dat een 964 hydraulische kleppen had/heeft
@:TDzonderI: voorruit 964 gelijmt ???
dacht het niet !!
Topicstarter !! ik denk dat je ook moet opletten op de b-stijlen ivm roest !!
gr Diablo
29 aug 2009 21:31
jij mag ook wel op je achterbank letten zonder achterraam
29 aug 2009 23:26
Diablo schreef:rob964.c4 schreef:PorZje schreef: "Volgens mij" moeten de kleppen ook ieder jaar gesteld worden bij dit aantal kilometers.
Pieter
dat klopt , elke 20.000 km, als je dat tijdens een service beurt laat uitvoeren,
dus olie, filters, bougies enz komt dat zo rond de 1000,-, dat is zonder de extra dingen, rem blokken/schijven ,draagarmen, olie leidingen rubbers, bandjes, v-snaren enz enz.
robert
Nou !!
Ik dacht echt dat een 964 hydraulische kleppen had/heeft
gr Diablo
die van mij inmiddels wel maar een 964 motor heeft gewoon kleppen die gesteld moeten worden
robert
29 aug 2009 23:29
die van mij inmiddels wel maar een 964 motor heeft gewoon kleppen die gesteld moeten worden
Nou Rob ik heb altijd geweten dat een 964 3.6 hydraulische kleppen heeft !!
ga ik ff nagaan !
29 aug 2009 23:37
Nou breekt mijn KLOMP !!!
Rob , je blijkt helemaal gelijk te hebben , ik had altijd gedacht dat 964 H.Kleppen had ,
zo zie je maar , we leren alle dagen bij
gr Diablo
29 aug 2009 23:48
ach ja dat is nou net het leuke van het forum voor mij de techniek, zou wel wat meer mogen van mij.
robert
29 aug 2009 23:58
willemnijmegen schreef:nu heb ik een 993S de motor van de 993 is door ontwikkeld afgeleid van de 964 en heeft automatische klep stelling en de kinderziekten van de 964 zoals olie gebruik en oliezweten zijn weg, met een 993 kan je probleemloos honderden duizenden km rijden met minder kosten. groet willem nijmegen
das een boel...en foto's in je album willen we zien......
30 aug 2009 0:08
Ik heb mijn 964 (C4, 1989, 145000 km, indisch rood) nu exact een jaar en gebruik hem bijna iedere dag. Ik heb een paar kleine problemen gehad, die eenvoudig zelf op te lossen waren. Water in de lampen en natte matten. Dankzij het forum opgelost, nieuwe deurrubbers en pakkingen rond de koplampen kostten me totaal 125 euro. De achterlichten van een 964 zijn viskommen, een setje nieuwe kon ik via ebay scoren voor 200 euro totaal. (en nu maar duimen dat ze waterdicht zijn, WANT ZELFS BIJ NIEUWE WEET JE DAT NIET ZEKER VOLGENS DIT FORUM...). Net als bijna alle andere 964 rijders ben ik nog steeds op zoek naar een betaabare mooie achterlreflector. Voor zo'n 275 euro gaat dat lukken en dan is mijn 911 optisch i.p.s..
Technisch? De sensor voor de v-riem is gerepareerd door een paar klopjes met een steeksleutel en dat was het wel...
Geen olielekkage, kachel, stoelen, blowers, pompen etc, alles werkt en lijkt gezond. O ja, de accu natuurlijk. De auto staat permanent aan het infuus/druppellader (had ik bij de meeste voorgangers van de Porsche ook moeten hebben, heeft niets te maken met het merk vgs. mij.
Rijd ik nu met een permagrin? Ja meestal wel, maar soms bekruipt met een gevoel dat me erg onrustig maakt. Weet je hoe dat komt? Door de motorperikelen van Rob, door de losse flodders van Diablo (nee een 964 heeft echt geen hydraulische klepstoters), en de gruwelverhalen van... (gebruik de zoekoptie maar, "964'' is genoeg). Je kan ervan wakker liggen!
Daar is wel een therapie voor hoor. Starten en een uurtje rijden!
Weet je, een 964 is een prima auto, net zo goed of wellicht veel beter dan een heleboel andere auto's. Dat betekent gewoon dat het meestal goed gaat en soms heel erg verkeerd. Vind je 'm mooi? Klikt het met de auto? Kopen en genieten.
Die motorrevisie komt echt wel een keer, nieuwe banden had ik met m'n Saab ook eens per jaar, roesten doen we/ze allemaal.
Het hoort er gewoon bij en er zijn prima specialisten en zelfs gewone garages die je kunnen helpen en echt de hoofdprijs niet kosten. Een goede vriend van me zei eens tegen me: "Alles is te repareren, knoop dat in je oren".
Ik heb jaren met dezelfde zorgen rondgelopen als de topic-starter en weet nu dat dat verloren jaren waren, ik ben gewoon veel te laat aan een PORSCHE begonnen, ZONDE VAN DE TIJD!
Ik las laatst dat er ruim 10000 Porsches rondrijden in ons land. Dat zou 75% zijn van alle door Pon verkochte exemplaren (import via andere kanalen niet meegerekend) en dat berekend over 40 jaren. Zou nou die ene die jij wilt kopen dat gemiddelde doen kelderen? Kom op joh, rijden is veel leuker dan rekenen!
30 aug 2009 9:49
Een mooi, nuchter en opbeurend verhaal, Rien.
30 aug 2009 11:26
Maar even kort antwoord op je vraag; Roestvorming kán een probleem zijn bij bepaalde punten van de 964. Dit ondanks het feit dat de carrosserie volledig verzinkt is.
30 aug 2009 11:27
rien911 schreef:
"door de losse flodders van Diablo"
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.