Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

20 jan 2009 1:33

Ik doe het ff natte vingerwerk.Maar het klopt denk ik wel zo'n beetje(geen zin om het exact uit te zoeken)de 993 in 4 jaar ca 20.000stuks gemaakt.En de 996 in 5 jaar ca 120.000 stuks gemaakt.

Dus veel meer aanbod plus de auto's zijn relatief goedkoper geworden.
In 1994 koste een 993 ca 100k nu bijna 15 jaar later ca 120k.
Normaal zijn de prijzen in zo'n tijd bijna verdubbeld.

Oja.. ik denk dat de 997 ook die kant opgaat.Daar zijn er nu al nog meer van gemaakt. :wink:

20 jan 2009 8:44

Daar heeft Erwin wel een punt dacht ik :idea:
Ze zijn ook veel gebruiksvriendelijker geworden en inderdaad de prijs is niet enorm gestegen :wink:
Weet nog dat Porsche de bakens ging verzetten er kwam een blik Japanners en namen de fabriek onder de loep om alles wat soepeler/goedkoper te laten verlopen :oops:
Denk wel dat een mooie dikke 996 4S toch wel aardig wat geld waard blijft :!:
En wat ik door ervaring ook wel heb ondervonden is dat een "echte" altijd geld waard blijft :wink:
Er komen nu heel wat gebruikte 997's op de markt, heel veel willen het nieuwe type hebben en dat drukt de prijs ook behoorlijk :shock:
Wie zei dat ook weer :?: , elk nadeel heeft zijn voordeel :lol:

996

20 jan 2009 10:06

@drknauf

Nu zoek je inderdaad ook wel een ouwe onderbroek uit zeg. Durf jij 45k (prijs inclusief import) neer te leggen voor een auto met meer dan een ton gelopen en geimporteerd vanuit de vs naar duitsland en dan nog eens naar nederland (lekkere historie) en dan ook nog eens niet via een officiele dealer...??

Of geeft de rest van het aanbod van de handelaar je het vertrouwen dat je zoekt? Hij heeft ook leuke caravans trouwens!

http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-sanwald.html

Je weet het he: de eerste 1 a 2 pagina's van dit soort autopaginas kun je standaard al overslaan.

20 jan 2009 10:28

Natuurlijk zie je nu allerlei gebakjes aangeboden worden voor feestprijzen, de 996 loopt al wat jaartjes mee, daar zit echt wel rotzooi tussen. Voor een goede wagen zal je nog steeds goed wat euro's moeten neerleggen. Ik zag laatst een 993 voor 20K, en natuurlijk op MP. MP is echter voor een deel het afvalputje van de markt en niet altijd maatgevend (en dat zelfde zal gelden voor de dealerprijzen, die zullen aan de bovenkant zitten).

20 jan 2009 11:18

Peter 993 schreef:MP is echter voor een deel het afvalputje

Idd voor een deel maar naast specialisten zie je ook dealers frequent adverteren dus doelgroep zal er wel rondhangen :wink:

20 jan 2009 14:56

hier beginnen ze vanaf 55 k nee die zullen allemaal even mooii zijn :roll:

23/m

20 jan 2009 16:59

Eerste redelijke 996 op mobile begint bij 23/M koopje dus.

goed

20 jan 2009 19:12

Dat is altijd een 1e indruk, maar AKK wijst altijd wat voor auto je onderhanden hebt. Hij leek redelijk veel op jouw oude gebakkie.

Re: 23/m

20 jan 2009 21:51

Gizmo schreef:Eerste redelijke 996 op mobile begint bij 23/M koopje dus.

Zie je wel :shock:, toch stiekem aan het kijken naar zo'n mooie vervanger 8) en dan ook nog 3 keer posten in een 996 draadje :D you're hooked! :lol: :lol: :wink:

Afbeelding

de ouderdom schenkt de wijsheid waarvan men in zijn jeugd veel nut zou hebben gehad :mrgreen: :wink:

20 jan 2009 22:04

Maar dit ziet er niet bepaald uit als een instappertje, Rob :wink: .

gedachte

20 jan 2009 22:25

Dacht er laatst aan, stel je voor dat ik nu met een 996 op de proppen kom :shock: , haha dat zou lachen zijn maar ik sla liever een beurt over en zou wachten op 997 :D .

errug natte vinger werk

21 jan 2009 15:04

GTV 2000 geeft wel zeer natte vinger werk,
ik heb zoorz meelf de productie-aantallen maar 's opgeteld voor de 993, alle mogeljike uitvoering bij elkaar opgeteld "over the whole world"
zullen we maar zeggen, schrik niet, totale aantal geproduceerde 993's 96228 stuks vanaf 1993 t/m 1998

da's wel ietsje meer dan ongever 20000 stuks :wink:

Neemt niet weg dat de 996 3.4 sneller daalt in waarde ( of meer af schrijft?) dan een 993, en ik zie ook de trend bij de "standaard" 997, die schrijft ook aardig af...

zoals Des Bouvries aangaf 15K per jaar, ach een schijntje, JA, voor hem, ik zou ziek worden van een afschrijving, als particulier, van zo'n bedrag, voor een kwaliteitsproduct als Porsche... :roll:

Re: errug natte vinger werk

21 jan 2009 16:09

Martin K. schreef:GTV 2000 geeft wel zeer natte vinger werk,
ik heb zoorz meelf de productie-aantallen maar 's opgeteld voor de 993, alle mogeljike uitvoering bij elkaar opgeteld "over the whole world"
zullen we maar zeggen, schrik niet, totale aantal geproduceerde 993's 96228 stuks vanaf 1993 t/m 1998

da's wel ietsje meer dan ongever 20000 stuks :wink:

Volgens Adrian Streather zijn van de
993 in totaal 69.528 stuks gebouwd en van de
996 in totaal 175.262. (GT3MkI ± 1% van het totaal)

Bron: The Essential Companion 993 & The Essential Companion 996.
Een Super Junkie kan niet zonder die boeken 8)

Re: errug natte vinger werk

21 jan 2009 16:44

Harley schreef:
Martin K. schreef:GTV 2000 geeft wel zeer natte vinger werk,
ik heb zoorz meelf de productie-aantallen maar 's opgeteld voor de 993, alle mogeljike uitvoering bij elkaar opgeteld "over the whole world"
zullen we maar zeggen, schrik niet, totale aantal geproduceerde 993's 96228 stuks vanaf 1993 t/m 1998

da's wel ietsje meer dan ongever 20000 stuks :wink:

Volgens Adrian Streather zijn van de
993 in totaal 69.528 stuks gebouwd en van de
996 in totaal 175.262. (GT3MkI ± 1% van het totaal)

Bron: The Essential Companion 993 & The Essential Companion 996.
Een Super Junkie kan niet zonder die boeken 8)
:lol: :lol: Die vinger was denk zeiknat...maar goed de verhouding klopt dan wel aardig en de essentie is wel duidelijk zo :wink:
Plaats een reactie