Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Boete zwitserland

05 sep 2009 16:20

Rare jongens die Zwitsers...

:smurf:

11 sep 2009 10:37

Q&A schreef:Volgens mij kan een snelheidsovertreding in Zwitserland gelijk staan aan een millieu delict. Afhankelijk van de luchtkwaliteit op dat moment. Smog gevaar kan een normale snelheidsovertreding ineens 3 x zo duur maken.

Onzin klopt niet.

11 sep 2009 11:21

Was in Duitsland destijds wél zo. Iig, in de zomer had je, o.a. in deelstaat Hessen, af en toe smogalarm en dan mocht je op de snelweg niet harder dan 80 km/u. Werd overigens wel duidelijk aangegeven. Reed je dan te hard, was de boete duidelijk hoger dan normaal. Beetje wat in Nederland geldt voor snelheidsovertredingen bij wegwerkzaamheden.

11 sep 2009 13:06

Gelukkig is Zwitserland nog geen deelstaat van Duitsland :wink: Als het aan Gadhafi ligt gat dit overigens veranderen

Tot 25 km/h te hard krijg je een normale boete. Tolerantie is 8 km/h. Als je gewoon betaalt wordt die overtreding uit het register geschrapt, daarboven moet je voorkomen. De rechter kijkt dan ook naar inkomen en vermogen, zeker bij herhalingsovertredingen. Zo zijn er dan ook boetes bekend van €20k en meer voor zware overtredingen in combinatie met goed gevulde bankrekeningen. Mijn hoogste boete staat nog op CHF60 oftewel €40, kwestie van je ogen open houden bij het uitrijden van een tunnel (dit is de plaats waar meestal de mobiele controles staan) :wink:

11 sep 2009 15:55

Ja Tunnels maar dat is voor de meeste Porsche rijders natuurlijk het probleem.
Dan moet die uitlaat lekker tekeer gaan.

29 sep 2009 19:25

Ook hier is een boete op de mat gekomen en niet betaald. Echter als ik dit allemaal lees, is het een kwestievan geluk hebben of je op den duur moet voorkomen? Echter moet je dan naar zwitserland of hoe gaat dit?
Er is vandaag een brief gekomen (aangetekend) en die is getekend, (diegene wist niet wat voor brief het was dus die tekende gewoon)
en daar staat in dat je kan betalen en anders gevangenis enz. Echter wat kan ik nog gaan verwachten.
Even voor de goede orde, dit verhaal is niet op mij van toepassing maar op een ander zonder i net.

29 sep 2009 19:56

Zürich schreef: Voor de bijdehantjes onder ons die zeggen dat CH kleiner is... ook in verhouding.

CH en NL zijn nagenoeg hetzelfde qua m2.
Plaats een reactie