Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 sep 2009 7:50
Ah, ik zie het inderdaad. Zat verkeerd te lezen.
12 sep 2009 8:48
Verkoper had geen moeite met exporteren, want het kostte hem geen moeite.
Ik had er ook geen behoefte aan om de verkoper bij het shipping proces te betrekken. Heb de auto gekocht en DAS heeft de auto netjes bij hem thuis opgehaald. Verkoper had er dus geen omkijken naar...
Volgens mij is dat waar de meeste Amerikanen tegenop zien: extra werk zonder benefits. Of dat de auto geƫxporteerd wordt zal ze (denk ik) een worst wezen....
12 sep 2009 12:20
Maar weer eens even een voorbeeldje van een US 993
15 sep 2009 8:21
Ik begrijp alleen het hele verhaal niet.
Iemand wil een 'project' kopen in de US ('omdat het zo lekker goedkoop is').
Zegt tevens dat het waarschijnlijk geen 3.2 kan zijn vanwege de prijzen.
Gaat wel heen en weer vliegen (ok, IPB, maar dan ben je er nog niet in de US... extra kosten)
Weet dat'ie 2 a 3000 gaat betalen voor vervoer en RDW, etc...
+ het project verhaal... Volgens mij heeft hij geen idee wat het oplappen van een 911 kost.
Alles bij elkaar klopt het niet...
Koop dan een mooie hier...
15 sep 2009 8:26
912 schreef: Volgens mij heeft hij geen idee wat het oplappen van een 911 kost.
Kan hem daar wel een beetje inzicht in geven hoor.
15 sep 2009 8:42

heb ook nog ergens wel een een schoenendoos vol met facturen liggen van een elfje, na een bepaald bedrag stop je met tellen van de bonnentjes, de bodem is dan nog lang niet inzicht
15 sep 2009 10:31
ik dacht dat een amerikaan minder vermogen had als een europeese, je koopt toch een porsche om vermogen te hebben,
15 sep 2009 12:33
tja, als dat het enige doel is, moet je een nieuwe turbo ofzo kopen. En zeker geen oudje. Ieder nieuwer model heeft weer meer vermogen...
15 sep 2009 12:49
... en ook meer gewicht
15 sep 2009 13:01
maar toch gaat een 997 harder dan een 2.2T uit begin 70er jaren...
15 sep 2009 13:41
... alleen ook harder ... of ook sneller
Zet ook 'ns 'n
carrera 3.o en 'n
964 naast elkaar
15 sep 2009 15:30
of een lekkere 3.2 met wat extra tjes tegen een 993...
15 sep 2009 18:21
912 schreef:Koop dan een mooie hier...
Hoe is de scene en aanbod in zuid-oost azie? Heb wel eens overwogen een Vespa'tje of 2 te importeren, maar heb nooit gedacht aan (klassieke) porsche's. Waar kijk je dan zoal?
15 sep 2009 20:11
Vrij kansloos denk ik. Importheffingen in die landen zijn dusdanig dat de prijs daar het dubbele zijn denk ik. Japan is denk ik de enige uitzondering.
15 sep 2009 20:16
Ook als het om classic's gaat? Dan zijn al die vreselijk hoge belastingen al betaald
Weet alleen niet of het echt leeft in die landen. Wellicht onder de expat scene.
15 sep 2009 20:31
kijk eens in NL, gebakjes om op te knappen zijn vast genoeg te vinden. Wat dacht je van:
dezeof dezeSucces!
15 sep 2009 22:39
Als een auto bij Hofman goedkoop is, moet het een echt hok zijn...
15 sep 2009 22:44
+1. Daar zit minimaal 5 kilo plamuur aan.
15 sep 2009 22:50
gebakjes hebben toch vaker glazuur
15 sep 2009 23:01
Hessel schreef:Ook als het om classic's gaat? Dan zijn al die vreselijk hoge belastingen al betaald
Weet alleen niet of het echt leeft in die landen. Wellicht onder de expat scene.
Postte laatst niet iemand uit Singapore o.i.d.? Een 993 was een ton of iets in die categorie!
01 okt 2009 3:55
In Singapore is het lastig kopen, aangezien er daar heel veel belasting op zit die je in de vorm van tegoedbonnen terugkrijgt. Ook had ik niet echt de indruk dat Porsche's daar erg goedkoop waren.
Maar wat betreft import en verschepen. 2500 euro is echt te veel. Ik doe het voor (heeeeeel veel) minder. Vanuit NJ kost de boot 650 USD. Als je uitgaat van landtransport vanuit California (worst case dus

dan kom je totaal uit op iets onder onder 2000 euro, inclusief alles van ophalen in de States tot afleveren in Rotterdam. En als hij uit Miami komt, kost het slechts 1650 euro. Dat ligt uiteraard aan het landtransport.
Voor wat betreft de keuring, voor een Porsche van voor 1998 kun je hem bij een gewoon RDW station laten keuren en kost de keuring slechts 125 euro ipv 970.
Anyway, er zijn heel veel projecten voor waanzinnige prijzen te koop. En alle waar is naar zijn geld

.
Ik ben overigens nu voor een kennis op zoek naar een 911 van voor 1979 en heb al heel wat ellende gezien. Heb nu ook eindelijk een die ik naar hem kan doorsturen
01 okt 2009 8:13
Over verschepen heb ik toch gehoord dat alle waar naar zijn geld is. Maar goed: als jij het vaker doet dan zal het wel. Qua keuring weet ik niet anders dan dat zolang je geen CVO hebt je niet via een gewoon RDW kantoor kan importeren.
01 okt 2009 8:23
afhankelijk van het bouwjaar!!
01 okt 2009 8:37
In Japan is een uitgebreide klassieker scene, let op dit is een land met veel mooie gekoesterde auto's.
Ik ben over een periode van 10 jaar, jaarlijks enkele weken op vakantie geweest aldaar, tevens hebben mijn schoonouders daar gewoond.
Recente Porsche's zijn bijna allemaal links gestuurd (een Porsche hoort linksgestuurd te zijn vinden japanners) en indien enkele jaren oud ,altijd dealeronderhouden, met zeer weinig kilometers. Ze kunnen gewoon niet veel km rijden daar.
Ook worden daar allen de duurste uitvoeringen verkocht, voor nieuwprijzen onder de duitse prijzen, BTW is zeer laag.
Door de dure, uitgebreide keuringen worden auto's vaak geexporteerd voor de keuring, deze auto's zijn niet slecht, maar de keuring kost enorm veel geld (afhankelijk van type auto).
Van BMW M5 weet ik bv wel dat deze geknepen wordt in Japan, maar dat is eenmaal in NL makkelijk op te lossen (andere computer).
Klassieke auto's zijn allemaal zeer mooie restauraties, met een bijbehorend prijskaartje, een klassieker die eenmaal in Japan is zal er niet snel weer uitgaan.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.