Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 22:46

Zal het niet de bedoeling van Porsche zijn geweest om verschillende types voor verschillende types mensen te bouwen?
Laten we ook niet vergeten dat alle Porsche types vanwege marketingdoeleinden net weer even anders, beter, slechter enz. in elkaar zitten. Zowel wat betreft bouwkwaliteit als wat betreft technische lay-out.
Daarnaast moeten we natuurlijk altijd de auto spiegelen aan het tijdstip waarop hij ontwikkeld/ontworpen/gebouwd werd.
Voor elk wat wils, heet dat :!: :wink:

Re: Lang leve de kappersauto

03 okt 2009 23:09

Zonder meer heeft een Boxster een betere wegligging dan een 964. Ik ervaar dit nu elke dag. Maar de kick om met de C2 hard een bocht in te gaan, het gas erop te houden en vervolgens flink uit te accelereren (waarbij ik de achterbanden voel klauwen in het asfalt) maakt zoooo veel goed!! :ba:

Trouwens, een Z4, Audi TT en Honda S2000 (om maar wat te noemen) hebben ook allen een betere wegligging dan een 964, Boxsters zijn daarin niet uniek. :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 11:40

Bully schreef:
klik...snel verkocht soepkip......


Het is ook een goede auto.
Hopelijk aan iemand van hier en die wens ik veel plezier.
Heb hem alleen maar weggedaan vanwege de nieuwe bijtellings regeling van 1/1/2010.
Dus dan maar privé Porsche rijden. Onderhoud Boxster geodkoper en hij is jonger.
Volgende wordt een Cayman.

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 12:01

Gaat die regeling nog door dan?

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 15:26

gast schreef:
Richard schreef:ik zeg verder niets maar gewoon effe uit nieuwsgierigheid marcel wat zou jou keuze zijn ?
993 of boxster ?


Godzijdank hoef ik daar niet uit te kiezen. Maar ik denk de Boxster. Maar dan wel met een vast dakje. :arrow: Cayman. Mag dat ook?


Godzijdank hoef ie niet te kiezen........

:ass: :flush: :puker:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 15:31

horn schreef:Ja. Maar wie zoekt nou de auto met de beste wegligging? :roll: En dat bedoel ik serieus.

Een Fiat Panda heeft de allerbeste asbak (zo'n verschuifbaar plastic asbakje dat van links naar rechts geschoven kan worden - briljant bedacht!). Een Volvo 480 heeft een asbak die niet open kan als de pook in zijn 5 staat. Laat je een auto daarom staan?

Wat ik bedoel te zeggen - top dat een Boxster zo'n goede wegligging heeft. Kan je er de slalom mee winnen. Ik heb niet veel ervaring met een Boxster en heb vier keer een 964 gehad. Heb eigenlijk nog nooit wat te klagen gehad over de wegligging. Of over de emotie (de 2e met een tip dan een beetje uitgezonderd).

Maar ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met een boxster S. :cheers:


Volgens mij is de wegligging één van de belangrijke rij-eigenschappen, in tegenstelling tot een asbak.
Maar blijkbaar denk jij daar anders over.
Maar je bedoelt het waarschijnlijk anders. :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 15:46

RonP schreef:
gast schreef:
Richard schreef:ik zeg verder niets maar gewoon effe uit nieuwsgierigheid marcel wat zou jou keuze zijn ?
993 of boxster ?


Godzijdank hoef ik daar niet uit te kiezen. Maar ik denk de Boxster. Maar dan wel met een vast dakje. :arrow: Gayman. Mag dat ook?


Godzijdank hoef ie niet te kiezen........

:ass: :flush: :puker:

zou gast iets hebben tegen vrouwelijke waterkokers :mrgreen: :popcorn:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 15:48

Een 993 is toch geen waterkoker....

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 15:53

je hebt gelijk ronp, ik las weer eens te snel daarom lang leve de kappersauto :res:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 15:58

:mrgreen:


Blijft :ass: opmerking van gast.....

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 16:04

horn schreef: Wat niet uitsluit dat je er slechte en flauwe grappen over mag maken....

we hebben toestemming..... :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 16:12

Flauwe en slechte grappen , daar kan ik wel om lachen, vind ik wel geinig !

Maar heb het idee dat dit wat meer te maken heeft met een mate van arrogantie. :) (wel met een smilie van mijn kant, dat dan weer wel.. )

edit : ben het in het 996 Plof-topic dan wel weer grotendeels met hem eens.

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 16:21

RonP schreef:Maar heb het idee dat dit wat meer te maken heeft met een mate van arrogantie.

Als dat zo is begrijp ik de reacties. Maar ik heb hier eigenlijk nooit het idee gehad dat het écht gemeend was.

Inzake de wegligging en de asbak... ik ben het er - mede door alle verhalen hier en resultaten tijdens slaloms - best mee eens dat de Boxster een superieure wegligging heeft tov de 911. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat mensen niet een Boxster zullen kopen en een 911 zullen laten staan alleen omdat de Boxster een superieure wegligging heeft. Voor dagelijks weggebruik heeft een 911 ook al een tamelijk goede wegligging, als je het vergelijkt met menig daily driver. Dát bedoelde ik. En nogmaals - ik begrijp absoluut dat mensen voor een Boxster kiezen.

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 17:05

horn schreef:
RonP schreef:Maar heb het idee dat dit wat meer te maken heeft met een mate van arrogantie.

Als dat zo is begrijp ik de reacties. Maar ik heb hier eigenlijk nooit het idee gehad dat het écht gemeend was.



Vandaar ook mijn smilie, die je hier weg hebt gelaten.

Over de wegligging van de Boxster in vergelijk met een 911:
Natuurlijk laat je een 911 niet staan en kies je voor een Boxster omdat die een betere wegliging heeft.
Heb je helemaal gelijk in.
Maar in het algemeen is wegliging natuurlijk wel een belangrijke rij-eigenschap en dat is een asbak wat minder.

Trouwens, ik snap de magie van een 911 wel, en de mijne komt er ook binnen afzienbare tijd. 8)

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 17:42

bijna alle porsches zijn mooi!

iedereen zijn eigen smaak .
qua wegligging zullen de nieuwere wel iets verder zijn dan de oudere .
maar bij oudere porsches kan de wegligging wel degelijk verbeterd worden met een ander onderstel etc.

ieder zijn eigen droomauto zelf vond ik het de 911....

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 18:33

RonP schreef: ben het in het 996 Plof-topic dan wel weer grotendeels met hem eens.

ik ook...maar dat moet je niet laten blijken :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 19:35

Precies, het moet hier wel een beetje levendig blijven, heh :wink:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 19:41

:mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 19:49

RonP schreef:Trouwens, ik snap de magie van een 911 wel, en de mijne komt er ook binnen afzienbare tijd. 8)

:res: :wink:

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 19:55

Maar vooralsnog erg blij met mijn Boxster ! :D

En zo zijn we weer terug bij de titel van dit topic :

"Lang leve de kappersauto"

Re: Lang leve de kappersauto

04 okt 2009 21:55

@RonP :mrgreen: :mrgreen:

Ze zijn allemaal leuk om mee te rijden.
Vandaag ook nog ff als cabrio veel rotondes gereden.

Re: Lang leve de kappersauto

05 okt 2009 10:25

Bij dit draadje komt de gedachte boven dat iets goeds zich zelf verkoopt, toch :?:
Voor een 911 zie ik een dergelijke steunbetuiging nog niet snel komen.

Het sterke punt van een Boxster is de super wegligging. Dis is ook te verwachten bij zo´n concept met middenmotor. Maar ook interessant om mee te rijden :?: Ja, heb ervaring met het rijden met deze P.

Wegligging vergelijken met een 993 waarvan het ontwerp 10 jaar ouder is en met een heel ander concept, wat veel moeilijker te beheersen is, is geen goede vergelijking. Zet er dan een 996 of een wat nieuwere 997 naast :idea: Al eens die vergelijking beleeft :?: :P

Re: Lang leve de kappersauto

05 okt 2009 10:56

horn schreef:...Maar wat ik bedoel te zeggen is dat mensen niet een Boxster zullen kopen en een 911 zullen laten staan alleen omdat de Boxster een superieure wegligging heeft...


euh... eigenlijk wel :mrgreen:

de bewering dat een boxster 10 jaar technische voorsprong heeft qua onderstel techniek tov van de 993 gaat trouwens niet op
een boxster heeft achter dood ordinaire mcPherson pootjes (links voor = rechts achter en vice versa) waar een 993/996/997 achter een multi-link ophanging hebben...

en een boxster heeft dus weldegelijk een betere wegligging dan een 996/997, maar goed, dat draadje hadden we al eens gehad :mrgreen:

Re: Lang leve de kappersauto

05 okt 2009 11:39

soepkip 986 schreef: Alleen bij het starten van de wagens gaat je voorkeur uit naar de 993 vanwege het mooiere geluid van de motor.


Oja?

Met de Bypass uitlaat maakt de Boxster nu nog een veel mooier geluid dan
een standaard carrera 3.2 / 964.
De Boxster klinkt nu zelfs bijna net zogoed nu als mijn vorige 911 met RVS Cuprohr :cheers: :cheers:

Re: Lang leve de kappersauto

05 okt 2009 16:04

Mijn vrouw heeft de nieuwe c5 bestel; dat rijdt pas makkelijk en heeft ook een prima wegligging met dat actieve onderstel. :wink: Is het idee van een sportwagen niet dat 'ie je het gevoel geeft op weg te zijn met iets bijzonders? En daar slaagt de 911 als icoon volgens mij beter in dan de Boxster (of TT, MX3, 2000 of welke andere kappersauto dan ook :twisted: )
Plaats een reactie