Dag Glas_boxster,
Ikzelf ben ook begonnen met een heeeel traag auto'tje van men moeder(306 70 pk) derna op men 21 Boxster gekocht. En het is geen enkel probleem om eens "door te trekken" als ie goed warm gereden is. Voor de één wil dat zeggen dat het metertje op 80 ° staat voor de ander is ie maar warm na +- 25km rijden. Ik rij toch ook liever 20min. warm en ga niet enkel af op de temp.meter. als ie koud staat ga ik nooit over de 3000 touren. Ik kan je wel nog meegeven zoals eerder geschreven, dat als je wil "scheuren" je je op een circuit moet bevinden en niet op de openbare weg, wat uiteraard wel logisch klinkt. Wil je ook zeker meedelen dat bij natwegdek &of glad wegdek, dat het zeer zeker opletten geblazen is, en je je rijstijl zeker moet aanpassen.Ben deze winter enkele keren uit de bocht gegaan (zelfs met aangepaste snelheid) en zelfs gwn dwars gegaan op een rotonde, dus bij slecht weer is ie heel gevoelig voor "uit te breken" & eens een boxster (middenmotor) uitbreekt moet je al een heel goede chauffeur zijn om het te redden & ook een gevoelige rechtervoet hebben
voor die reden heb ik me zelfs een oude opel aangeschaft (vectra) voor de wintermaanden door te brengen en mijn boxster wat te "sparen" want ik herhaal bij nat/glad wegdek neem je de bochten best zo gecontroleerd mogelijk.Let wel bij droog wegdek is de baanligging fenomenaal! Veel rijplezier & wijsheid.