Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: net op tijd voor de sneeuw

17 dec 2009 21:03

Met de auto door die sneeuw is 1, maar met de scooter..........dat is nog eens een kunst. Man wat een geglibber op 2 wielen :mrgreen:
25 cm sneeuw op dit moment, I love it. :thumleft:
P blijft dus achter slot en grendel. :salut:

Berrie

17 dec 2009 21:23

Ook vanavond het 4x4 systeem van de turbo getest.
Kan iemand mij vertellen hoe het 4x4 en ABD systeem werkt??
(Percentages, snelheden, omstandigheden)
Bij optrekken met te veel gas gaat de ene keer wel het abd lampje branden (met geluid) en de andere keer onder dezelfde omstandigheden niet.
Heb wel echt goede tractie. Versnellen gaat naar mijn gevoel harder dan vertragen. Driften gaat in ieder geval nog prima maar met iets meer tractie dan met de C2.

17 dec 2009 21:24

Nou ben net thuis uit m'n werk, wat een lol heb ik gehad onderweg.
Langleve de uitvinder van de handrem :cheers: .......nu is de tank wel leeg. :mrgreen: Oh jah reed met mijn dagelijkse Ford.

Volgens de voorspelling ligt er morgen ook sneeuw toch??? :drive:

17 dec 2009 22:18

net even onder weg geweest 8) gierende banden door de bocht met de P(assat)
maar ik laat hem (de echte P) ook lekker binnen....

17 dec 2009 22:52

vannacht maar met een omweg naar huis mischien een parkeerterreintje pakken bij de bazar van beverwijk :mrgreen: :twisted: :drive:

17 dec 2009 23:03

rob964.c4 schreef:vannacht .........een parkeerterreintje pakken.... :mrgreen: :twisted: :drive:

Iemand die dit van de zomer leest krijgt hier hele vreemde beelden bij :mrgreen: :ass:

17 dec 2009 23:13

Wanneer de sneeuw er morgen nog ligt even met de Lupo van TOTMBO door de buurt rijden. achterklep open, touw eruit en met het snowboard achter de auto glijden... :mrgreen:

Je moet de buurt eens zien kijken... Is een jaarlijks terugkerend ritueel! :thumleft:

17 dec 2009 23:20

dynamic schreef:
rob964.c4 schreef:vannacht .........een parkeerterreintje pakken.... :mrgreen: :twisted: :drive:

Iemand die dit van de zomer leest krijgt hier hele vreemde beelden bij :mrgreen: :ass:

:mrgreen:

zomers kom ik daar niet , veeeeel te druk

Afbeelding

17 dec 2009 23:35

's nachts ook??? :shock: :mrgreen:

17 dec 2009 23:48

daar gaat me goede naam,

:cry:

:lol:

18 dec 2009 1:26

Tsjah, ik gebruik de mijne toch wel bijna dagelijks. Maar had graag een paar winterbandjes eronder gehad met dit weer...

18 dec 2009 1:37

Ik heb me net prima vermaakt, mooi groot en vlak.
Rondjes, slalom, achtjes noem het maar op.
Was zelf zo veel ruimte dat je behoorlijke snelheid kon maken :mrgreen:

18 dec 2009 18:08

Gisteren ochtend was het nog echt leuk, lekker slidend de bochtjes door en bij het optrekken een kwistpelent achterkantje. Is leuk want mensen houden dan wel afstand.

Gisteravond was een heel ander verhaal. Tot Emmeloord niks aan de hand, wegen goed te berijden.
De ellende begon zo vlak voor Joure. Vrachtwagens dwars over de weg en het zicht werd met de minuut slechter. Vanaf Joure heb ik geen asfalt meer gezien en alleen nog maar sneeuw en ijs. Kan je vertellen dat ook winterbandjes dan niks meer toevoegen. Of je nog op de weg reed was enkel nog te zien aan de paaltjes die af en toe boven de sneeuw uitstaken.
Helemaal mooi werd het 20 km voor Leeuwarden. Het leek wel of ik op de noodpool reed zo veel sneeuw. Auto's die de berm en reden en vast zaten of tegen de vangrail aan ketsten omdat gewoon niet meer te zien was waar de weg liep. En de wind die de sneeuwduinen veroorzaakten maakten het er niet gemakkelijker op. Zo vlak voor huis heb ik ruim een uur stil gestaan omdat autos en vrachtwagens letterlijk vast zaten in de sneeuw.
Maar goed al spinnend toch weer veilig thuis gekomen.

Het record sneeuwval lag trouwens bij Ureterp met 70 cm sneeuw in 12 uur.
Wij hebben het in Leeuwarden met zo'n 40 a 50 cm moeten doen.

Vanmorgen eerst de auto maar weer eens uitgegraven :mrgreen:

18 dec 2009 18:12

best wel gaaf toch? en je hebt C4 :mrgreen:

18 dec 2009 18:25

En dan steeds maar weer leuteren over klimaatveranderingen...

:scratch: :mrgreen:

18 dec 2009 18:59

Ik heb esp uitgeprobeerd .moet zeggen, wel apart als hij gaat glijden neemt het systeem het van je over !!

18 dec 2009 21:43

Alleen met m'n A6 gereden... Mega wegligging...! Niks gemerkt...
Lag er sneeuw ergens dan..? :ass:

19 dec 2009 19:46

de SC staat lekker warm in de garage te knarren in z'n pyjama met druppellader aan. wel lol gehad met de Mercedes, is ook achterwielaandrijving, maar met minder tractie :mrgreen:

19 dec 2009 23:41

wolf schreef:best wel gaaf toch? en je hebt C4 :mrgreen:

Was met de BMW 8)
Maar na 8 uur op een dag door de sneeuw ploeteren was het leuke er wel af.

Vandaag de C4 maar eens even laten glijden door de provincie. Blijft leuk over 4 wielen driften :mrgreen:

20 dec 2009 17:03

Vandaag er ook lekker uit geweest met de Turbo. Lekker driften daar waar geen verkeer was.

Mijn vrouw weet inmiddels dat RWD 3x niks is en 4wd de enige juiste keuze. Ze kwam vast in de sneeuw te zitten met de BMW. :mrgreen:

20 dec 2009 17:12

Pas maar op. Straks wil ze een Range Rovert :mrgreen:

20 dec 2009 17:18

Maarten schreef:Pas maar op. Straks wil ze een Range Rovert :mrgreen:

Ik heb haar al eens gevraagd of ze geen Cayenne wil, maar nee... Van mij mag ze, sterker nog: ik juich het toe. Het is nl. best een veilige auto voor de inzittenden. En met sneeuw bepaald niet onhandig.

Het wordt waarschijnlijk een X1 (minder hoog, wat ze mooier vindt) en na vandaag verwacht ik dat 4wd er wel op zal komen. :wink:

20 dec 2009 17:48

Nou zeg, dat was mij het middagje wel weer. Ga ik er ook eens uit met de p om plezier te hebben, moet ik mij overal uitgraven :bang: :bang:

Ik heb even een nieuwe topic onder DISCUSSIE aangemaakt waar ik mijn verhaal en foto's in heb staan.

Ber.

20 dec 2009 17:51

Ber schreef:Nou zeg, dat was mij het middagje wel weer. Ga ik er ook eens uit met de p om plezier te hebben, moet ik mij overal uitgraven

De volgende keer een Carrera 4? :twisted:

20 dec 2009 18:42

Ook een idee :mrgreen:

Afbeelding
Plaats een reactie