Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 20:01

Ik vraag me wel af of je dezelfde vragen die je hier stelt ook reeds bij PCA heb neergelegd....

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 20:22

Ik denk het niet .
Ik zie het eerste bericht als een vraag van topicstarter , met de bedoeling om de verschillende meningen van forummers te peilen . :idea:

Zolang er geen bedrijf "de grond in wordt getrapt " is hier niets mis mee .

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 20:38

:!: je voelt je zwaar belazerd.... :?:
Kleine beurt alleen al kost 445,00 meestal komt daar nog e.e.a. aan klein materiaal bij...
Hitteschild zat los, komt vaker voor bij Boxster en het is fijn dat dat gelijk vastgezet wordt..., handrem los kan ook gebeuren... nog steeds niks geks IMHO.
Versnellingsbak kraken...? dat is wel vreemd, komt natuurlijk niet door het tapijt dat snap je zelf ook wel denk ik!
Waarschijnlijker is dat ze bedoelen dat niet origineel tapijt wat makkelijker omhoog kruipt waardoor je niet goed kan (ont)koppelen etc en dat de klachten daar misschien vandaan komen :idea: .
Daar zal ik zeker achteraan gaan en goed uitzoeken hoe of wat, zal dan ook waarschijnlijk gewoon binnen de garantie vallen.
Ik vind de rekening helemaal niet zo raar, weet niet wat je gewend bent maar denk dat de meeste die de prijzen van de dealer gewend zijn, hier ook zeker niet van zullen schikken.
Ik zie nog steeds geen reden om het bedrijf nu gelijk zo af te branden.

Je komt daar met een geïmporteerde Porsche voor een kleine beurt en je verwacht de service alsof je daar al 3x een nieuwe 997 hebt aangeschaft... :roll:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 20:45

Niets mis mee Jeroen... zoveel mensen zoveel...manieren?

Ik zou persoonlijk direct de dialoog zoeken en kan me niet voorstellen dat iemand dit nalaat om vervolgens wel een dergelijk topic te openen. Misschien is er wel een dialoog geweest met een andere voor TS onbevredigende uitkomst. Koppelinsproblemen gekoppeld aan tapijt? Get real :bang:

Ik ben overigens geen fan van PCA maar ben me wel heel bewust van de kracht van een openbaar forum.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 20:52

[quote="Hans Luna]
Je komt daar met een geïmporteerde Porsche voor een kleine beurt en je verwacht de service alsof je daar al 3x een nieuwe 997 hebt aangeschaft... :roll:[/quote]

Als je een klant een dergelijke service geeft, zal hij nooit bij jou 3 nieuwe Porsche's bij je kopen als hij ervoor in de markt is!!!!!

Wie het kleine niet eert etc. etc.

We hebben hier op het forum een opa die ook denkt dat only "money talks".
Laatst bijgewerkt door felix bahama 912 op 18 dec 2009 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 20:53

Ze hebben wel mn auto van de week gratis gewassen......

Zou inderdation de dialoog ter plekke aan gaan , als het klopt moet het goed beargumenteerbaar zijn , zoniet de strijd aangaan , wel benieuwd hoe nu verder :roll:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 21:34

Porsche Approved Garantie toch? Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?

Handremkabel losgeschoten: garantie.
Versnellingsbak 'knarst' bij lage toerentallen: garantie.
Linker hitteschild los: garantie.
Ruitenwisserbladen: slijtage, geen garantie.
Nieuwe kentekenplaathouders: uiterlijke aanpassing, geen garantie.
Origineel setje vloermatten: verbetering, geen garantie.
Vervangend vervoer: afhankelijk van afspraken kan het betaald zijn of gratis.
Diagnose versnellingsbak: garantie, je hebt immers problemen.
Kleine beurt: geen garantie

Of het dan een reeel bedrag is, is moeilijk in te schatten. Maar bespreekbaar maken is natuurlijk wel een must. Zij zijn ook gebaat bij tevreden clienten.
Misschien hebben zij wel een heel ander beeld van het verhaal.

Of je daar nou al 3 997's hebt gekocht of niet is niet relevant. En die garantie is blijkbaar wereldwijd, dus dat kan ook de issue niet zijn.

Ik zou er gewoon eens over praten. Niet te hoog van de toren blazen, maar vriendelijk. Zijn gewoon hardwerkende mensen die echt wel hun best doen mist respect, normaal etc. Kan me niet voorstellen dat je daar niet uitkomt,

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

18 dec 2009 21:43

Begrijp ook niet dat het aantal nieuw gekochte Porsches een rol speelt voor de geleverde service.

En wat betreft dat onderzoek van de krakende versnellingsbak, wat dachten de specialisten bij PCA van het verwijderen van de mat en vervolgens direct checken van de door de klant gemelde klacht :?: :shock: :twisted:

Of ze wel/niet hard werken weet ik niet maar zou zeker snel daar over dit lijstje gaan praten.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

19 dec 2009 5:25

Hans Luna schreef:Ik zie nog steeds geen reden om het bedrijf nu gelijk zo af te branden.

Je komt daar met een geïmporteerde Porsche voor een kleine beurt en je verwacht de service alsof je daar al 3x een nieuwe 997 hebt aangeschaft... :roll:


1: Ik brand het bedrijf niet af; ik vraag naar jullie inschatting van de door mij geschetste situatie.
2: Of mijn Porsche geïmporteerd is zou voor de service niet uit mogen maken; bovendien, Approved Garantie is wereldwijd geldig, het enige verschil met de garantie afgegeven door de Nederlandse dealer is dat ik bij pech naar Duitsland moet bellen.
3: Iets meer achtergrond over mijzelf, ik ben 26 en daarmee waarschijnlijk rijker aan human capital dan aan fysiek kapitaal. Mede daarom lijkt het mij belangrijk om een goede relatie aan te gaan; deze kan immers nog vrij lang duren (i.t.t. clienten die wellicht meer te besteden hebben, maar daar vanwege een hoge leeftijd de tijd niet meer voor hebben)
4: Ik heb in het afgelopen jaar voor meer dan EUR 7000 aan omzet naar de service afdeling gebracht, waarbij ik met grotere bedragen helemaal geen probleem gehad heb, omdat mij men prima kon vertellen waarom het onderhoud nodig was en wat het effect ervan geweest is. Mede in dit licht vind ik het ongepast om de kosten voor de diagnose van de versnellingsbak, het vastzetten van het hitteschild en het opnieuw afstellen van de handrem in rekening te brengen.

Wat betreft de versnellingsbak, dit moet ik even verduidelijken; ik krijg dat knarsende geluid soms, niet altijd. Uiteraard was hier geen sprake van toen de chef werkplaats met me mee reed, maar hij voelde wel (toen hij zelf reed), dat de tweede versnelling niet helemaal 100% is. Hij was ook degene die de matten opmerkte en op basis van die opmerking ben ik nu aan het kijken of het knarsen weer terugkomt.

Leonardo schreef:Versnellingsbakproblemen vanwege niet originele matjes...???
Serieus...??? :shock:
Had je achttien centimeter hoogpolig liggen dan ofzo...?

Ik had er matten in liggen die het Porsche Centrum in Munchen erin gelegd had, deze sloten alleen niet naadloos aan op de bodem

ASW schreef:Ik vraag me wel af of je dezelfde vragen die je hier stelt ook reeds bij PCA heb neergelegd....

Ik heb direct bij het afhalen gezegd dat ik het vreemd vond dat de diagnose voor de versnellingsbak, het opnieuw afstellen van de handrem en het opnieuw vastzetten van het hitteschild op de factuur stonden. De service medewerker deed dit af als 'slijtage'.

Leonardo schreef:Handremkabel losgeschoten: garantie.
Versnellingsbak 'knarst' bij lage toerentallen: garantie.
Linker hitteschild los: garantie.
Ruitenwisserbladen: slijtage, geen garantie.
Nieuwe kentekenplaathouders: uiterlijke aanpassing, geen garantie.
Origineel setje vloermatten: verbetering, geen garantie.
Vervangend vervoer: afhankelijk van afspraken kan het betaald zijn of gratis.
Diagnose versnellingsbak: garantie, je hebt immers problemen.
Kleine beurt: geen garantie


Zo denk ik er ook over.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

19 dec 2009 8:46

7000 euro in één jaar aan onderhoud ?
Is dat niet wat veel ??
Of had je gewoon pech ?

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

19 dec 2009 8:58

sandelow schreef:1: Ik brand het bedrijf niet af; ik vraag naar jullie inschatting van de door mij geschetste situatie..



Ik ben nog steeds benieuwd of je al bij PCA bent geweest om je onvrede te melden...zou ik fair vinden...


Het is een onvrede bij jouw, die kunnen wij hier op het forum (met honderd verschillende meningen) niet wegnemen, dat kan alleen maar PCA.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

19 dec 2009 13:45

RonP schreef:Of had je gewoon pech ?


Mijn vorige auto bleek een aantal verborgen gebreken te hebben die ik op advies van de dealer heb laten herstellen. Daarna reed de auto als nooit tevoren, totdat ik twee weken later op de snelweg aangereden werd: Total Loss :bang:

John schreef:
Ik ben nog steeds benieuwd of je al bij PCA bent geweest om je onvrede te melden...zou ik fair vinden...



Ik heb het direct met de service adviseur zelf opgenomen, maar die ging er niet op in. Ik zal mijn onvrede op schrift zetten en kijken welke reactie daarop volgt.

Iedereen in ieder geval hartelijk dank voor de gegeven adviezen :!: :thumleft:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

19 dec 2009 15:48

John schreef:100000 km beurt krappe 1100 piek.........wees blij dat je geen 993 rijd.

Hitteschild los heb ik meer van gehoord.....

Maar als je geen goed gevoel hebt dan er ff perssonlijk langsgaan....


Hoezo, bij mij is het hitteschild nog nooit losgegaan hoor :thumleft:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

19 dec 2009 17:06

Jan A. (993 4S) schreef:
Hoezo, bij mij is het hitteschild nog nooit losgegaan hoor :thumleft:
Wacht maar,dat komt nog wel
:mrgreen:
:wink:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

26 dec 2009 14:38

Ik rijd nu weer enige tijd rond met de nieuwe matten en het knarsen komt veel minder voor. (Heb het in de afgelopen week 1 keer gehad). Waarschijnlijk hebben de niet originele, door de Duitse Porsche dealer geleverde matten toch invloed gehad op de range van het koppelingspedaal.

De brief gaat er morgen uit.

Gr.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

26 dec 2009 15:14

Vind dat je lang hebt gewacht met je brief. Eén nachtje er over slapen om de boel op een rijtje te zetten is altijd verstandig. Maar nu zit er een lange periode tussen. Het verhaal is voor jou nog erg duidelijk, maar degene die dit soort zaken aan je auto heeft "gedaan", heeft nu waarschijnlijk alleen zijn computergegevens nog. Je hebt nou eenmaal niet de enige P waaraan ze werken.
Bij een kleine aankoop met "fouten" ga je ook meteen terug....met bon, anders zeggen ze ook meteen..u had eerder moeten komen.

Maar, succes en ben benieuwd naar de afloop.

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

27 dec 2009 12:59

ik gooi het even op slot. dergelijke zaken loopt te snel uit te hand qua ieders mening. eerst even overleggen met PCA en dan weer hier verder :salut:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

10 feb 2010 11:17

Hier even een update.

Vorige week heb ik een brief van PCA ontvangen waarin zij de betreffende kosten (vastzetten hitteschild, diagnose versnellingsbak en het vastzetten van de handremkabel) crediteren.

Ik ben hier zeer tevreden mee, omdat dit nu in mijn ogen op een eerlijke manier is afgewikkeld.

Mijn auto staat nu weer bij PCA (dashboardverlichting en het 'je licht brand nog' piepje doen het niet en er leek iets aan te lopen bij de aandrijving bij een koude motor). Afhankelijk van hoe met deze storingen wordt omgegaan kan ik ze met die creditnota weer verrassen. ;)

Groet,

Ralph

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

11 feb 2010 18:11

sandelow schreef:...Mijn auto staat nu weer bij PCA (dashboardverlichting en het 'je licht brand nog' piepje doen het niet...
Lichtschakelaar-draaiknop kapot?

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

11 feb 2010 18:39

Zelf ben ik nieuwsgierig naar de uitgaven van € 7.000.
Was dat een gedeeltelijke motorrevisie o.i.d.?

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

11 feb 2010 19:58

Best wat issues voor een niet al te oude Boxster :shock: of ben ik de enige die dat vindt?

7k onderhoudskosten - creditering + huidige issues die nu opgelost worden = €€ :shock:

stel(heel hypothetisch he :wink: ) je verkoopt met veel pijn in je hart je Boxster(met uitgebreide onderhoudshistorie :D ) en je wacht 2 jaar(maar reserveert wel weer dezelfde onderhouds + gebruikskosten) et voila, je hebt een hele dikke 911 :popcorn:

nu even serieus: ik vind 7k een heel stevig bedrag

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

11 feb 2010 20:26

Eens! Service moeten we niet verwarren met kosteloos overigens

Het is een onvrede bij jouw, die kunnen wij hier op het forum (met honderd verschillende meningen) niet wegnemen, dat kan alleen maar PCA.[/quote]

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service, of gebrek aan

12 feb 2010 10:39

GerbenJ schreef:
sandelow schreef:...Mijn auto staat nu weer bij PCA (dashboardverlichting en het 'je licht brand nog' piepje doen het niet...
Lichtschakelaar-draaiknop kapot?


De lichten zelf doen het wel, dus als het een probleem is met de lichtschakelaar, dan is het misschien de verbinding met het dashboardverlichting en de zoemer. Daar hoor ik later meer over. Overigens is het zo dat de dashboard verlichting eerst pas na 10 seconden aanging, enige tijd daarna na 2 minuten, daarna na een half uur en nu eigenlijk meer niet dan wel.

Nicolò schreef: Zelf ben ik nieuwsgierig naar de uitgaven van € 7.000.
Was dat een gedeeltelijke motorrevisie o.i.d.?


De EUR 7000 was voor mijn vorige Boxster. Dit betrof o.a. een nieuwe koppeling, nieuwe draagarmen, nieuwe LMM, nieuwe banden, nieuwe remschijven u.s.w. Dit was een Boxster 2.7 uit 2000 die 2 weken nadat ik al hem volledig in nieuwstaat had werd aangereden op de A4 :(. Gelukkig was het een import zodat ik de kosten goedmaakte toen de verzekeraar uit ging van de dagwaarde van een NLse Boxster.

Jasje Dasje schreef:stel(heel hypothetisch he ) je verkoopt met veel pijn in je hart je Boxster(met uitgebreide onderhoudshistorie ) en je wacht 2 jaar(maar reserveert wel weer dezelfde onderhouds + gebruikskosten) et voila, je hebt een hele dikke 911


Is op zich niet eens een heel gek idee :). Binnenkort waarschijnlijk aan de lease, dus dan staat de Boxster toch veel stil.

ludo schreef:Eens! Service moeten we niet verwarren met kosteloos overigens

Het is een onvrede bij jouw, die kunnen wij hier op het forum (met honderd verschillende meningen) niet wegnemen, dat kan alleen maar PCA.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Toen ik mijn vorige Boxster na de EUR 7000 aan onderhoud ophaalde heeft PCA ook de vervangende auto van de factuur geschrapt en een korting gegeven op het uurloon. Dat is ook service. Eigenlijk is het net als een relatie, geven en nemen. Mijn onvrede is overigens volledig weggenomen.

gast schreef: Dan lijkt het er op dat je niet voor niets "gestreden" hebt. Wil je vertellen wat je aan euri gecrediteerd hebt gekregen?
Pak met niet op de euro nauwkeurig, maar het ligt rond de EUR 250

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service

12 feb 2010 22:06

Stel hypothetisch he, gewoon heel hypothetisch, zou je je afvragen wat je dan zou kunnen krijgen

Ingekorte ultralange hyperlink 1

+ chip + andere auspuff = :drive:

of deze:

Ingekorte ultralange hyperlink 2

Of deze :shock:
http://www.pistonheads.com/sales/1447816.htm

:popcorn:

Re: Porsche Centrum Amsterdam: Service

13 feb 2010 11:45

Heb je, gezien je signature, misschien interesse in een Porsche Boxster 3.2S, voor de toekomst?

Hij is zeer goed onderhouden en word door mij gebruikt voor woon/werk verkeer :)

:popcorn:
Plaats een reactie