Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 jan 2010 19:32
Goed dat het is opgelost cq. verklaard waar de storing vandaan kwam!
Nu kan je Pa in iedergeval lekker verder

... mooie bak heeft ie!
28 jan 2010 21:00
In plaats van uitlezen kun je met een koude en lopende motor toch ook één voor één de bobines lostrekken en weer vastmaken?
Dan merk je vanzelf welke stuk is.
29 jan 2010 1:31
Het preventief vervangen van alle bobines is alleen zinvol als:
-de levensduur voorspelbaar is én deze levensduur verstreken is;
(en)
-de kosten/moeite voor het vervangen van alle bobines in verhouding laag is ten opzichte van elke bobine afzonderlijk;
(of)
- een falende bobine moeilijk te ontdekken is en tot gevolgschade kan leiden.
Volgens mij faalt een bobine vrij random, is het vervangen daarnaast een peuleschil en ontdek je het vrij snel zodat gevolgschade marginaal is.
Te kiezen onderhoudspolitiek: SAO Storingsafhankelijk Onderhoud.
Best kans dat bijvoorbeeld deze nieuwe bobine het weer als eerste begeeft.
Daarnaast misschien voor dat geld wel handig om één bobine op voorraad te leggen als dit een bekend euvel is.
Uitzondering is wel als de in de 996 destijds gebruikte bobines een fout hadden die ondertussen niet meer voorkomt in de nieuwe bobines, dan zou je preventief vervangen kunnen overwegen!!!!!!!!!!!
29 jan 2010 8:50
Nee Marcel, ze worden maandag alle zes vervangen en de P krijgt grote beurt
29 jan 2010 14:26
En hoe zit dat bij de 997? Heeft Porsche daar iets geleerd? Als de info van gast klopt (en daar lijkt het idd op) kom je dus vroeg of laat rond de 100.000 km met iedere 996 etc. dit probleem tegen. Iemand met de ballen verstand van wat een auto technisch doet (en die zijn er veel), rijdt dan misschien wel tijden met zijn auto op 5 cylinders.
Nogmaals als je het merkt, niet veel aan de hand. Maar als je het niet merkt geeft dat aardig wat vervuiling in de cylinders met alle gevolgen van dien.
Je zou verwachten dat een kwaliteitsmerk daar óf de constructie veranderd óf bij de 80K beurt alle bobines meeneemt in het Groot onderhoud.
29 jan 2010 20:27
Als je de wagen een beetje kent, en technisch een beetje onderlegt bent moet je het direct door hebben dat ze niet lekker loopt, en je hoort het ook

En ik heb mij gisteren laten wijs maken, dat als je hier mee doorrijd de katalysator naar de knoppen gaat, en zoals Marcel net zei:lambdasonde was schoongebrand.
29 jan 2010 20:41
dat klopt inderdaad jah dat je kat kapot gaat door dat deze verzadigd word door de benzine.
want hij blijft nog gewoon inspuiten maar het ontbrand natuurlijk niet meer.
29 jan 2010 21:15
Met een "Check-engine" waarschuwing ? Direkt en via snelste/kortste weg naar garage. Om de kat te beschermen gaat een 996/997 vanzelf over op noodloop-procedure zodra nodig. En dat rijd echt niet prettig. Staat een stukje over in instr.boek
29 jan 2010 21:46
Voor de 2e generatie 997 geldt de opmerking over automatisch inschakelende noodloopprocedure niet (meer).
Algemeen advies als er een geel/rood lampje gaat knipperen/branden: stop zo snel mogelijk waar dit veilig kan (doe dat
alleen igv wegvallende motoroliedruk op de vluchtstrook, anders rustig wat doorrijden!) en lees de handleiding na op hoe te handelen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.