13 mei 2011 22:57
13 mei 2011 23:01
13 mei 2011 23:05
Audi_naar_Porsche schreef:BTW het geluid was idd een echte impressie..... met draaiende motor een gesprek voeren is er niet bij
13 mei 2011 23:09
13 mei 2011 23:11
13 mei 2011 23:14
MarkS schreef:Als willekeurig welke moderne TDI van zo´n 170PK sneller "aanvoelt" dan een 325PK 911 Carrera dan lijkt me dat er iets mis is met je "gevoel", met je 911 of dat je TDI een hele bijzondere is.
14 mei 2011 0:01
bully schreef:Audi_naar_Porsche schreef:BTW het geluid was idd een echte impressie..... met draaiende motor een gesprek voeren is er niet bij
Blondje ernaast en![]()
14 mei 2011 0:04
14 mei 2011 0:27
Franz schreef:MarkS schreef:Als willekeurig welke moderne TDI van zo´n 170PK sneller "aanvoelt" dan een 325PK 911 Carrera dan lijkt me dat er iets mis is met je "gevoel", met je 911 of dat je TDI een hele bijzondere is.
Moet je voor de grap eens met een atmosferische 911 naast een dikke diesel rijden en samen het gas onderin trappen. Weet je precies wat ik bedoel.
14 mei 2011 0:42
14 mei 2011 0:52
erwin996 schreef:Voor mij deed de handbak deels afbreuk aan het Porsche gevoel.
14 mei 2011 0:59
MS964 schreef:Een 996 turbo! Weet nog een mooie voor niet teveel geld te staan., handbak.Beleving: sensationeel!
Als je wilt kun je wel een keer meerijden om het mee te maken.
14 mei 2011 1:02
MarkS schreef:Ik begrijp wat je bedoelt Erwin maar dit is er toch wel één om in te lijsten.
erwin996 schreef:Voor mij deed de handbak deels afbreuk aan het Porsche gevoel.
14 mei 2011 1:08
MarkS schreef:Waarom zou ik dat doen? Om er dan achter te komen dat m'n 911 toch echt veel sneller is?
14 mei 2011 9:32
De Golf TDI's vlogen me om de oren bij wijze van spreken. En ik zat in een Porsche! Dat voelde gewoon wat minder goed aan.
14 mei 2011 10:00
erwin996 schreef:MarkS schreef:Ik begrijp wat je bedoelt Erwin maar dit is er toch wel één om in te lijsten.
erwin996 schreef:Voor mij deed de handbak deels afbreuk aan het Porsche gevoel.
Ik snap dat je 'm in wil lijsten, het is dan ook enigszins gechargeerd. Ik heb ook in een 993 turbo S met handbak gereden, en dat reed heerlijk. Maar in die 996 4S ging het schakelen met de handbak gewoon niet zo lekker, en namen vele auto's een voorsprong op me bij het wegrijden bij een stoplicht (richting snelweg). De Golf TDI's vlogen me om de oren bij wijze van spreken. En ik zat in een Porsche! Dat voelde gewoon wat minder goed aan. Met de tiptronic geef ik gas en laat 90% van de verkeersdeelnemers achter me
14 mei 2011 10:22
Franz schreef:MarkS schreef:Waarom zou ik dat doen? Om er dan achter te komen dat m'n 911 toch echt veel sneller is?
Ik hoor het al, je begrijpt me niet. Ik heb het over beleving terwijl jij duidelijk feiten en cijfers aanhaalt. Een turbo(diesel) geeft je het gevoel alsof je heel hard gaat vanwege de vermogenspieken terwijl een atmosferische motor met vermogen een lineair vermogensopbouw heeft. In praktijk betekent dat dat de eerste meters vaak in het voordeel zijn van de turbo/compressor aangedreven auto's vanwege het hoge koppel en vermogen onderin. Dat in praktijk een atmosferisch aangedreven auto 'm uiteindelijk opvreet is een heel andere discussie.
14 mei 2011 10:37
14 mei 2011 11:54
MarkS schreef:Als willekeurig welke moderne TDI van zo´n 170PK sneller "aanvoelt" dan een 325PK 911 Carrera dan lijkt me dat er iets mis is met je "gevoel", met je 911 of dat je TDI een hele bijzondere is.
14 mei 2011 12:07
Nine-eleven schreef:Heh heh heh, dieseltjes vs een Porsche . . . kansloze discussie
14 mei 2011 12:35
Franz schreef:Lezen blijft toch een probleem voor een aantal mensen. Die vergelijking maak je er namelijk zelf van.![]()
14 mei 2011 12:38
14 mei 2011 12:43
14 mei 2011 13:09
Inderdaad, mijn SC destijds, had nog veel koppel onderin (is bij de 3.2 al redelijk weg)... Echter, de SC reed leuk weg, maar boven de 4.000rpm kreeg je wel de befaamde schop in de rug.... Bij een dieseltje (destijds 130pk tdi) kreeg je die schop al bij zo'n 1.900rpmde Fiscalist schreef:Dat valt wel mee hoor. De TDI bouwt heel snel veel trekkracht op en dat ervaar je als een duw in de rug. Een Porsche (non turbo) heeft dat minder. Dat geldt overigens voor veel turbo wagens.
Wat de P doet is beginnen met sleuren en die kracht verder opbouwen naarmate je meer toeren maakt. Dat geeft toch een ander gevoel, minder dus in de rug, meer snelheid... Beetje gewenning lijkt me.
14 mei 2011 16:45