Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Welke band op de 996 is de fijnste

03 okt 2013 20:50

Misschien dan ook handig om te melden welke semi slicks je hebt, voordelen, nadelen, enz...

03 okt 2013 21:27

Ik heb nog wel een paar te koop... :^:

04 okt 2013 9:38

@Resto

Heb op m'n 996 Pirelli P-zero's liggen (voor 225/40 ZR18, achter 285/30 ZR18), rijdt super, zeer stabiel en weinig rolgeluid in vergelijking met Conti's en zeer stabiel. Levensduur is wel wat korter dan Conti's bijvoorbeeld.

Groet,

Ronald

05 okt 2013 8:35

Ik vind het banden verhaal altijd wel lastig, je verwisselt je oude afgesleten banden (meer lawaai, slecht weggedrag enz door slijtage) en krijg lekkere verse bandjes en die rijden dan veel beter.
Dus het oude merk is slecht ?
En het vergelijken tussen verschillende automerken slaat ook nergens op.
Jammer dat je geen setjes kan testen voor je ze koopt.

05 okt 2013 9:26

Ger schreef:Ook ik ben heel tevreden over de Pirelli Rosso.

Ik ook, bevallen mij ook erg goed onder de 996.

05 okt 2013 11:47

PeterB schreef:Ik vind het banden verhaal altijd wel lastig, je verwisselt je oude afgesleten banden (meer lawaai, slecht weggedrag enz door slijtage) en krijg lekkere verse bandjes en die rijden dan veel beter.
Dus het oude merk is slecht ?
En het vergelijken tussen verschillende automerken slaat ook nergens op.
Jammer dat je geen setjes kan testen voor je ze koopt.

Spijker op de kop naamgenoot. Alle bandenverhalen kunnen van mij vaak direct de prullenbak in.

07 okt 2013 23:44

@jacobt
Als het om een 996 Gt3 mk2 gaat horen daar ook geen michelins PS2 N3 op. Maar de N2 nu opgevolgd door de N4 (bron Michelin zelf) N3 is slapper en bedoelt voor de normalere Porsches

08 okt 2013 19:44

968mint schreef:@jacobt
Als het om een 996 Gt3 mk2 gaat horen daar ook geen michelins PS2 N3 op. Maar de N2 nu opgevolgd door de N4 (bron Michelin zelf) N3 is slapper en bedoelt voor de normalere Porsches

Bedankt voor de tip. Ik zal echter niet veel meer rijden met straat banden. Rij nu toyo r888, een maand geleden met Michelin sport cups. De sport cups zijn stijver is mijn ervaring, dat wordt mijn band als de toyo versleten is.
Plaats een reactie