Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 okt 2011 14:48
Bedankt voor de nieuwe reacties!
De meeste stemmen gaan dus voor de BMW, wat mijzelf ook de beste keuze leek!
Iemand roept om te wachten tot eentje met sper voorbij komt, waarom?
11 okt 2011 15:10
Wiki(daarom): Een sperdifferentieel is een differentieel met als bedoeling een gematigd snelheidsverschil toe te staan tussen de aangedreven wielen van een auto of tractor. Een regulier differentieel is helemaal open en laat dus een onbeperkt snelheidsverschil tussen de wielen toe. Een sperdifferentieel laat slechts beperkt snelheidsverschil tussen linker- en rechterwiel toe om een bocht te maken en voorkomt een groot snelheidsverschil dat ontstaat bij doorslippen van een wiel. Een sperdifferentieel is vaak te vinden op sportieve auto’s en onder terreinauto’s. Bij normaal gebruik heeft een ‘sper’ slechts beperkt nut. Pas bij grotere belasting door hard accelereren of op een terrein met weinig grip, kan deze zijn diensten bewijzen. Door het sperdifferentieel is het mogelijk veel harder uit een bocht te accelereren en kan er makkelijker gedrift worden.
11 okt 2011 17:47
Dat was ik en MarkS heeft het al duidelijk gemaakt.
Een sper er later onder zetten 300-500 euro voor een gebruikte en weet je dus niet in hoeverre die nog werkt.
Nieuw: 1000,-
Revisie 1000,-
Driften gaat zonder ook, maar naarmate je dat eenmaal een paar gedaan hebt, gaat het gebrek eraan je remmen.
11 okt 2011 20:17
Bedankt voor deze gouden tip
Waarom hebben (de meeste) Porsches geen sper?
11 okt 2011 20:37
Euris
Vaak wel een optie
11 okt 2011 20:51
R.M.Boosten schreef: Waarom hebben (de meeste) Porsches geen sper?
Twee redenen,
ten eerste, een Porsche wordt vaak gekocht door mensen die er mee rijden zoals tijdens de rijlessen aangeleerd en liever het geld uitgeven aan zichtbare accessoires.
ten tweede is een sper bij een 911 minder noodzakelijk omdat de druk op de achterwielen redelijk groot is ten opzichte van auto's met de motor voorin die veel meer last hebben van een doorspinnend binnenste achterwiel.
Eenmaal met sper gereden en de lol ervan ingezien, wil je nooit meer wat anders.
12 okt 2011 9:50
En ten derde
De meeste modernere auto's (ook Porsches) beschikken tegenwoordig over geavanceerde electronische hulpmiddelen waarmee in de praktijk vergelijkbare en betere resultaten worden bereikt als met een sper.
12 okt 2011 13:46
Niet vergelijkbare resultaten, zekers niet beter, wel heel anders.
Maar zekers veiliger voor de minder kundige bestuurder waaruit het merendeel van de bestuurders tegenwoordig bestaat.
( oa ook gekomen door de electronische snufjes in en om het onderstel)
12 okt 2011 15:10
tsja, racen met een gezinsauto.......
en een 44 duur in onderhoud? t is geen straatwagen, je maakt het onderhoud aan een 944 zo gek als je zelf wil
ik zou voor de 944 van $teef gaan, is niet op bezuinigd
12 okt 2011 15:15
een gewonen 944 zal best meevallen en ja ik weet wagenbeheersing gaat voor pk's, maar ik vind een NA wat mager bemeten
voor track en eventueel drift. Ik zou dan voor een S2 of turbo kiezen, daar is het onderhoud mi toch net even wat hoger dan van een E36 325/328.
Misschien moet ik beter zeggen niet het ondehoud, maar wanneer er iets kapot gaat is reparatie duurder.
12 okt 2011 15:33
Erwin schreef:Niet vergelijkbare resultaten, zekers niet beter, wel heel anders.
Maar zekers veiliger voor de minder kundige bestuurder waaruit het merendeel van de bestuurders tegenwoordig bestaat.
( oa ook gekomen door de electronische snufjes in en om het onderstel)
Voor jou misschien niet vergelijkbaar/beter maar dat is maar net hoe je het bekijkt. Voor de, zoals jij het noemt "minder vaardige bestuurders" (ofwel 99,9% van alle automobilisten incl Porsche rijders), als het gaat om grip (en ook veiligheid) zeker vergelijkbaar en ook betere resultaten dan met (alleen) een sper. Maar het is inderdaad op een andere manier.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.