Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 996 prijzen

27 jun 2012 23:26

[quote="Erik997S"]rond de 20 - 25000 ??

12500€: niet duur, maar...

....een 911 carrera 4 blijft toch een beetje een huisvrouwenporsche. En met een tiptronic kun je je al helemaal niet vertonen. Een echte kerel rust niet voordat die een carrera (2) H6 voor de deur heeft staan. Maar dat terzijde.

27 jun 2012 23:30

Stelletje slijmballen ..... was Lionhunter een man geweest dan was wit op eens anders geweest qua reactie's :wink:

28 jun 2012 7:05

Maarten schreef:
arjan schreef:Denk dat het een combinatie is: veel van gemaakt, mindere looks koplampen, motor problematiek :wink:

+1. Ik zou echt niet zo snel een 996 kopen. 997 mis ik de 911 emotie in maar ziet er in ieder geval nog uit als een 911.

Vind de 997 best wel wat weg hebben van een 993. Was in eerste instantie op zoek naar een 996 maar toch maar vanaf gestapt na wat adviezen op het forum. Ook de koplampen, interieur en de gewraakte plof hielden me tegen. De 997 is een fantastische wagen. Heerlijk om te toeren, fantastisch als je hem een lekker doortrapt maar dat emotie stuk herken is wel. Hoe geweldig de 997 ook is, mis toch het "werken" tijdens het rijden en de sound van de ouwe Kelly. :?

28 jun 2012 7:55

996 prijzen blijven echt niet hangen op 20-25, die afschrijving loopt gewoon nog effe door....Op MP staan er al 14 met een vaagprijs onder de 20k, en op mobile.de al 68....

28 jun 2012 8:18

Zelf ben ik ook minder gecharmeerd van de Boxter koplampen.
MK2 vindt ik echter wel mooi.....

Bij mij is het uiteindelijk een mooie 993 cabrio geworden, maar als ik het geld had kwam deze er nog naast...zo mooi vindt ik.

Afbeelding

Prachtig in geel, en Turbo blok schijnt een stuk sterker te zijn.

28 jun 2012 9:47

Heel mooi, dat geel. Is op Marktplaats te vinden en staat in Bleiswijk. Helaas een automaatje, voor huismoeders dus.

28 jun 2012 9:58

Aircooler schreef:........Helaas een automaatje, voor huismoeders dus.

gut.....te....gut..te..gut... alles goed schumi...

28 jun 2012 10:22

Ja, Peter. Vrouwen houden meer van mannen-met-poken. Nog niet gemerkt? Nooit begrepen waarom de fabrikant P automaten op de markt heeft gebracht. Heeft het merk geen goed gedaan. Je ziet het ook in de prijzen terug. Hoewel bepaalde handelaren het klasseverschil volkomen negeren en voor een tiptronic de hoofdprijs vragen.

28 jun 2012 10:56

Ignorence is bliss....

28 jun 2012 11:08

Aircooler schreef: Een echte kerel rust niet voordat die een carrera (2) H6 voor de deur heeft staan. Maar dat terzijde.

Een hele echte kerel hoeft niets voor de deur te zetten om te laten zien dat hij een echte kerel is :popcorn:

28 jun 2012 11:10

Tilt! schreef:
Erik997S schreef:Ik vind de 996MK2 koplampen helemaal niet lelijk.

+1
De auto ziet er recenter uit dan een 997.
Dankzij Porsche zijn behoudsgezind publiek hebben ze van de 997 een 993 kloon gemaakt waardoor de 997 nu in vergelijk met de 991 direct serieus gedateerd is.

Elke auto daalt eerst tot een bepaalde waarde. De 996'jes blijven hangen rond de 20 a 25.000.
10 Jaar geleden kocht je een 911 3.0 voor 10.000 Euro.

Kleine correctie: De 996'jes blijven hangen rond de 15 a 20.000 Euro :mrgreen:
Iedereen met een luchtgekoelde nu weer tevreden? ;)

En de 997 is binnen enkele jaren hetzelfde lot beschoren, en daarop de 991 en die zijn opvolger ook.

De luchtgekoelde blijven in prijs stijgen want ze zijn helaas "opgepikt" door de collectors, of wacht nee: de beleggers. In eerste instantie heel leuk (toch als je er zelf eentje hebt), echter zorgt dit ervoor dat als je binnen afzienbare tijd een Porsche zal willen, je ofwel serieus zal mogen dokken voor een luchtgekoelde, ofwel, als normale verdiener, wel verplicht zal worden een watergekoelde te nemen wegens de "onbetaalbaarheid" van de luchtgekoelde, waardoor de watergekoelden dan uiteindelijk ook weer in prijs zullen stijgen en alzo is de cirkel rond.

't Goeie nieuws is dat de 996 beter rijdt dan eender welke luchtgekoelde! :cheers:

28 jun 2012 11:43

Kijk. Daar ben ik benieuwd naar. Of een 996 beter rijdt dan een 993. Zou gezien de voortgang van de techniek niet anders kunnen. Misschien koesteren de luchtkoelers tegen beter weten in de romantiek van de geur van olie en de oorverdovende herrie. Wat ik al eerder proclameerde: je koopt een aircooler met je gevoel, niet met je verstand. Anders zou je het beste kiezen wat de nieuwste techniek te bieden heeft, voor zover de portemonnee het toestaat uiteraard.

28 jun 2012 12:02

een discussie over lucht vs water voor de verandering :mrgreen:

Ik meng me er maar niet in, zou eigenlijk van elk model wel een auto op de oprit willen. (niet dat dit past).

De prijzen hebben mi toch voornamelijk te maken met vraag en aanbod, zoals al gezegd veel van geproduceerd en een niet best financieel klimaat. De 996 kan op het moment best de minst begeerlijke zijn omdat hij qua aanschaf/onderhoudskosten niet de duurste is tenzij hij plof zegt :mrgreen: . Ik vind hem helemaal top :thumleft:

@ Lionhunter: Toch wel apart dat je MKII lampen op je auto hebt. Ik heb ook een duitse import (2001) maar met MKI lampen. Ms dat een vorige eigenaar de nieuwe lampen zo mooi vond dat hij ze heeft over laten zetten. of hij heeft hem een keertje om een boom gezet :mrgreen: Ik vind je 996 er iig top uitzien en persoonlijk vind ik wit wel een beetje een vrouwenkleur. maar goed de tijd van ''met een witte blijf je zitte'' is het wel een beetje gedaan. ik rijd zelf ook weleens in de witte van de totmbo :bang:

28 jun 2012 12:29

Tilt! schreef:'t Goeie nieuws is dat de 996 beter rijdt dan eender welke luchtgekoelde! :cheers:

Sterker nog, elke 911 rijdt beter dan zijn voorganger!

Ze kosten allemaal geld en luchtkoelers gevoelige IMS Lager niet maar kunnen wel een noodzakelijke koprevisie nodig hebben etc.

Het is maar net wat je leuk vind.

Zo, dan zijn we er dus uit en kunnen we een nuttiger discussie gaan voeren, 95 vs 98 octaan ofzo :mrgreen:

28 jun 2012 12:34

Aircooler schreef: Nooit begrepen waarom de fabrikant P automaten op de markt heeft gebracht.
Omdat het toch wel verschrikkelijk lekker en makkelijk rijdt, zeker in stad en of file.

28 jun 2012 12:35

Mijn garage zegt gewoon 95 erin :mrgreen: :mrgreen:

28 jun 2012 12:50

Tilt! schreef:'t Goeie nieuws is dat de 996 beter rijdt dan eender welke luchtgekoelde! :cheers:

ja zo bezien wel, maar dan rijdt elke BMW, Audi en Mercedes weer beter dan welke Porsche dan ook. Tis maar wat je onder "beter" verstaat.....

28 jun 2012 13:00

Daar zeg je zo wat? Toch maar eens in een BMW Z4 gaan rijden. Wel de 3 liter dan natuurlijk!
:lol:

28 jun 2012 13:01

Marcel schreef:Tis maar wat je onder "beter" verstaat.....

Rondetijden op de Nordschleife? Kan wel vertekend beeld geven omdat iedere nieuwe 911 weer meer pk's heeft.

28 jun 2012 13:07

Maar ook zwaarder is :idea:

28 jun 2012 13:12

Inderdaad, Ewout. Uiteindelijk bepaalt ieder voor zichzelf wat beter is. Zelf vind ik "hoe nieuwer, hoe beter". Qua rijden dan, niet per se qua design. Want het design van de 996 Mk II blijft onovertroffen :ba: :cheesy:

28 jun 2012 13:43

Pacoloco schreef:@ Lionhunter: Toch wel apart dat je MKII lampen op je auto hebt. Ik heb ook een duitse import (2001) maar met MKI lampen. Ms dat een vorige eigenaar de nieuwe lampen zo mooi vond dat hij ze heeft over laten zetten. of hij heeft hem een keertje om een boom gezet

Als ik de post met betrekking tot de aankoop van Lionhunter's 996 goed heb gelezen, is deze P wit met een donkerblauw cabriodak. Dan heb ik deze zo'n 6 maanden geleden in een advertentie op Marktplaats gezien met de vermelding dat de 996 was geupgrade naar een >2002 model vanwege de 'looks'. Wat de werkelijke reden is geweest, is moeilijk (en met weinig zekerheid) na te gaan...

Persoonlijk vind ik het een mooie auto. Veel plezier ermee, Lionhunter!
Laatst bijgewerkt door RichardP op 28 jun 2012 15:15, in totaal 1 keer bewerkt.

28 jun 2012 14:30

Want het design van de 996 Mk II blijft onovertroffen

Zo is dat. Wie wil er nu geen neus van een Boxster :mrgreen:

28 jun 2012 14:47

Iemand met een 996 MKII :mrgreen:

28 jun 2012 15:35

erwin996 schreef:
Marcel schreef:Tis maar wat je onder "beter" verstaat.....

Rondetijden op de Nordschleife? Kan wel vertekend beeld geven omdat iedere nieuwe 911 weer meer pk's heeft.

das sneller, niet noodzakelijkerwijs beter....
Plaats een reactie