| Auteur | Bericht | 
        
			| DeniS2 
					911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Nokkenassen en de kettingspanner zijn zwakke plekken.Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
 
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 16:53 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Ivo 3.6 
					Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Dit is niet de eerste keer dat ik dit hoor zoals Rob zijn ervaring deelt. Een 930 rijder ruilde deze voor een 968 en rijdt er nu al jaren met plezier mee en wil niet anders. Met name de gebruiksvriendelijkheid en toch pit als je het nodig hebt waren doorslaggevend. Ben benieuwd wie er nu ineens naar Renntech gaat voor onderhoud??  http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld
 life is too short to drive boring colors
 
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 17:01 | 
					
					           | 
	
	
		|  | 
	
			| ruud janssen 
					944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
 arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg   |   Re: 944 ervaring door Renntechen misschien de plastic geleider? was bij mijn S2 bijna gebroken.
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 18:19 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Rogier1975 
					Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue)
DD: BMW 320i Touring Executive E91Eindhoven   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Heeft (volgens mij, dus kijk uit    ) een andere kettinggeleider i.v.m. de variocam. Blijven wel oude auto's, de mijne heeft nu aan onderhoud na aanschaf (194.000 km) gehad: - lekkende carterpan (zaten nog restjes van de vorige nokkenassen in, oepsss) - stabi-rubbers en andere ophangrubbers (ben de naam ff kwijt) --> ook uitlijnen - lambda-sonde - airco-condensor - klepstoters richting einde levensduur (komen met de volgende distri-wissel) - olie zweten rond vliegwielkeerring (komt met volgende koppeling wel, geen haast) - lekkage stuurbekrachtiging (lijkt gelukkig bij het voorraadpotje te zitten, hopelijk niet pomp of stuurhuis) - spanner stuurbekrachtiging kapot (en vorige onjuist gemonteerd, dat helpt...) - dagteller werkt niet altijd (nu nieuw, messing, tandwiel in) - thermostaat nog verdacht (liep in Frankrijk af en toe richting rood, niet helemaal, maar toch) - loopt warm stationair nog brak, vorige eigenaar had Green-inlegfilter geplaatst dus hoop dat de MAF niet vol olie zit nu     , MAF-cleaner helpt vooralsnog niet Kortom: veel niet-968-specifieke zaken dus eigenlijk, alleen klepstoters en nokkenassen zijn echt typisch 944/968. En het rijdt heerlijk - ook met vrouw, 2 kinderen en vakantiebagage naar Frankrijk want dat past gewoon     . Kon zelfs nog een rubberbootje voor de kinderen kopen de dag voor vakantie, had ruimte over   Het zijn gewoon allemaal karakterbakken
 
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 21:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Robbe 
					lada   |   Re: 944 ervaring door Renntechook met vrouw, 2 kinderen en vakantiebagage naar Frankrijk want dat past gewoon    Wel een beetje onaardig, om die allemaal op de voorstoel te zetten, want anders past die rubberboot er echt niet in. Vele jaren geleden met ene 924 naar Zuid-Frankrijk gereden, samen met mijn vriendin, maar dat paste net met de normale bagage achter de stoelen en onder de klep. Had er geen kinderen bij kunnen hebben... 
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 21:14 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Rogier1975 
					Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue)
DD: BMW 320i Touring Executive E91Eindhoven   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Wij kramperen niet hé, doen we 1x per jaar weekend met studievrienden en ja dan zit de 320i zo tot en met het bagagenet vol. En weet je, zo'n boot kun je ook terplekke opblazen, ideetje?   Bagage: - 1x vliegtrolley - 2x weekendtas - 1x tas met zwemhanddoeken e.d.' - 1x 25liter rugzakje - grote koelbox - 2x toilettas - SLR-cameratas - 2/3-persoons rubberboot, peddeltjes, pomp - zomerjassen - grote paraplu + 2 van die vouwdingetjes - wandelschoenen e.d. in wielbak 1 - olie e.d. in wielbak 2 - gereedschap bij reservewiel - midden op de achterbank met een riem vast: pop van dochterlief - anders kunnen we niet weg hé Dan ligt alles zo'n 10cm boven de achterbank uit recht naar achteren (hoogte van de koelbox c.q. de trolley op zijn lange kant staand tegen de achterbank), alle zicht boven de spoiler nog intact.Het zijn gewoon allemaal karakterbakken
 
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 21:50 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 996Tom 
					ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Rijdt helemaal top, en ik spreek uit ervaring. Ik probeer wat meer meetings te gaan bezoeken, schiet me maar eens aan, kun je een stukje rijden. De mijne is kobaltblauw (en dat zijn er niet veel van), 128k gelopen en helemaal fris."Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win"  Enzo Ferrari
 
 
 | 
		
			| 30 aug 2012 22:28 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| rob964.c4 
					964.c4assendelft   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________weer een nieuwe ervaring, gemiddeld verbruik 1liter op 12 km, dat is keurig. Trouwens ook een bon denk ik    zo zonder stinger dsi best lastigremmen is angst
 
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 11:31 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: 944 ervaring door Renntechzwaar voetje      Pascal reed 1 op 14 met onze 944   
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 13:03 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Ewout 
					ex 997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel   |   Re: 944 ervaring door Renntech1 op 14, 1 op 12    Wat zijn dat voor Porsche-priussen?!  
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 13:07 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| rob964.c4 
					964.c4assendelft   |   Re: 944 ervaring door Renntechtja bij de 964 heb ik altijd 1 op 7_________________________________________ remmen is angst
 
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 14:30 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| 968mint 
					Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland   |   Re: 944 ervaring door Renntechtja zuinig,
 Ik heb nog ergens een artikel / test liggen van een zuinigheidsvergelijk (ja toen al) van een Porsche 944, Citroen visa of axel en een mitsibutie ( shit hoe schrijf je dat, boeit mij ook niet )Galant. Porsche was het zuinigst.
 Ging om een type 1 artikel zal van rond 1983 zijn.
 
 Ik vond mijn 944 Turbo S verreweg het leukst (heb ook een 944 1986 gehad en hb nu nog een 968 cabrio in de motteballen)
 
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 15:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Michiel911 
					997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________mitsubishi   Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
 
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 15:47 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Ewout 
					ex 997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel   |   Re: 944 ervaring door RenntechIk ook.  Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je bij een sportieve rijstijl met een 944 1 op 12 of zuiniger kunt rijden. Zou met de huidige brandstofprijzen best lekker zijn om met de 964 ook deze waardes te halen   (Nee, ik wil daar niet langzamer voor gaan rijden!)
 
 | 
		
			| 31 aug 2012 15:52 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Pascal 
					‘64 Kever   |   Re: 944 ervaring door RenntechIk heb niet voor niets een 356 gekocht    ... Reed inderdaad 1:14 met de 944, maar die teller week minimaal 10% af   ...  Gewoon veel snelweg en een beetje touren, haha... Ben geen "snelheidsmaniak", dat moge duidelijk zijn! Kreeg wel laatst tijdens een oldtimer rit te horen, dat wij stevig doorreden, onze achtervolger moest "goed zijn best doen", met een 325i cabrio uit 1987    (heb hem doorgegeven, dat ie hem eens na moest laten kijken    )
 
 | 
		
			| 04 sep 2012 22:52 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: 944 ervaring door RenntechOf zichzelf   
 
 | 
		
			| 04 sep 2012 23:01 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| rob964.c4 
					964.c4assendelft   |   Re: 944 ervaring door RenntechOk de 944 weer ingeruild voor de 964,_________________________________________Wat ik toen mee maakte heb ik nog niet eerder gehad.
 
 Ik rijdt de 964 dagelijks en in 8 jaar nooit langer niet gereden dan 10 dagen.
 
 Maar nu 4 weken ook door vakantie niet gereden,
 Eerste indruk, de koppeling gaat echt zwaar, viel mij eerst niet op ook niet in file.
 Remmen en sturen gaat ook zwaarder.
 
 De zit is hooger, ik bedoel de afstand van de ziting tot de vloer is hoger bij de 964 ook met de stoel op de laagste stand
 
 Wel ben ik weer heel blij met de 964, rijdt echt goed, lekker snel.
 
 Respect voor de 944 maar de 964 is voor MIJ TOP
 remmen is angst
 
 
 | 
		
			| 15 sep 2012 18:57 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| ErikE 
					987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________944/968 of 964? Inderdaad een heel lastige discussie! Beste oplossing is om beide auto's te hebben staan... maar dat is een lastig te hanteren situatie. Twee P's maar met maar ruimte voor één... Altijd wel een accu leeg     Ergonomisch en wegligging van 968 is echt onovertroffen, perfect. Reed als niet geoefend circuitrijder op Z'voort met mijn 968 rondjes om 911- jes heen. Wat een balans, vertrouwen en snelheid! Grootste issue: beleving. Zoals steeds gezegd hier: geen 911/964 gevoel. 968 dus weggedaan. Daar heb ik nog steeds  ontzettend veel spijt van (wie weet waar de RN-PZ-38 is...?) Rob, ik snap je dilemma. Maar ook je voorliefde voor de 964       (met 993 motor, dat dan weer wel...!)Take the long way home....
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2012 9:19 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Devils son 
					Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944   |   Re: 944 ervaring door RenntechZelf begonnen met een 944 en de tweede Porsche was een 968 cabriolet. Erg fijne auto's, zeker de 968 die gewoon verder verfijnd is.
 Het zijn ook redelijk probleemloze auto's en ik vind ze leuker om te rijden dan een Boxster. Zit gewoon iets meer levendigheid in.
 
 Maar toch schaal ik de 964 die ik na de 968 kocht hoger in. Het geluid is mooier. Het rijdt nog wat meer als sportauto. Het is meer bijzonder, afwijkend... Ik vind het model ook mooier.
 
 Ik zou alleen wel eerder een 968 cabriolet kopen dan een 964 cabriolet. Maar dat ligt vast weer aan mij.
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2012 12:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| marino 
					997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....   |   Re: 944 ervaring door RenntechZou dan ook aan mij liggen.....  
 
 | 
		
			| 05 okt 2012 13:32 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| porsche356sc 
					356
924
944 
944 cupracer(s) 
968CS 
Boxster S 
Cayman SAalsmeer   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________nog steeds? heb mn zwarte 968 CS te koop ivm de aankoop van de 968 cabrio van watersnip_____________________
 racen? > http://www.raceforfun.nl
 RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
 
 
 | 
		
			| 05 okt 2012 22:15 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Clemento 
					
				   |   Re: 944 ervaring door RenntechDe 944 S2 kun je in elke versnelling lekker rijden. Mijn favorite versnelling is de 3, met 50km ca 2200 rpm en dan kun je dus tot ca 150km mee uit de voeten. Bij stoplicht naar 100 schakel je bij 6500 tpm naar de 3 of de 5 als het snel genoeg is. Heb nog geen moment spijt van aanschaf van de S2, de rijbeleving is echt super en tijdens de tunnel metings menig 9elfje eruit getrokken tijden sprintjes in de tunnels. Echter het geluid en de looks van een pre '73 911 zijn ongeevenaard en daar zou ik de 944 S2 op inruilen als ik de middelen en stalling zou hebben. Maar het mooiste is als je zowel een 911 en 944 s2 kan permiteren en rijden.
 
 | 
		
			| 06 okt 2012 11:57 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Remmel 
					ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Hierover lopen de meningen uiteen. Heb met 2 eigenaren gesproken die de 968 nogal tricky vinden op nat wegdek, dan zou hij iets meer druk op de achteras kunnen gebruiken. Breekt onverwacht uit en dan ook behoorlijk heftig, je moet dan zeer snel reageren om hem op te vangen. Op droog wegdek heb je nergens last van.80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2012 12:10 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| ErikE 
					987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland   |   Re: 944 ervaring door Renntech_________________________________________Tsja, de 964 heeft dat gelukkig niet       Denk dat welke configuratie dan ook (motor achter de achteras, transaxle, whatever...) met een surplus aan pk's flink kan glijden op nat wegdek!Take the long way home....
 
 
 | 
		
			| 06 okt 2012 12:51 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   |   Re: 944 ervaring door Renntech... in de sneeuw en op 'n helling JA ... verder niet mee eens (in vergelijking met 'n Carrera 2)   
 
 | 
		
			| 06 okt 2012 17:41 | 
					
					         | 
	
	
		|  |