Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 16:53

MyFirst964 schreef:Ik las dat de 968 bijna perfect is... Zijn er bekende minpunten/problemen (technisch) met de 968 (cabrio)?

Zijn ze motorisch perfect?

Nokkenassen en de kettingspanner zijn zwakke plekken.

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 17:01

Dit is niet de eerste keer dat ik dit hoor zoals Rob zijn ervaring deelt.
Een 930 rijder ruilde deze voor een 968 en rijdt er nu al jaren met plezier mee en wil niet anders. Met name de gebruiksvriendelijkheid en toch pit als je het nodig hebt waren doorslaggevend.

Ben benieuwd wie er nu ineens naar Renntech gaat voor onderhoud?? :mrgreen:

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 18:19

DeniS2 schreef:
MyFirst964 schreef:Ik las dat de 968 bijna perfect is... Zijn er bekende minpunten/problemen (technisch) met de 968 (cabrio)?

Zijn ze motorisch perfect?

Nokkenassen en de kettingspanner zijn zwakke plekken.

en misschien de plastic geleider?
was bij mijn S2 bijna gebroken.

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 21:10

Heeft (volgens mij, dus kijk uit :-) ) een andere kettinggeleider i.v.m. de variocam. Blijven wel oude auto's, de mijne heeft nu aan onderhoud na aanschaf (194.000 km) gehad:
- lekkende carterpan (zaten nog restjes van de vorige nokkenassen in, oepsss)
- stabi-rubbers en andere ophangrubbers (ben de naam ff kwijt) --> ook uitlijnen
- lambda-sonde
- airco-condensor
- klepstoters richting einde levensduur (komen met de volgende distri-wissel)
- olie zweten rond vliegwielkeerring (komt met volgende koppeling wel, geen haast)
- lekkage stuurbekrachtiging (lijkt gelukkig bij het voorraadpotje te zitten, hopelijk niet pomp of stuurhuis)
- spanner stuurbekrachtiging kapot (en vorige onjuist gemonteerd, dat helpt...)
- dagteller werkt niet altijd (nu nieuw, messing, tandwiel in)
- thermostaat nog verdacht (liep in Frankrijk af en toe richting rood, niet helemaal, maar toch)
- loopt warm stationair nog brak, vorige eigenaar had Green-inlegfilter geplaatst dus hoop dat de MAF niet vol olie zit nu :? , MAF-cleaner helpt vooralsnog niet

Kortom: veel niet-968-specifieke zaken dus eigenlijk, alleen klepstoters en nokkenassen zijn echt typisch 944/968.

En het rijdt heerlijk - ook met vrouw, 2 kinderen en vakantiebagage naar Frankrijk want dat past gewoon :mrgreen: . Kon zelfs nog een rubberbootje voor de kinderen kopen de dag voor vakantie, had ruimte over :shock:

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 21:14

ook met vrouw, 2 kinderen en vakantiebagage naar Frankrijk want dat past gewoon
:res:

Wel een beetje onaardig, om die allemaal op de voorstoel te zetten, want anders past die rubberboot er echt niet in.

Vele jaren geleden met ene 924 naar Zuid-Frankrijk gereden, samen met mijn vriendin, maar dat paste net met de normale bagage achter de stoelen en onder de klep. Had er geen kinderen bij kunnen hebben...

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 21:50

Wij kramperen niet hé, doen we 1x per jaar weekend met studievrienden en ja dan zit de 320i zo tot en met het bagagenet vol. En weet je, zo'n boot kun je ook terplekke opblazen, ideetje? ;-)

Bagage:
- 1x vliegtrolley
- 2x weekendtas
- 1x tas met zwemhanddoeken e.d.'
- 1x 25liter rugzakje
- grote koelbox
- 2x toilettas
- SLR-cameratas
- 2/3-persoons rubberboot, peddeltjes, pomp
- zomerjassen
- grote paraplu + 2 van die vouwdingetjes
- wandelschoenen e.d. in wielbak 1
- olie e.d. in wielbak 2
- gereedschap bij reservewiel
- midden op de achterbank met een riem vast: pop van dochterlief - anders kunnen we niet weg hé

Dan ligt alles zo'n 10cm boven de achterbank uit recht naar achteren (hoogte van de koelbox c.q. de trolley op zijn lange kant staand tegen de achterbank), alle zicht boven de spoiler nog intact.

Re: 944 ervaring door Renntech

30 aug 2012 22:28

mbembe schreef:ja je leest dat over een 968 wel vaker, maar wat is daar zo goed aan dan Olaf?
ik heb er zelf nog nooit mee gereden maar ben wel benieuwd!


Rijdt helemaal top, en ik spreek uit ervaring. Ik probeer wat meer meetings te gaan bezoeken, schiet me maar eens aan, kun je een stukje rijden. De mijne is kobaltblauw (en dat zijn er niet veel van), 128k gelopen en helemaal fris.

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 11:31

weer een nieuwe ervaring,

gemiddeld verbruik 1liter op 12 km, dat is keurig.

Trouwens ook een bon denk ik :oops:
zo zonder stinger dsi best lastig

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 13:03

zwaar voetje :?: Pascal reed 1 op 14 met onze 944 :mrgreen:

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 13:07

1 op 14, 1 op 12 :shock:
Wat zijn dat voor Porsche-priussen?! :roll:

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 14:30

tja bij de 964 heb ik altijd 1 op 7

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 15:26

tja zuinig,

Ik heb nog ergens een artikel / test liggen van een zuinigheidsvergelijk (ja toen al) van een Porsche 944, Citroen visa of axel en een mitsibutie ( shit hoe schrijf je dat, boeit mij ook niet )Galant. Porsche was het zuinigst.
Ging om een type 1 artikel zal van rond 1983 zijn.

Ik vond mijn 944 Turbo S verreweg het leukst (heb ook een 944 1986 gehad en hb nu nog een 968 cabrio in de motteballen)

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 15:47

mitsubishi :mrgreen:

Re: 944 ervaring door Renntech

31 aug 2012 15:52

rob964.c4 schreef:tja bij de 964 heb ik altijd 1 op 7


Ik ook.
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je bij een sportieve rijstijl met een 944 1 op 12 of zuiniger kunt rijden.
Zou met de huidige brandstofprijzen best lekker zijn om met de 964 ook deze waardes te halen :mrgreen:
(Nee, ik wil daar niet langzamer voor gaan rijden!)

Re: 944 ervaring door Renntech

04 sep 2012 22:52

Ik heb niet voor niets een 356 gekocht :cheesy: ... Reed inderdaad 1:14 met de 944, maar die teller week minimaal 10% af ;)... Gewoon veel snelweg en een beetje touren, haha... Ben geen "snelheidsmaniak", dat moge duidelijk zijn! Kreeg wel laatst tijdens een oldtimer rit te horen, dat wij stevig doorreden, onze achtervolger moest "goed zijn best doen", met een 325i cabrio uit 1987 :shock: (heb hem doorgegeven, dat ie hem eens na moest laten kijken ;) )

Re: 944 ervaring door Renntech

04 sep 2012 23:01

Pascal schreef: .. dat ie hem eens na moest laten kijken ;)


Of zichzelf :mrgreen:

Re: 944 ervaring door Renntech

15 sep 2012 18:57

Ok de 944 weer ingeruild voor de 964,
Wat ik toen mee maakte heb ik nog niet eerder gehad.

Ik rijdt de 964 dagelijks en in 8 jaar nooit langer niet gereden dan 10 dagen.

Maar nu 4 weken ook door vakantie niet gereden,
Eerste indruk, de koppeling gaat echt zwaar, viel mij eerst niet op ook niet in file.
Remmen en sturen gaat ook zwaarder.

De zit is hooger, ik bedoel de afstand van de ziting tot de vloer is hoger bij de 964 ook met de stoel op de laagste stand

Wel ben ik weer heel blij met de 964, rijdt echt goed, lekker snel.

Respect voor de 944 maar de 964 is voor MIJ TOP

Re: 944 ervaring door Renntech

05 okt 2012 9:19

944/968 of 964? Inderdaad een heel lastige discussie! Beste oplossing is om beide auto's te hebben staan... maar dat is een lastig te hanteren situatie. Twee P's maar met maar ruimte voor één... Altijd wel een accu leeg :(
Ergonomisch en wegligging van 968 is echt onovertroffen, perfect. Reed als niet geoefend circuitrijder op Z'voort met mijn 968 rondjes om 911- jes heen. Wat een balans, vertrouwen en snelheid!
Grootste issue: beleving. Zoals steeds gezegd hier: geen 911/964 gevoel. 968 dus weggedaan. Daar heb ik nog steeds ontzettend veel spijt van (wie weet waar de RN-PZ-38 is...?)
Rob, ik snap je dilemma. Maar ook je voorliefde voor de 964 :wink: (met 993 motor, dat dan weer wel...!)

Re: 944 ervaring door Renntech

05 okt 2012 12:26

Zelf begonnen met een 944 en de tweede Porsche was een 968 cabriolet. Erg fijne auto's, zeker de 968 die gewoon verder verfijnd is.

Het zijn ook redelijk probleemloze auto's en ik vind ze leuker om te rijden dan een Boxster. Zit gewoon iets meer levendigheid in.

Maar toch schaal ik de 964 die ik na de 968 kocht hoger in. Het geluid is mooier. Het rijdt nog wat meer als sportauto. Het is meer bijzonder, afwijkend... Ik vind het model ook mooier.

Ik zou alleen wel eerder een 968 cabriolet kopen dan een 964 cabriolet. Maar dat ligt vast weer aan mij.

Re: 944 ervaring door Renntech

05 okt 2012 13:32

Devils son schreef:Ik zou alleen wel eerder een 968 cabriolet kopen dan een 964 cabriolet. Maar dat ligt vast weer aan mij.


Zou dan ook aan mij liggen..... :wink:

Re: 944 ervaring door Renntech

05 okt 2012 22:15

dubsport schreef:Ik wil niet voor niks mijn 964 ruilen op een 968 :)

nog steeds? heb mn zwarte 968 CS te koop ivm de aankoop van de 968 cabrio van watersnip

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 11:57

diggler_911 schreef:Leuk stukje. Wat ik me nu afvraag is hoe het zit met de performance. Hoe is de snelheidsbeleving (optrekken, stoplichtsprint, tussenaccelleratie 80-120 etc.) vergeleken met jouw 964 (met wat extra pit :wink: )? Een 944 lijkt me toch wat tammer, ben benieuwd naar je ervaring op dit punt.

De 944 S2 kun je in elke versnelling lekker rijden. Mijn favorite versnelling is de 3, met 50km ca 2200 rpm en dan kun je dus tot ca 150km mee uit de voeten. Bij stoplicht naar 100 schakel je bij 6500 tpm naar de 3 of de 5 als het snel genoeg is. Heb nog geen moment spijt van aanschaf van de S2, de rijbeleving is echt super en tijdens de tunnel metings menig 9elfje eruit getrokken tijden sprintjes in de tunnels.
Echter het geluid en de looks van een pre '73 911 zijn ongeevenaard en daar zou ik de 944 S2 op inruilen als ik de middelen en stalling zou hebben. Maar het mooiste is als je zowel een 911 en 944 s2 kan permiteren en rijden.

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 12:10

Ergonomisch en wegligging van 968 is echt onovertroffen, perfect.


Hierover lopen de meningen uiteen.
Heb met 2 eigenaren gesproken die de 968 nogal tricky vinden op nat wegdek, dan zou hij iets meer druk op de achteras kunnen gebruiken.
Breekt onverwacht uit en dan ook behoorlijk heftig, je moet dan zeer snel reageren om hem op te vangen.
Op droog wegdek heb je nergens last van.

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 12:51

[...]die de 968 nogal tricky vinden op nat wegdek....


Tsja, de 964 heeft dat gelukkig niet :roll: :wink:
Denk dat welke configuratie dan ook (motor achter de achteras, transaxle, whatever...) met een surplus aan pk's flink kan glijden op nat wegdek!

Re: 944 ervaring door Renntech

06 okt 2012 17:41

Remmel schreef: dan zou hij iets meer druk op de achteras kunnen gebruiken.


... in de sneeuw en op 'n helling JA ... verder niet mee eens (in vergelijking met 'n Carrera 2) :popcorn:
Plaats een reactie