Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 16:54

996 was de eerste 911 die niet met de hand gemaakt werd maar van de band rolde. Daarmee werd het productieaantal sterk verhoogd en de prijs sterk verlaagd. En kwam de auto voor veel meer mensen binnen bereik. Ik denk dat als je de gemiddelde mens vraagt wat hij van een 996 vindt, is het antwoord 'een stoere sportwagen'. Als je hem vergelijkt met een 964 of 993 vinden 'liefhebbers' zoals de meesten hier hem minder geslaagd. Maar nog steeds een 911... 8)

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 17:00

Ik heb ook lang getwijfeld tussen een luchtgekoelde 911 en een 996. Maar hoe leuk een oude 911 ook is...een 996 is veel dikker om te zien, comfortabeler en luxer en mits je een goede hebt rijdt deze snoer strak! Inmiddels heb ik geen seconde spijt van mijn 4S. :drive: Tuurlijk kun je pech hebben, maar het onderhoud en conserveren van een 996 is in ieder geval goedkoper dan een 964 of een 993.
Veel succes en plezier met je zoektocht!

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 17:06

Dankjewel !

Ik was bijzonder aangenaam verrast hoe soepel & vlot zo'n 996 rijdt, een WERELD van verschil met een klassieke 911, al heeft die laatste uiteraard ook zijn charmes ;)

Vooral voor de vrouw zal het een pak makkelijker zijn :mrgreen:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 17:14

horn schreef:996 was de eerste 911 die niet met de hand gemaakt werd maar van de band rolde. Daarmee werd het productieaantal sterk verhoogd en de prijs sterk verlaagd. En kwam de auto voor veel meer mensen binnen bereik. Ik denk dat als je de gemiddelde mens vraagt wat hij van een 996 vindt, is het antwoord 'een stoere sportwagen'. Als je hem vergelijkt met een 964 of 993 vinden 'liefhebbers' zoals de meesten hier hem minder geslaagd. Maar nog steeds een 911... 8)


Ook de 993 en 964 werden gewoon op de lopende band gebouwd.

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 21:25

Domme vraag misschien ; ik zie wagens staan met vrij lage km-stand en amper/geen onderhoudsgeschiedenis maar evenzeer wagens met zeer veel km's waarbij kosten noch moeite gespaard zijn.

Mocht het erop aan komen, welk van beiden zouden jullie links laten liggen ?

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 21:30

horn schreef:996 was de eerste 911 die niet met de hand gemaakt werd maar van de band rolde. Daarmee werd het productieaantal sterk verhoogd en de prijs sterk verlaagd.


Gewoon niet waar.

Assembly
Afbeelding vs. Afbeelding

Engine
Afbeelding vs.Afbeelding

Het is allemaal wat meer moderner en de band is geautomatiseerd i.p.v. dollies, maar handgemaakt zijn ze sinds de eerste 356'en en wat gelimiteerde modellen nog nooit geweest.

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

19 jun 2013 22:43

bzguy schreef:Domme vraag misschien ; ik zie wagens staan met vrij lage km-stand en amper/geen onderhoudsgeschiedenis maar evenzeer wagens met zeer veel km's waarbij kosten noch moeite gespaard zijn.

Mocht het erop aan komen, welk van beiden zouden jullie links laten liggen ?


Van weinig rijden worden ze echt niet beter. Dus de tweede optie. Maar heel veel km's is niet nodig, aanbod is groot zat.

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 12:05

Goed nieuws beste forum-makkers : eerder per toeval de juiste 996 gevonden !

Eergisteren gevonden, deze morgen gaan kijken & testrijden : SUPER, was op slag verliefd :) ! De wagen 'wachtte' blijkbaar oo mij :cheers:

Donkerblauw (Ocean Blue) met donkerblauw interieur, mooie opties, bijzonder nette staat, slechts 96000 km, 2e eigenaar, steeds dealer-onderhouden, superstrakke wagen, manuele bak :)

Rijdt FANTASTISCH, stond in opdracht te koop, dus direct alles late nakijken : alles werkt, 1 klein dingetje dat nagekeken moet worden : stoelverwarming links weigert soms dienst (lampje gaat weer uit)

Compleet origineel, niks aan geknoeid, etc, een gewoon (h)eerlijke wagen :) !

Optie-codes :

Code Option Description
139 Seat Heating - Left
197 Higher amperage battery
220 Locking differential
224 Active Brake Differential
340 Seat heating - Right
375 Clutch lining without asbestos
375 996: Color coded seat backs
441 Fader, antenna booster, 4 speakers
441 Radio speakers and antenna amplifier
490 Hi-Fi sound system
563 Airbag passenger's side
563 Automatic air conditioner
567 Windshield green graduated tint
573 Air conditioner
650 Sunroof
692 Remote CD changer (6-disc)
936 Leather seats rear
981 All leather lining
983 Leather seats front and rear
983 Leather seats front (NOT REAR)

Heeft ook nog GPS (niet dat dat nodig is, maar is leuk meegenomen)

Binnen n goede week haal ik 'm op, heb eerst nog goed anderhalve drukke werkweer voor de boeg, wagen zal worden gekeurd door garage die de wagen in opdracht verkoopt (is een extra AKK)

Dan post ik foto's en nog meer info !

Eerste wat ik ga doen -na een ritje- is de wagen eens grondig polijsten etc ; staat heel erg netjes nu, maar m'n "detailers-hart" verplicht het me :idea:

En de eigenaar is blij dat de wagen naar een liefhebber gaat ;) !

Ben tevreden als een klein kind :mrgreen:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 12:11

Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!!

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 12:16

Gefeliciteerd met de aankoop van je porsche :thumleft:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 12:17

Dankjewel !

Puur toeval, maar zo gebeurt het vaak, en uiteindelijk gevonden op slechts 1 uurtje rijden, Belgische wagen, maakt het inschrijven ook erg makkelijk :)

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 12:23

Dat toeval komt me bekend voor , die van ons stond na bijna een jaar zoeken 10 km van me woonplaats , tja het kan raar lopen :mrgreen:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 14:16

Inderdaad, het kan soms zeer raar lopen : jaren geleden maanden op zoek geweest naar een Lotus Elise 111S (dus de 160 PK met VVC-motor), bleek de ideale op slechts 6 km van m'n deur te staan ;) !

Alvast een "teasertje" van de nieuwe aanwinst ; ik ga de wagen normaliter op 3 juli ophalen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 14:26

AndrevD schreef:
horn schreef:996 was de eerste 911 die niet met de hand gemaakt werd maar van de band rolde. Daarmee werd het productieaantal sterk verhoogd en de prijs sterk verlaagd. En kwam de auto voor veel meer mensen binnen bereik. Ik denk dat als je de gemiddelde mens vraagt wat hij van een 996 vindt, is het antwoord 'een stoere sportwagen'. Als je hem vergelijkt met een 964 of 993 vinden 'liefhebbers' zoals de meesten hier hem minder geslaagd. Maar nog steeds een 911... 8)


Ook de 993 en 964 werden gewoon op de lopende band gebouwd.

ik heb altijd begrepen dat de productie vanaf de 996 veel meer geautomatiseerd gebeurde. En dat dat ook de reden was dan een 964 C4 in 1990 exact net zo duur was als een 996 C4 in 2000. :scratch: :idea:
Als je de productie aantallen van de 964 in 1990 vergelijkt met de 996 in 2000 zijn die ook niet 'exact gelijk'...

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 14:52

Naast de aantallen ging voornamelijk de structurele kwaliteit omhoog :thumleft:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 14:57

De fabriek is meer efficiënt geworden met behulp van Toyota consultants en hun Just-in-Time filosofie. Was trouwens al geïmplementeerd met de 993, daarom was een 993 goedkoper dan een 964.

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 17:09

Johannvb schreef: daarom was een 993 goedkoper dan een 964.

Niet. Dat was omdat hij van de lelijke koplampen had. :^:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 17:29

horn schreef:
Johannvb schreef: daarom was een 993 goedkoper dan een 964.

Niet. Dat was omdat hij van de lelijke koplampen had. :^:


Weer mis dat was een 996 :mrgreen:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 17:32

horn schreef:
Johannvb schreef: daarom was een 993 goedkoper dan een 964.

Niet. Dat was omdat hij van de lelijke koplampen had. :^:


Eindelijk heb je gelijk :cheers: :res:

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 17:36

bzguy schreef:Goed nieuws beste forum-makkers : eerder per toeval de juiste 996 gevonden

Congrats! Geen tiptronic dus zoals je in eerste instantie op het oog had?

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 17:42

Dankjewel :) !

Inderdaag geen TipTronic ; niet dat er iets verkeerd is met TipTronic, heeft zeker zijn nut/voordelen/plezier maar ik vind een handgeschakelde toch wat leuker rijden, zeker als vrijetijdswagen :)

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 18:41

gefeliciteerd,mooie wagen.
je komt ook uit belgie?

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

21 jun 2013 18:59

Proficiat!
Was in de week 's avonds eens naar deze garage gereden. Kon hem niet zien staan. Wilde morgen eens gaan, maar dat is niet meer nodig...
Leek me een leuke om een tijdje mee te rijden en zonder veel 'verlies' weer te verkopen.
Succes ermee...

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

22 jun 2013 7:00

Mooi hoor, en grappig dat je uiteidnelijk geen tip heb gekozen!


veel plezier ermee!

Re: 996 3.4 S TipTronic : doen of niet ?

22 jun 2013 9:51

bzguy schreef:wagen zal worden gekeurd door garage die de wagen in opdracht verkoopt (is een extra AKK)


Ik zou persoonlijk de auto door een externe partij laten keuren. Is nu een beetje de slager die zijn eigen vlees keurt :scratch:


Heel veel plezier met de 996. Ziet er mooi uit!
Plaats een reactie