Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Klassieker zakelijk boeken ?

09 okt 2013 22:31

de Fiscalist schreef:Vergeet de btw correctie voor privegebruik niet...., dat is een hele nare tegenwoordig

Behalve als je geen BTW plicht hebt binnen je bedrijf..... :mrgreen: 8)

En @Rob, gewoon een tweede P privé aanschaffen......

09 okt 2013 22:37

Nee als er ooit speelgoed bij komt dan een donkervoort

10 okt 2013 17:15

Meest voordelige constructie vind ik nog steeds een (goedkope) daily driver auto van 15 jaar of ouder zakelijk kopen. Bijtellingswaarde is dan de aanschafwaarde. Zakelijk houd je dan veel geld over dat je prive weer kunt steken in hobbies. Doet het al jaren uitstekend bij mij :cheers:

Oh ja, nog wel een aanvulling: hobbies die -naar verwachting- meer geld gaan opbrengen in de toekomst (zoals klassieke 911). Zo verdien je zowel zakelijk als prive geld :mrgreen:

11 okt 2013 10:00

Hier dezelfde constructie al vele jaren. Nog goedkoper is (zolang als het duurt) mijn belastingvrije Benz op LPG op de zaak. Kost aanzienlijk minder dan mijn 16 jaar oude BMW 740i op LPG, ook op de zaak.

11 okt 2013 15:23

Of een zakelijke 14% of nog beter een 0% volvo v60 ofzo... Panamera hybrid...tesla enz

11 okt 2013 16:10

Liever elektrisch dan een mooie V8???
Denk het niet!!!

18 jan 2014 11:47

Toch even dit topic 'warm' houden....
De bijtelling mag nooit meer zijn dan de daadwerkelijk gemaakte kosten.
Hoe gaat dit dan in zijn werk als je een BMW van zeg 8 jaar oud koopt voor 10mille, die nieuw 60 heeft gekost.
Is de bijtelling dan in het jaar van aanschaf 10 mille (plus gemaakte kosten), en vervolgens het jaar daarop dan weer 20 mille?

Dat is dan toch een fout in de bijtellingswet?

18 jan 2014 15:48

Dit regel geldt alleen voor de ib ondernemer en komt voort uit de gedachte dat het onmogelijk is meer prive gebruik te hebben dan wat het ding totaal kost.

Je kijkt dus naar de autokosten in het betreffende jaar. De bijtelling is max de kosten zelf, je betaalt hem dan per saldo volledig prive. ( wat op zich ook vreemd is).

Voor de btw ligt het nog weer anders.....
Plaats een reactie