Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 okt 2013 12:54
PeterB schreef:Laatst nog een rally gereden en wat dan opvalt is dat de deelnemers met de oudere Porsche's bezweet en vermoeid uit hun auto komen. En het allerbelangrijkste: géén glimlach op hun gezicht !!!
Die zijn tijdens de lunch echt aan het bijkomen.
Een mooie auto is één ding, maar lekker rijden is toch ook wel belangrijk.
Je hebt zelf ook een 964 gereden. Herken je dit verhaal echt??
Uiteraard is het een auto met de techniek van de eind 80er jaren. Die anders rijdt op alle vlakken dan een 2013 Audi A6. Maar ik stapte altijd uit mijn 964 met een grote glimlach, elke keer als ik er in reed (was niet mijn daily, wellicht juist daarom) werd ik er vrolijk van. Tja, en als het buiten 28 graden was stapte ik bezweet uit een 964 met lederen turbostoelen. En na een uur of twee 200+ km/u rijden was ik ook best vermoeid. Maar voldaan! Voldaan!
Ik ben blij te lezen dat je zo blij bent met je 996. Als ik een Porsche als daily driver zou rijden, zou ik wellicht ook een moderne kiezen. Maar voor de lol en de voldoening? Morgen weer een 964.
12 okt 2013 13:11
Beste mannen, vrouwen waar zijn we mee bezig?
Een beetje op mekaars auto plassen? Goed idee hier voor verhoging van de feestvreugde!
My 2 cents: of je nou klassiek of modern Porsche rijdt, elk type heeft zijn charme! Probeer alsjeblieft niet comfort, rijgenot, betrouwbaarheid of "rijfun" te vergelijken want er zit een gigantisch verschil in techniek in die auto's, de eerste werd in 63 gebouwd en de laatste (911) rolt net van de band.
In elke (technisch goede) Porsche kun je massa's "fun" hebben en met een grote glimlach uitstappen. En over smaak valt niet te twisten.
Gun ieder zijn/haar lol, er bestaat geen "allerbeste" Porsche. Dus ja, die roze bril mag af!
12 okt 2013 13:12
Hier kan ik mij helemaal in vinden!
12 okt 2013 13:40
PeterB schreef:Laatst nog een rally gereden en wat dan opvalt is dat de deelnemers met de oudere Porsche's bezweet en vermoeid uit hun auto komen. En het allerbelangrijkste: géén glimlach op hun gezicht !!!
Sippe gezicht kan natuurlijk ook andere oorzaak hebben. Als ik na wat strak rijwerk niet bezweet en vermoeid uit mijn auto kom, dan heb ik niet goed genoeg mijn best gedaan.
Ergo:
1) Over smaak valt niet te twisten (een enkele BOB uitgezonderd)
2) Een ieder moet kopen/rijden wat hem/haar bevalt en kan betalen
Ben een oldie-fan, maar kon ik een 991 GT3 betalen...
12 okt 2013 14:13
Ik snap ditTopic niet zo goed geloof ik
De twee genoemde auto's zijn niet met elkaar te vergelijken.
Wellicht gaat het om positieve emotie, bij welke auto als je er naar kijkt, in rijd (voelt / klank) en de geur snuift krijg je de meeste positieve emotie en dat is dan de auto die het beste bij je past
Dat is geen Roze bril maar altijd de persoonlijke werkelijkheid!
Rationeel zal er wellicht een andere grondslag zijn echter die wordt om andere redenen ingevuld.
12 okt 2013 14:24
De algemene mening is echter hier wel de laatste jaren omgeslagen van "oude olie schuit" tot gaafste 911 m.b.t. de 964. (Overdreven gesteld)
Dus of we zaten er dus met zijn allen goed naast, of we bekijken de, destijds als dealbrekers genoemde, tekortkomingen nu door een roze (nostalgische) bril?
Tis volgens mij gewoon kwestie van Zeitgeist/mode.
Laatst bijgewerkt door
jeff_911 op 12 okt 2013 15:30, in totaal 1 keer bewerkt.
12 okt 2013 15:10
Iemand die beweert dat het geluid van een 964 na een uur niet meer aanspreekt, de auto vindt stinken, 964 vergelijkt met een 996 snapt ut niet!
Smaken verschillen maar een 996 qua looks vergelijkeb met een 964....,,,
12 okt 2013 15:17
Ik vind alle negen elfjes top. Lucht, water, lekker belangrijk.
12 okt 2013 15:34
Wat ik eigenlijk met dit topic wilde zeggen is dat bepaalde auto's erg eenzijdig bekeken worden (de roze bril?)
en andere modellen zwaar onderbelicht worden.
Ik heb namelijk erg lopen twijfelen om de 964 weg te doen en een 996 aan te schaffen mede door de meningen op dit forum.
Je verwacht toch van een 996 dat de motor meteen de geest gaat geven?
Maar gelukkig valt het allemaal erg mee.
Het is niet mijn bedoeling om een bepaalt type auto af te kraken hoor, want ik vind eigenlijk alle Porsche modellen leuk. Ook de 4-cilinders en zelfs de Cayenne is super.
Ik wilde mijn ervaringen delen met jullie, en gezien de reacties spreekt het aan.
12 okt 2013 16:11
Peter, veel

plezier met je 996 maar zoals Horn al schreef, elke Sjaak zijn eigen smaak,
en over smaak valt niet te twisten, maar doe mij maar een 3.2 of een van die andere vele mooie 911jes
12 okt 2013 17:44
boxi schreef:porsje911 schreef:De standaard 996 rijdt hetzelfde als een Volkswagen Golf.
Normaal reageer ik niet op dit soort (domme?) opmerkingen, maar zeker nooit in een GT3 gereden.

Ergo, laten we het hier vooral leuk houden, en elkaars 911's bewonderen en niet afzeiken.
De zaken die topic starter beschrijft zijn voor mij de reden geweest om niet naar een ouder model te gaan, voor mij is de GT3 perfect, want bijzonder dynamische rijeigenschappen en heel erg puur en voor mij als bonus "race heritage"!.
Nieuwer is voor mij tot nu toe geen optie geweest, de grens ligt dan nog weer hoger en dat wordt het rijden bij legale snelheiden juist weer te makkelijk.
Groeten, Boxi
Als je goed leest, heb ik het over een "standaard 996" en juist niet over een GT3. Sterker nog ik zou graag een 996 GT3 willen voor op het circuit. Een standaard 996 rijdt zeker niet verkeerd, maar in mijn ogen wel heel saai. Om positief af te sluiten. Op dit moment zijn de prijzen van de 996 zo laag, dat je wel veel waar voor je geld krijgt.
12 okt 2013 18:36
Nou ik weet donders goed hoe een vw golf rijd ! En zeker niet te vergelijken met een porsche 996 ! En zeker de looks van een 996 in vergelijk met die vierkante doos op elke hoek van de straat
12 okt 2013 18:48
De "looks" van de voorgevel van de 996 sucks... maar wat maakt het uit. Vanuit een 964 zie je toch alleen de achterkant ?
12 okt 2013 19:01
PeterB schreef:Ik heb namelijk erg lopen twijfelen om de 964 weg te doen en een 996 aan te schaffen mede door de meningen op dit forum.
Tja, als je inderdaad zo beinvloedbaar bent begrijp ik dat je dit topic bent gestart
Iedereen in zijn waarde laten en laten genieten van wat hij/zij zelf belangrijk vindt!
12 okt 2013 19:04
LeoH schreef:De "looks" van de voorgevel van de 996 sucks... maar wat maakt het uit. Vanuit een 964 zie je toch alleen de achterkant ?

Haha. De billen van een 4s weet ik wel te waarderen. Wedstrijdje?
12 okt 2013 19:36
Iedereen die het zich kan veroorloven kiest voor een nieuwe Porsche.....
12 okt 2013 19:40
Iedereen die het zich kan veroorloven kiest voor een 911.
Maar zonder gekheid, iedereen kiest wat hij mooi vindt.
En het is wat dat betreft op dit moment goedkoper om een 996 mooi te vinden dan een 964, bofkont
Laatst bijgewerkt door
Ronaldo op 13 okt 2013 2:37, in totaal 1 keer bewerkt.
12 okt 2013 19:50
Iets mooi vinden is zelfs gratis

BTW; als geld geen rol zou spelen, dan zou hier een Singer voor de deur staan. Prachtig!
12 okt 2013 20:07
porsje911 schreef:Haha. De billen van een 4s weet ik wel te waarderen. Wedstrijdje?

Nee, liever geen aambeien aan mijn achterste
12 okt 2013 20:10
Eerder een blauwe neus
12 okt 2013 21:29
PeterB schreef:Laatst nog een rally gereden en wat dan opvalt is dat de deelnemers met de oudere Porsche's bezweet en vermoeid uit hun auto komen. En het allerbelangrijkste: géén glimlach op hun gezicht !!!
Precies, wat dat betreft is het net als met goeie sex. Maar je sokken aanhouden en op je rug blijven liggen kan voor sommigen ook al spannend genoeg zijn.
12 okt 2013 21:46
Het liefste wou ik een 3.2. Lang gezocht en de juiste niet gevonden. Sinds anderhalf jaar in het bezit van een 996MKII. Een andere keuze en geen luchtgekoelde motor...geen klassieker...geen beleggings object.
Wel een 911 met alle veiligheidsystemen, climatronic, navigatie en een auto om als youngtimer meer snelle kilometers mee te rijden dan in een klassieker.
Als eventuele vervanger voor de 996 is een luftie voor mij geen optie meer.
Ik droom toch nog wel eens van een 3.2, maar dan als vervanger van mijn Kever uit 1970.
Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Het icoon 911 biedt voor iedereen wat jezelf wilt
Wat heeft de doorslag gegeven bij jullie keuze?
12 okt 2013 22:10
Ik rijd stukken liever in mijn SC dan in m'n 996. Nuff said. Ondanks de tekortkomingen. Wat betreft comfort: mijn SC is comfortabeler dan de 996 maar dat komt doordat de 996 het M030-onderstel heeft
Maar toch.... Een 996MK2 GT3 of 997MK1 GT3, daar zou ik ze allebei (en de rest van de auto's) voor verkopen!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.