Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
03 nov 2013 10:44
Als je de P echt zo lang niet gaat gebruiken zou ik idd andere wielen eronder zetten. Koop er maar 4 op de sloop zou ik zeggen. Zolang je er niet mee rijd maakt het niet uit wat je er onder hebt zitten, zolang ze maar passen qua steek.
Ik houd de 964 maar gewoon in de belasting en ga lekker een eindje

als de weers en wegomstandigheden hiertoe uitnodigen. Niets zo lekker als met open dak in de winterse vrieskou.
03 nov 2013 13:54
AvM schreef:Ter mijner info, waarom de motor niet eens in de zoveel tijd laten draaien?
Omdat je motor niet voldoende op temperatuur komt(condens in je uitlaat/olie) het beste is onder normale rijomstandigheden op temperatuur te brengen.
Kortom, 50km rijden en wegzetten....en volgend voorjaar pakken...en vergeet niet de tips, want voorkomen is beter dan knoeien aan het begin vh seizoen...
En extra additieven in de benzine, nog nooit zo'n flesje erin gekieperd en nog nooit problemen ondervonden in het voorjaar. Nu heb ik de luxe van een verwarmde en droge garage, en dat scheelt ook wel een beetje.......
En banden....afgelopen keer heeft de 3.2 5mnd stilgestaan en de eerste rit was het hobbelig op heel glad asfalt. Hier de A31 op en op z'n staart trappen om daarna niets meer van te voelen....
04 nov 2013 0:30
Dial_888 schreef:En banden....afgelopen keer heeft de 3.2 5mnd stilgestaan en de eerste rit was het hobbelig op heel glad asfalt. Hier de A31 op en op z'n staart trappen om daarna niets meer van te voelen....

hoorde pas van een oude baas met meerdere oldtimers, dat hij in de winter zijn banden op een tapijttegel parkeert, en zo platte kantjes voorkomt, iemand hier ervaring mee?????
04 nov 2013 10:43
Ja. Klopt en werkt prima. Maar geen dunne tapijttegel nemen, maar een kunststof terras tegel voor buiten. Deze worden ook gebruikt onder speeltoestellen voor kinderen. Te koop bij de bouwmarkten voor 6 Euro per stuk.
04 nov 2013 11:38
Gewoon op 4 assteuntjes, wielen eraf en aan de druppellader . . .
Kun je op jouw gemak van de winter de wielkuipen, onderzijde en velgen schoonmaken
04 nov 2013 11:39
Da's een goeie van die tegeltjes.
Ik heb besloten mijn P de gehele winter lekker warm in de garage te parkeren. Ik heb ruimte om regelmatig de auto te verplaatsen, dit is max een 0,5 meter.
Maakt tegeltjes interessant.
04 nov 2013 11:43
Nine-eleven schreef:Gewoon op 4 assteuntjes, wielen eraf
Gewoon uit nieuwsgierigheid (heb geen garage

) maar als je hem op assteunen zet, wat is het voordeel om de wielen er dan alsnog af te halen?
04 nov 2013 11:50
Ik denk om lekker de wielkuipen en de binnenzijde van de velgen schoon te kunnen maken.
Geen idee of langdurig "hangen'' van de wielen kwaad kan.
04 nov 2013 12:10
Mij is overigens eens verteld om de druppellader op een tijdschakelaar te zetten en dagelijks een uur of twee te laten laden. Dit omdat bij normaal gebruik de accu ook niet 24uur/dag wordt opgeladen. Sindsdien doe ik dit zo bij onze motoren.
Of is dit al algemene kennis?
04 nov 2013 12:14
horn schreef:. . . wat is het voordeel om de wielen er dan alsnog af te halen?
1. wielkuipen makkelijk bereikbaar om goed te kunnen reinigen (i.v.m. mogelijke roestvorming B-stijlen, vooral bij de oudere typen 911), tevens oliekoeler en condensor aan de voorzijde.
2. velgen rondom schoonmaken en lekker in de was zetten
Is in ieder geval bij mij een jaarlijks "schoonmaak" klusje
04 nov 2013 12:18
AvM schreef:Mij is overigens eens verteld om de druppellader op een tijdschakelaar te zetten en dagelijks een uur of twee te laten laden.
Ik weet niet of het inderdaad "parate" kennis is . . . maar ik doe het wel zo
04 nov 2013 13:05
Een druppellader laadt zowieso niet continu, daarom heet het ook een druppellader.
Je kunt deze dus rustig aangesloten laten
Hij laadt pas bij als de accuspanning onder een bepaald nivo komt.
05 nov 2013 22:43
Druppellader:
Mijn druppellader Ceteck MXS 5.0 doorloopt een programma. Dit duurt ongeveer 6 uur. (ontladen, desulfateren,opladen, pulserend laden enz.)
Indien je eendruppellader onderbreekt, onderbreek je ook het programma. Indien je een druppellader wenst uit te schakelen zou ik hem elke 2 weken 1 keer een dag (min 12 uur) inschakelen.
Ik sluit hem maandelijks 1 dag aan.
11 nov 2013 15:35
Met deze temperaturen toch maar weer geschorst vandaag, zowel wegenbelasting als verzekering. Sta thuis gestald in een droge niet te koude (andere kant van de woonkamermuur) garage onder een hoes.
Voor wat betreft de banden is mijn ervaring dat je misschien de eerste rit van het seizoen wel wat merkt van het lange stilstaan, maar dit is vrij snel weg. Even op de juiste druk brengen en wat kilometers maken dan is het over. Misschien hangt het af van de bandenmaat en zijn hogere banden er wat gevoeliger voor maar 19" heb ik geen blijvende problemen mee gehad.
De brandstoftank staat op reserve want ik ben van mening nieuwe benzine straks toch beter is dan oude. Kan er iets verzakken in benzine? Is een beetje moeilijk om de auto te schudden voor gebruik...
Nu maar hopen dat het snel voorjaar is!
11 nov 2013 15:44
wjkranendonk schreef:toch maar weer geschorst vandaag, ... verzekering.
wil dat zeggen dat als je auto uit de garage wordt gestolen of je huis in de fik vliegt, je Porsche niet verzekerd is?
20 okt 2017 8:31
Gisteren voor het laatst mooie rit gemaakt met de Porsche (60km)
Daarna auto gewassen en binnen gezet en geschorst .
Zaterdag komt de auto poetser die de Porsche in de was gaat zetten , dan zijn trui aan en word hij in de hoek gezet tot het voorjaar.
Dan hoop ik er in April of Mei weer van te kunnen gaan genieten.
Misschien beetje vroeg, heb toch een mooie dag nodig om de auto goed te wassen en lekker warm rijden en weg te zetten.
En wie weet was dit de laatste mooie dag dat ik er ook nog eens ruim de tijd voor had dit jaar ze worden schaarser.
mvg
Huberus
20 okt 2017 9:40
Gecondoleerd.
Sterk staaltje zelfkastijding.
20 okt 2017 9:54
AvM schreef:Ter mijner info, waarom de motor niet eens in de zoveel tijd laten draaien?
Om dezelfde reden dat het niet verstandig is om een auto op stationair toerental warm te laten lopen. Als je de motor start en direct gaat rijden dan krijgt de motor de kans om fatsoenlijk op te warmen en de olie zo snel mogelijk door het blok te verspreiden. Met name de laatste vermindert de slijtage.
Zelf denk ik trouwens dat het beter is om af en toe een stukje te rijden dan de auto een half jaar niet te starten, onder andere om te voorkomen dat rubbers en pakkingen uitdrogen. Ook rekening mee houden dat moderne benzine snel veroudert dus zo'n middeltje in de tank gooien kan geen kwaad.
Een druppellader op de accu is ideaal om hem in goede conditie te houden, als je hem alleen loskoppelt kan de accu flink achteruit gaan in een half jaartje.
20 okt 2017 13:18
Mijn 928 heeft net 5mnd stilgestaan tot de rit van afgelopen weekend en slaapt nu weer.
Startte direct en probleemloos 400km gereden.
Het recept;
- Goed wassen en droogrijden
- Voltanken (ivm voorkomen condens in tank)
- Banden op minimaal 3 bar (had bij wegrijden GEEN trilling dus dit werkt goed)
- Druppellader
- Goed geventileerde ruimte
- koolstof kussentjes op stoelen en vloerbedekking (onttrekken vocht)
- indien mogelijk ramen en schuifdak op een kier
- pyjama aantrekken
20 okt 2017 13:31
Gaat die laatste nog over je auto of over jezelf?
20 okt 2017 18:55
Vwb banden, ik zet de mijne op dikke rubberen tegeks. Werkt simpel maar perfect, banden worden niet vlak en ik hoef ze van te voren ook niet extra hard op te pompen
20 okt 2017 19:23
ik heb mn hele leven al oude hokken die voor langere tijd stilstaan.
mbt additieven. Niet doen
Tank leeg of tot de nok toe vol.
'95 mengt zich met water waardoor je in het voorjaar ineens een halve tank "" slappe hap benzine"" hebt
'98 mengt zich niet met water maar aangezien water zwaarder is dan benzine zit dat onderin je tank dus ook als eerste in je systeem.
Gewoon nok vol of leeg wegzetten.
Banden.
niet op bokken of tapijt tegels zetten
Bandenspanning verhogen met 1 bar
Dit is, zeker voor een periode van <6 mnd, de beste remedie tegen een plat loopvlak
Motor laten lopen. Niet doen
Slijtage van de motor bij stationair toerental is vele malen hoger dan dat je hem gewoon lekker laat rusten.
Laat een raam een beetje open staan en sluit de accu aan op een druppellader.
Jasje aan ? dan een hoes van katoen er overheen
Voor mij allemaal niet zo interessant aangezien ik op 30m van de belgische grens zit. ik trek hem nl gewoon even over de grens voor een ritje
20 okt 2017 20:36
Remmel schreef:....koolstof kussentjes op stoelen en vloerbedekking (onttrekken vocht)......
In combinatie met de openstaande ramen trek je ook weer vochtige lucht vanuit de ruimte aan
24 okt 2017 18:24
rens914 schreef:Voor mij allemaal niet zo interessant aangezien ik op 30m van de belgische grens zit. ik trek hem nl gewoon even over de grens voor een ritje
Hoe zit dat precies? Mag je in Belgiƫ wel gewoon rijden als je auto geschorst is?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.