Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 nov 2013 15:00
Aha, een PCM1 8-bit versie. Aangezien deze PCM kaarten kan weergeven die zijn uitgegeven t/m 2001, zul je (of je zoon) het moeten doen met de huidige jaar 2000 kaarten. Het loont niet echt de moeite om deze te upgraden naar 2001...
Wat je kunt doen, is de hele unit vervangen door een moderne, zogenaamde dubbel-DIN unit. Maar dit is niet zomaar plug-and-play... Zijn wel wat instructies voor te vinden op dit forum. Ook kun je 8bit vervangen door een PCM1 16-bit unit. Dan kun je kaarten gebruiken die zijn uitgegeven t/m 2011 (als ik het goed heb). Deze unit is wel plug-and-play (ziet er ook identiek uit).
13 nov 2013 15:21
dank je !!!
13 nov 2013 15:23
RichardP schreef:Ook kun je 8bit vervangen door een PCM1 16-bit unit. Dan kun je kaarten gebruiken die zijn uitgegeven t/m 2011 (als ik het goed heb). Deze unit is wel plug-and-play (ziet er ook identiek uit).
Heb je daar misschien een typekamer van , of is dat PCM 1 16 bit ?
13 nov 2013 15:49
Klopt, PCM1 16 bit. Ondanks dat deze units toch wel wat 'ouder' en 'trager' zijn dan de moderne (aftermarket) units, worden nog steeds flinke bedragen gevraagd voor deze.
13 nov 2013 19:05
Ik zal eens wat rondneusen op internet.
Hier dan een plaatje van de Boxster.
Werkelijk top conditie
bij deze dan ........
oja: het gele ding achterop is geen badeend , maar een zuignap waar de garage nummerplaat mee vast zit

zoonlief weet echter nog van niets

13 nov 2013 19:31
Ziet er goed uit!
13 nov 2013 19:45
Ja , dat denk ik ook

)
Voorjaar gaat nog wel even duren denk ik ...... we zitten nu net aan het begin van de winter hier.
Nu bij ons op 1400 meter al ruim 30 CM sneeuw.
Mag de prĂȘt niet drukken ..... in mei is alles weer weg ( als het meezit )
Van Juni tot Oktober rijden we ( hier in onze regio tenminste ) open
13 nov 2013 19:52
Ik denk dat je in Zwitserland heel blij mag zijn met de 3.2 ; het is toch wat minder vlak dan in NL dus wat extra power is niet erg
Congrats ziet er goed uit, mooie kar!
13 nov 2013 20:55
goed gedaan voor weinig. veel plezier ermee!
14 nov 2013 0:15
heb een beetje op internet rondgekeken.
Begrijp ik het nou goed ....... de PCM2 zou plug and play moeten zijn ?
Flinke smak geld trouwens
14 nov 2013 11:19
Als ik de informatie allemaal goed heb begrepen (en verwerkt), is de PCM2 niet zomaar plug-and-play aan te sluiten, omdat vanaf de tijd dat de PCM2 in de Porsches werd geplaatst, de auto's ook werden voorzien van een o.a. Canbus systeem. Er zijn dus andere aansluitingen, maar ook andere 'informatiestromen' in de elektronica.
Zo op het oog vind ik het echt een mooie auto, btw!