Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Uw mening

09 jan 2014 20:10

Adje schreef:Allemaal bedankt voor de reacties.
Ik ga er van de week met de kever naar toe. Wat ik bij moet leggen telt voor mij .
Ik heb zo'n idee wat dat moet zijn. 25k voor de porsche en 15k voor de kever is hetzelfde als 20k voor de porsche en 10k voor de kever.

@


Leuk rekenen zo, maar als die 996 nou toch 20k moet zijn en je Kever ook nog eens 15k waard blijkt te zijn?
Wat je bij moet betalen is idd het belangrijkst, maar je wilt toch de hoogst mogelijk prijs voor je auto?

Ik sluit mij aan bij de rest: laat een goede keuring doen (er zijn al genoeg problemen te lezen met 996-motoren.

Succes.

Re: Uw mening

09 jan 2014 20:14

Bij een keuring komt een probleem met de motor meestal niet boven... :idea:
Dus: of niet teveel betalen en een plofpot overhouden, of meer betalen en een met gereviseerde en gemodificeerde motor kopen!
Kantelpunt 20 mille :?:

Re: Uw mening

10 jan 2014 0:50

Brulaap schreef: . . . er zijn al genoeg problemen te lezen met 996-motoren . . .


:shock: :shock: :shock:

Zijn daar problemen mee dan . . . ???





:popcorn: :popcorn: :popcorn:

Re: Uw mening

12 jan 2014 14:20

Ondertussen ben ik weer wat verder.
Ik heb diverse exemplaren bekeken waaronder ook de luchtgekoelde types.
Nu krijg ik toch stilaan een voorkeur voor de luchtgekoelden.

Nu heb ik er een in het vizier:
911 3.2 carrera van 1987.
De hele geschiedenis van deze auto is bekend, Nederlandse auto, alles origineel .
Wel een keer overgespoten .
1e motor, maar nu komt ie : ruim 350000 km. Alle beurten in het boekje.
100000 km geleden koprevisie gehad.

De kever kan ingeruild worden en ik denk dat we het over de prijs eens kunnen worden.

Uw commentaar wordt gewaardeerd.
@

Re: Uw mening

12 jan 2014 14:33

Hoeveel km-er ga je per jaar rijden? Wil je meer spartaans of ga je alsnog voor luxe? Tal van afwegingen die je zelf moet maken. Ook qua kilometerstand etc moet je geluk hebben. Er zijn gevoelige IMS Lager onder 100k maar ook luchtgekoelde die makkelijk 400k rijden zonder revisie. Blijft een beetje geluk hebben. Maar vooral wat je zelf het belangrijkste zal vinden, waar jij happy van gaat worden. :res:

Re: Uw mening

12 jan 2014 14:35

Tja, hoe graag wil je een 911......

Als alles na de akk goed is, uitgaande dat je een originele hebt, en je houdt een budget over voor revisie/reparaties zou ik het doen.....

De mijne, 911 3.2 is ook compleet...260k...zie album..en geen moment spijt vd aankoop. Ik ben er tevreden mee, en wat een ander van vindt maakt me geen r..t uit.
Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 12 jan 2014 15:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Uw mening

12 jan 2014 15:14

Ikzeg toch .... Eerst lekker uitzoeke wat je wil dan pas actie
Hoewel je nu ineens een heel andere richting in gaat :thumleft:

Re: Uw mening

12 jan 2014 16:11

Heb je al in de verschillende types gereden? Helpt zeker je keuze te maken!

Re: Uw mening

12 jan 2014 18:20

Geef eens wat details en foto' s van de kever. iemand in mijn kennisen kring is namelijk op zoek naar een Kever Cabriolet.

Re: Uw mening

12 jan 2014 18:24

Indien de carrosserie goed is, geen roest, lak is mooi, interrieur is mooi, dan bij de prijs een echte revisie rekenen en kijken of dat het je waard is. Dan kan het nooit tegenvallen.

Maar beter nog: eerst goed bij jezelf te rade gaan welk type nu het meest favoriet is. Gevoelsmatig inderdaad de luchtgekoelde, omdat deze dicht bij de kever zit. Maar goed, succes met de afweging!

Re: Uw mening

12 jan 2014 19:20

@ver boven de 2000

En zo wilde ik het aanvliegen .
Op termijn een revisie of cosmetische opknapbeurt is niet erg en ingecalculeerd .
Over een aantal jaren moet er een perfecte porsche staan waar ik bij wijze van spreken mee begraven wil worden.

Grt@

Re: Uw mening

12 jan 2014 19:24

Als dit je stelling is wat heb je dan te verliezen? :D

Re: Uw mening

12 jan 2014 20:30

Heel veel geld :idea:

Realiseer je goed dat EN een technische revisie EN een carroserierestauratie behoorlijk in de papieren zal lopen. 20 mille is niks :!:

Re: Uw mening

12 jan 2014 20:51

@Adje....als je een budget hebt van je kever en 10-15k moet je toch een heel eind kunnen komen voor een basis 911 waar je niet gelijk aan een revisie hoeft te denken. Of je hebt pech, kan ook.

Slecht lakwerk gaat vaak gepaard met slecht 'blik'....en dat kost klauwen geld voor het opknappen.

Gewoon geduld en er komt vanzelf eentje langs....hier of op 1 vd sites..of je stapt met pak geld naar 1 vd bekende specialisten... :mrgreen: specialist drukt ook gelijk 6k oid bovenop als je haast hebt.

Re: Uw mening

12 jan 2014 21:30

Adje schreef:Ondertussen ben ik weer wat verder.
Ik heb diverse exemplaren bekeken waaronder ook de luchtgekoelde types.
Nu krijg ik toch stilaan een voorkeur voor de luchtgekoelden.

Nu heb ik er een in het vizier:
911 3.2 carrera van 1987.
De hele geschiedenis van deze auto is bekend, Nederlandse auto, alles origineel .
Wel een keer overgespoten .
1e motor, maar nu komt ie : ruim 350000 km. Alle beurten in het boekje.
100000 km geleden koprevisie gehad.

De kever kan ingeruild worden en ik denk dat we het over de prijs eens kunnen worden.

Uw commentaar wordt gewaardeerd.
@


Heb je een linkje naar de auto die je op vizier hebt, wellicht kent 1 van ons hem?

Re: Uw mening

12 jan 2014 22:15

http://www.carlovankrey.nl/foto16.htm

Bij deze

Re: Uw mening

13 jan 2014 0:30

@adje, als je van plan bent om lang van jouw Porsche te gaan genieten ( . . . en wie van ons doet dat niet) zou ik aan een 964 of beter zelfs nog, een 993 gaan denken.

Beiden zijn luchtgekoeld, hebben betrouwbare techniek en nog de oldskool looks (de 993 iets minder natuurlijk).

En "last but not least" zijn het beiden interessante investeringen . . . al doen wij het daar natuurlijk niet voor.

Re: Uw mening

13 jan 2014 7:54

Adje, je schrijft alles origineel.....de velgen iig niet, daar horen fuchsen onder en die zijn kostbaar. Informeer vooraf bij de afgestempelde bedrijven.....en als alles ok is een AKK uitvoeren, bijv. Frank Schmidt.....om zeker van te zijn wat voor ding je koopt.

Voor de rest....geduld opbrengen voor een bredere keuze..... :thumleft:

Re: Uw mening

13 jan 2014 9:50

De beste deal is denk ik toch de kever particulier verkopen en dan op zoek naar een mooie orginele 3.2 of 964 of 993 zoals hierboven geschreven. Wel makkelijk om in te ruilen maar je bent afhankelijk van beperkte selectie bedrijven die de kever willen inruilen op een wellicht te dure Porsche. Met cash heb je je handen vrij en kan je ook onderhandelen over de prijs en kun je ook van particulieren een Porsche overnemen. Veel meer keuze mogelijk dus. Er waren hierboven ook een aantal die aangaven wel iemand te weten voor de kever en daar zijn toch ook mensen voor te vinden voor de juiste prijs. Ik denk dat je via de handel minimaal 5k inleverd op een mogelijke deal.

Re: Uw mening

13 jan 2014 22:53

Géén koopje.
Heb geduld en stop lekker wat tijd in zoeken.
Gaandeweg ontdek je dan de verschillen tussen 996 3.4 en 3.6 en tiptronic en handbak, etc, etc.
Daar kun je je voordeel mee doen.
En als je écht die Porsche wil...... dan komt ie er ook!
Succes! :thumleft:

Léon

Re: Uw mening

20 jul 2014 18:53

En? Waar blijven de foto's? :wink:

Re: Uw mening

27 jul 2014 11:06

Beetje dom, wellicht.
Hoe plaats ik foto's?

Re: Uw mening

31 aug 2014 18:17

Goedemiddag,

Ik zal mij kort voorstellen, Mijn naam is Jacob, en ik ben eigenlijk op zoek naar een mooie cabrio.

Mijn droom is natuurlijk om ooit in een Porsche te rijden, hoe geweldig is dat wel niet.
Ik kijk laatste maanden op het internet of er een 2dehands Cabrio te koop zijn, die ik ook kan onderhouden qua kosten.

Nu heb ik jullie mening en verstand nodig. Op dit forum lees ik dat jullie veel verstand hebben van verschillende Porsches.

Nu heb ik een aantal vragen en meningen over deze wagens.

Een Porsche Boxster2.5.
http://link.marktplaats.nl/m839953614

En een BMW Z3
http://link.marktplaats.nl/m839717094

Zoals je ziet zoek ik een mooie Blauwe Cabrio die niet al teveel heeft gereden.

Nu zijn de vragen : Aan welke auto ben ik meer kwijt, maandelijks ?
Hoe vaak zou ik moeten taken per maand ?


Ik rij per maand ongeveer 125 KM.
Nu rijd ik een Ford Fiesta Ghia 1.3. Daarin kan ongeveer 32 liter benzine. En ik rijd daar 4 weken mee.

Dit zijn de vragen die ik tot nu kan bedenken. IK wilt u alvast bedanken voor uw mening en reacties.

Groeten van Jacob

Re: Uw mening

31 aug 2014 18:26

In ieder geval moet je voor de S gaan als je kiest voor een Porsche en Z3 ook daar zou ik voor de M gaan. Maar daarin tegen ik kan niet in jouw financiële huishouden kijken. Ik zeg maak een eigen topic aan rij in beiden auto's en maak dan je keuze. Niet je keuze maken op basis wat wij roepen.

Re: Uw mening

31 aug 2014 19:27

jacobJ schreef:Hoe vaak zou ik moeten tanken per maand ?

Ik rij per maand ongeveer 125 KM.
Nu rijd ik een Ford Fiesta Ghia 1.3. Daarin kan ongeveer 32 liter benzine. En ik rijd daar 4 weken mee.



Die Boxster 2.5 is een stuk zuiniger dan je Ford Feest ... 1 keer tanken en jij kan zo'n 5 maanden rijden :wink:
Plaats een reactie