07 mei 2005 5:19
07 mei 2005 9:12
07 mei 2005 14:15
Maar goed, ik ben geen expert in elektromagnetische straling etc.
07 mei 2005 14:22
RicardoP schreef:Hebben we de V70 met z'n kont naar de 60 weg toe met een camera op een statief in de achterbak daar in het gras gezet .....
07 mei 2005 20:08
Zoals je dan mss ook wel weet komen de frequenties van een ILS aardig in de buurt van de 2 meter banden ... deze banden ... en dan specifief de "lage" kant ervan (120 - 140 mhz) zijn geweldig gevoelig aan temperatuursinversie.
Tijdens, zeg maar, de gevoelige periodes, willen deze frequentiebanden nog al eens gemakkelijk interferentie meepikken van zowat alles wat zend en ontvangt.
Dus ook van een doppler radar die dan wel op 24 - 34 ghz uitzend.
Toegegeven ... de kans is klein ... maar je ILS zal maar net gaan "flippen" op zo'n ogenblik
Voorwaarde om dit mogelijk te maken is wel dat de doppler-straling min of meer rechtstreeks moet gericht zijn op de andere ontvanger.
Al hebben radiogolven op deze frequenties wel de eigenschap hektisch te reflecteren op alles wat dan ook maar het minste reflecterend is.
De in Europa gebruikte flitssystemen zijn van zodanig laag vermogen dat de kans vrij klein is ... In Amerika is het andere koek ... daar kijken ze niet op een Watt meer of minder en denk ik dat de kans een stuk groter is dat dergelijke storingen voorkomen.
15 okt 2005 0:56
15 okt 2005 9:48
M. schreef:Ik hoorde deze week dat een piloot van de KLM heeft beweerd dat er op de A5 (verbinding A4 - A9) geen radarcontroles mogen plaatsvinden omdat de A5 tussen 2 landingsbanen ligt en door controles de instrumenten van vliegtuigen kunnen worden gestoord. Is dit een broodje aap of kan ik hier even lekker doortrekken?
16 okt 2005 1:07