Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

07 mei 2005 5:19

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :thumleft:

07 mei 2005 9:12

:idea: verbeter de wereld en begin bij jezelf................ :wink: :wink:

07 mei 2005 14:15

Maar goed, ik ben geen expert in elektromagnetische straling etc.


ik wel (een heel klein beetje) .... :wink:

Zoals je dan mss ook wel weet komen de frequenties van een ILS aardig in de buurt van de 2 meter banden ... deze banden ... en dan specifief de "lage" kant ervan (120 - 140 mhz) zijn geweldig gevoelig aan temperatuursinversie.
Tijdens, zeg maar, de gevoelige periodes, willen deze frequentiebanden nog al eens gemakkelijk interferentie meepikken van zowat alles wat zend en ontvangt.
Dus ook van een doppler radar die dan wel op 24 - 34 ghz uitzend.
Toegegeven ... de kans is klein ... maar je ILS zal maar net gaan "flippen" op zo'n ogenblik :shock:
Voorwaarde om dit mogelijk te maken is wel dat de doppler-straling min of meer rechtstreeks moet gericht zijn op de andere ontvanger.
Al hebben radiogolven op deze frequenties wel de eigenschap hektisch te reflecteren op alles wat dan ook maar het minste reflecterend is.
De in Europa gebruikte flitssystemen zijn van zodanig laag vermogen dat de kans vrij klein is ... In Amerika is het andere koek ... daar kijken ze niet op een Watt meer of minder en denk ik dat de kans een stuk groter is dat dergelijke storingen voorkomen.

Maar ehh ... ik ben geen piloot ... maar volgens mij werken luchtverkeersleiders voor de langere afstanden toch met Doppler-radars.
De andere mogelijkheid is natuurlijk ook de lange afstandsradar in de buurt van die snelweg staat ... en als die te dicht in de buurt van zo'n flitsbak staat zouden er wel eens gekke vlekken op de monitors kunnen verschijnen ...

Dirk


:wink:

07 mei 2005 14:22

RicardoP schreef:Hebben we de V70 met z'n kont naar de 60 weg toe met een camera op een statief in de achterbak daar in het gras gezet .....

Afbeelding Afbeelding

07 mei 2005 20:08

Zoals je dan mss ook wel weet komen de frequenties van een ILS aardig in de buurt van de 2 meter banden ... deze banden ... en dan specifief de "lage" kant ervan (120 - 140 mhz) zijn geweldig gevoelig aan temperatuursinversie.
Tijdens, zeg maar, de gevoelige periodes, willen deze frequentiebanden nog al eens gemakkelijk interferentie meepikken van zowat alles wat zend en ontvangt.
Dus ook van een doppler radar die dan wel op 24 - 34 ghz uitzend.
Toegegeven ... de kans is klein ... maar je ILS zal maar net gaan "flippen" op zo'n ogenblik
Voorwaarde om dit mogelijk te maken is wel dat de doppler-straling min of meer rechtstreeks moet gericht zijn op de andere ontvanger.
Al hebben radiogolven op deze frequenties wel de eigenschap hektisch te reflecteren op alles wat dan ook maar het minste reflecterend is.
De in Europa gebruikte flitssystemen zijn van zodanig laag vermogen dat de kans vrij klein is ... In Amerika is het andere koek ... daar kijken ze niet op een Watt meer of minder en denk ik dat de kans een stuk groter is dat dergelijke storingen voorkomen.


Bedankt Dirk voor deze extra info.
Het komt wel vaker voor dat de ILS even flikkert of tijdelijk wegvalt, geen ramp. De vliegtuigen van tegenwoordig hebben zelfs memory functies waarbij de systemen pas storing aangeven als het storings signaal langer dan 7 seconden is.

Anyway, weer wat geleerd.

Groeten

:D

15 okt 2005 0:56

Om het maar weer over een eventuele snelheidscontrole op de A5 te hebben :wink:

Lees en huiver ....... :evil:

Re: Radarcontrole

15 okt 2005 9:48

M. schreef:Ik hoorde deze week dat een piloot van de KLM heeft beweerd dat er op de A5 (verbinding A4 - A9) geen radarcontroles mogen plaatsvinden omdat de A5 tussen 2 landingsbanen ligt en door controles de instrumenten van vliegtuigen kunnen worden gestoord. Is dit een broodje aap of kan ik hier even lekker doortrekken? :lol:


Dit is zeer geloofwaardig inderdaad; al weet ik het niet zeker.

Het is trouwens WEL een lekker stuk snelweg, want vanacht op een geheel lege A5 heb ik m daar even kort dik over de 200 kunnen trekken.....geen flitsen gezien.

16 okt 2005 1:07

Dik over de 200? :roll: Jij bent toch altijd degene die ageert tegen hardrijders? Zie bijvoorbeeld dit draadje, ik geloof vanaf pag. 2

Wat kan wel, en wat kan dan niet in jouw optiek? Ik begrijp het even niet meer..... :roll:
Plaats een reactie