Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
12 mei 2014 12:31
16K.....?!
Wat een knaken... lijkt mij een beetje (Heeeeeeeul erg) overdreven
12 mei 2014 12:39
Zit denk ik veel marge in voor tegenvallers (en het PC...).
Eigenlijk is het onmogelijk om vooraf de hoeveelheid werk in te schatten, eerst maar eens wat onderdelen demonteren en kijken wat de werkelijke staat van de carrosserie is.
12 mei 2014 12:56
klinkt als veel, maar als ie daarna in concoursstaat is en het niet alleen spuiten betreft dan is het mss wel redelijk. Dan is nog de vraag of dit het jou waard is en wat je ervan verwacht; wil je een auto in concoursstaat die weer als nieuw is? (als dit tenminste in die 16K valt )
12 mei 2014 13:10
tja. moeilijk wat je nog in een 300k olieboot investeert.
12 mei 2014 13:44
per jaar 2-3000 euro aan Mobil1 10W40...
12 mei 2014 18:35
In het verleden eens prijs op gevraagd bij wittebrug porsche voor wat spuitwerk ook veel te duur naar mijn mening en niet gedaan.Een paar weken later had ik een ster in mijn voorruit en ging er heen voor een nieuwe ruit, toen verwezen ze me door naar hun schade afdeling,toen ik daar was voor de ruit vroeg ik waarom een deel spuiten bij hun zo duur was ze hebben daar toen ook even gekeken en prijs opgegeven,die was eenderde van het bedrag dat ze bij porsche uitgevogeld hadden.Heb dus wel het idee dat ze bij porsche zeer ruim schatten.
Gr. gert
12 mei 2014 18:53
Zoals ik al eerder schreef, je weet gewoon domweg niet wat je gaat tegenkomen, als je een 20+ jarige auto gaat demonteren. Vandaar dat een terzake kundige een hogere offerte zal uitbrengen dan een leek op Porsche gebied.
Of een olieboot met 300K het waard is, geen idee

Mijn 964 heeft dit weekeinde de 250K doorbroken, maar ik zie de prijzen voor luftie's voorlopig alleen maar stijgen, ook die met de hogere km standen mits het onderhoud gedocumenteerd is.
Porsche's zijn net als ijsbergen, je ziet iets kleins maar daaronder is het veeeeeeeeel erger is mijn ervaring
Ik ben trouwens wel benieuwd wat die "oude schade" nu precies is.
12 mei 2014 18:58
zie onder....
Laatst bijgewerkt door
duc11 op 12 mei 2014 19:00, in totaal 1 keer bewerkt.
12 mei 2014 18:59
jacobt schreef:16k is oplichting
5k komt eerder.
Eens!!!!
12 mei 2014 22:25
16k veel ? en is het de Porsche wel waard moeilijk in te schatten. Hoe lang wil je deze Porsche behouden en wat is er al aan de motor geïnvesteerd.
Spuiten buitenzijde incl. binnenzijde portieren motorkap, kofferklep en instappen etc. is in te schatten basis 3/4,5 k
Dé- en montage is ook redelijk in te schatten met portieren en schermen 2./2.5 k.
Plaat en strak maakwerk is niet in te schatten op een Porsche van 20 jaar, hiervoor is het voor een specialist gewoon het verstandigst om de auto te bekijken en dan nog is het moeilijk want je kan niet door de lak heen kijken. De meer kosten zal afhankelijk zijn wat er tevoorschijn komt na demontage en wat voor staat de carrosserie is . Deze kosten kunnen meevallen ,maar ook zomaar oplopen naar de dubbele cijfers.
Communicatie is wezenlijk van belang bij zo'n project
13 mei 2014 0:45
@topic starter: als je die prijs overweegt. Ga dan eens langs bij ccr timo die op je topic reageert. Wat zij leveren is vakmanschap qua metaal en spuitwerk. heb geen aandelen overigens. voor 16k moet een eventuele top end rebuild bij 300k kilometers erbij kunnen. Misschien dat ze dat er bij ccr meteen bij kunnen doen (eerst ff compressietest doen en o.a. olieconsumptie meting doen). Als je dan nog zakgeld overhoudt. Dan wat upgrades aan onderstel.
13 mei 2014 7:03
Even niet vergeten om zaken als nieuwe rubbers ramen, deur rubbers, afwerkstrips, nieuwe voorruit (als je toch bezig bent), overige kunstof zaken (b.v. rubbers tussen schermen , viltje schuifdak)etc. Advies om origineel Porsche te gebruiken, anders krijg je pas problemen.
Ik denk dat je per scherm/dak/koffer- motorkap ex demontage 400,- euro excl moet aanhouden. Ervan uitgaande dat delen niet kaal worden gemaakt, wat ik zeker zou adviseren om barsten en reacties met de oude (grond)lak te voorkomen.
Postje onvoorzien is verstandig. Je gaat zeker roest tegenkomen.
Ballpark, 8000,- euro excl minimaal.
Als je het zuiden komt heb ik wel een goed adres voor je.
13 mei 2014 9:09
Justin schreef: een eventuele top end rebuild bij 300k kilometers erbij kunnen.
Als er nog niks met de motor gedaan is - qua revisie - zou ik het bij zo'n Km-stand niet bij een 'top end rebuild' durven laten ....
16 mei 2014 12:42
@Rijn
16 mei 2014 20:59
WillemB schreef:Of een olieboot met 300K het waard is, geen idee

:
FF voor de duidelijkheid. De 964 in mijn bezit verbruikt weinig olie.
16 mei 2014 21:15
964 blok is onverslijtbaar, en wordt in veel gevallen onnodig vroeg gereviseerd omdat er een druppeltje olie onder hangt.
De constructie laat nou eenmaal toe dat er wat olie kan zweten, maar ook mijn 964 verbruikte nauwelijks olie. (wel een druppie onder de eerste cilinder).
Niet voor niets werden deze blokken gebruikt in de 996/997 GT3/GT2/Turbo's.
Als het je auto is, gewoon elk jaar wat goed aan laten pakken, dan heb je voor een habbekrats een auto voor je leven. En waardevast.
Dacht je dat al die klassieke T's en E's allemaal een sluitende historie hadden? Dat bestond vroeger nog geeneens. Dat is iets van de laatste jaren.
Het overgrote deel is reeds gereviseerd/gerestaureerd, en doet belachelijk hoge prijzen. Matching is, denk ik, wél belangrijk!
16 Mille?? Beetje veel, maar er zijn vast andere wegen.......lekker uitzoeken! Blok kan altijd nog gereviseerd worden, carrosserie is misschien wel het belangrijkste.
16 mei 2014 21:19
Excuus voor mijn woordkeus, was meer een "por" richting Herr Dr. Wolf
Afgelopen weekeinde is mijn "olieboot aka 964" ook de 250.000 kilometer gepasseerd, en heb geen olie bij hoeven
te vullen sinds de beurt einde vorige jaar.
16 mei 2014 21:31
Prachtig, die dealerprijzen. Altijd 3x teveel plus nog een schep dr boven op
16 mei 2014 23:15
WillemB schreef:Excuus voor mijn woordkeus, was meer een "por" richting Herr Dr. Wolf
Afgelopen weekeinde is mijn "olieboot aka 964" ook de 250.000 kilometer gepasseerd, en heb geen olie bij hoeven
te vullen sinds de beurt einde vorige jaar.
Met 10-12.000 km/jaar vul ik af en toe wel wat bij (geen schande), ook ik ga het komend weekend
de 250.000 km. passeren en daarna gaan er binnenkort weer veel kilometers bijkomen => vakantie !
Ernstig off-topic, dus geen reacties op deze mededeling graag ... of in een ander onderwerp,
17 mei 2014 11:24
Bedankt voor alle reacties. Inmiddels heb ik een aantal adressen waar het spuiten goedkoper kan dan 16K. Wat betreft die oude schade dat is stukje boven achterlicht links dat bij is geplamuurd ooit, vandaar dat lak daar nu ietsje scheurt. Wat dat ooit is geweest is moeilijk te zeggen, zal ergens tegen aan hebben gezeten. Begreep nu ook dat visie van PC is dat bij plamuren niet is wat zij willen omdat dit nooit perfect zou kunnen, zij zouden dan liever vervangen, wat dan weer meer kosten met zich meebrengt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.