Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 apr 2015 21:30
@Dlotus: amen! Geen woord aan toe te voegen.
22 apr 2015 21:37
PeterB schreef:Dus blijft over de laatste prachtige handgemaakte 964 die dus alleen maar in waarde toe zal nemen
De 964 is de eerst geheel door robots in elkaar gelaste 911, dus net zo 'hand gemaakt' als de 993 en de 996.
Mooie 996 beginnen al in prijs te stijgen, zouden de 964 bezitters het eindelijk doorhebben???

964 is grotendeels handgebouwd en tevens de duurste 911 om te produceren. De reden dat ze na een aantal jaren al vervangen werden door de 'goedkopere' 993.
22 apr 2015 22:01
De discussie tussen 964/993/996/977 etc vind ik vrij doelloos. Ik heb bewust gekozen voor een 993, die vind ik het mooist. Daar gaat het toch om?!
David,
Helemaal mee eens. De discussie blijft maar door gaan.......................
Volledige onzin mijn in ziens. Het lijkt wel of een ieder de bevestiging wil hebben van anderen wat dat hun Porsche de mooiste of beste investering is of what ever.
We bepalen toch voor ons zelf wel welke de mooiste, beste, fijnste, meest echte, spectaculairste Porsche is die het beste bij ons past.
Volgens mij moeten velen nog beginnen met echt te genieten van hun Porsche
22 apr 2015 22:02
Franz schreef:964 is grotendeels handgebouwd en tevens de duurste 911 om te produceren. De reden dat ze na een aantal jaren al vervangen werden door de 'goedkopere' 993.
Vandaar de 964-kwalieitsissues?
22 apr 2015 22:04
Vandaag lekker met mn 3.2 tje heen en weer Brussel gedaan in relaxed tempo, die gaat niet weg voor een 964. Misschien ooit een 993 , die vind ik kwa looks nog steeds mooi.
Vrouwen die een heel klein beetje scheel kijken vind ik ook sexy
22 apr 2015 22:29
Cazzo Super Veloce schreef:porsje911 schreef:Grijp je kans Cazzo. Dikke kont de deur uit en gaan voor puur genieten!


Never, mooier bestaat niet

+1
22 apr 2015 22:43
PTT schreef:Raam 996 heeft geen raamlijsten en zakt iets tijdens het sluiten, hierdoor wordt geen druk opgebouwd tijdens het sluiten van de deur. Dit geeft een ander geluid als van die oude meuk.
Moet je eens proberen als 'ie een nachtje buiten heeft gestaan met -10gr...
Voor mij de 993. Bubbel of niet. Machinaal of handmatig. Lekker boeien. Gewoon omdat IK 'm mooi vind..
23 apr 2015 9:47
A-Line schreef:We bepalen toch voor ons zelf wel welke de mooiste, beste, fijnste, meest echte, spectaculairste Porsche is die het beste bij ons past.
Helemaal eens. En in praktijk resulteert dat in het feit dat de 964 mooier, beter, fijner, echter en spectaculairder bevonden wordt door de meeste mensen tov een 993. Subjectief, dat wel. Maar zo is het schijnbaar wel gezien de vraagprijzen.
23 apr 2015 9:58
De meeste mensen rijden ook een VAG.
23 apr 2015 10:05
Prijzen voor een 993 liggen gemiddeld nog altijd hoger. Bovendien verwacht ik dat weldra, wanneer ook de eerste 993's de leeftijd van 25 jaar naderen en dus in landen als België fiscaal interessant worden, de prijzen van 993's nog een extra stimulans gaan krijgen. Net als recent ook het geval was met de 3.2 en nu de 964.
Maar het zijn beide leuke en mooie elfjes. De 964 was de eerste waarmee ik meereed en met een 993 ben ik opgegroeid, maar uiteindelijk rij ik nu zelf met een beter sturende tijdgenoot (968 CS)
@ Franz de carrière van de 964 was zeker niet korter dan deze van de 993.
23 apr 2015 10:12
Ik denk ook dat de hele wereld de prijsstijging van de 993 afwacht tot dat ze in België 25 jaar zijn....
23 apr 2015 10:16
Er zijn nog wel meer landen waar een wagen oldtimer wordt na circa 25 jaar... (Spanje, Frankrijk had dit tot voor kort ook maar hebben het nu naar 30 jaar verhoogd, Italië heeft een speciaal stelsel na 20 jaar, enzovoort)
Enja, koop in België een 964 die 24 jaar is en je mag meteen circa 3000 euro aftikken (belasting op inverkeersstelling + jaarlijkse verkeersbelasting (1500 euro jaarlijks voor een 3.6)) ten overstaande van quasi niets als deze 25 is. Dat wilt zeggen dat er bij ons nog wat extra marge is voor de aanschaf van oldtimers. Vandaar dat ik sprak van extra stimulans, en niet drijvende kracht!
Bovendien blijven prijzen toch redelijk streekgebonden (door onder andere transport en aanpassingskosten). 964's en 993's waren tot voor kort flink goedkoper in de VS, en toch gingen we niet massaal over tot importatie.
23 apr 2015 12:45
Klopt koop je een 911 van welke type dan ook omdat je het zelf de mooist beste vindt of van wat anderen er van vinden en dan indirect van jou vinden. Objectieve criteria bestaan er niet. En dan nog. Uiteindelijk weet ik toch dat ik altijd zelf gelijk heb. Wat anderen denken te mogen vinden van mijn keuze interesseert mijn geen *!@$#$. Ik heb respect voor iedere 911 rijder en groet ze allemaal (ja ook 991 rijders na een paar jaar begint ook dat model te wennen).
23 apr 2015 13:43
Hoe maak ik Appelflappen?
•Baktijd 15 minuten
Elektrische oven: 225 °C, Heteluchtoven: 210 °C, Gasoven: stand 5-6,
1 Haal de bladerdeegplakjes van elkaar en laat ze ongeveer 10 minuten ontdooien.
2 Verwarm de oven voor.
3 Schil ondertussen de appels, verwijder de klokhuizen en snijd ze in kleine blokjes.
4 Bestrooi de appelblokjes naar smaak met kaneel en suiker.
5 Meng hier eventueel rozijnen door.
23 apr 2015 15:51
Niet vergeten de rozijnen te laten wellen, vind ik veel lekkerder. Maar ja dat is mijn smaak. Ik probeer altijd goudreinet appels te gebruiken, zoals mijn moeder dat alijtd deed. Dat is de beste Manier.
23 apr 2015 16:50
Godspeed schreef:@ Franz de carrière van de 964 was zeker niet korter dan deze van de 993.
Niet korter maar er zijn in die periode wel veel meer 993tjes geproduceerd omdat de productie meer geautomatiseerd was tov de 964. En met de komst van de 3.4 (mede vanwege de nieuwe emissie-eisen en de vraag naar meer vermogen) kon er nog meer bezuinigd worden op de productiekosten vanwege het nieuwe motorconcept (er werd afgezien van het Mezger-concept) dus werd de 993 weer vervangen.
23 apr 2015 16:56
Cazzo Super Veloce schreef:
Never, mooier bestaat niet
Loose the wiper
Add a turbo-wing
23 apr 2015 16:59
Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:964 is grotendeels handgebouwd en tevens de duurste 911 om te produceren. De reden dat ze na een aantal jaren al vervangen werden door de 'goedkopere' 993.
Vandaar de 964-kwalieitsissues?
Voor een 26 jaar oude sportwagen pur sang, want de 964 C2 werd gewoon dmv kleine aanpassingen gebruikt voor de Porsche Cup-races itt de 993 die het moest doen met een ander blok, doet ie het niet verkeerd tov andere merken uit die periode.
Maar droom lekker verder over je 20k 964 Cazzo
23 apr 2015 18:19
Olaf schreef:Loose the wiper
Add a turbo-wing

Wiper delete komt er wel een keer, Tujbospoilert juist niet, lillik man.
23 apr 2015 18:22
Franz schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Vandaar de 964-kwalieitsissues?
Voor een 26 jaar oude sportwagen pur sang, want de 964 C2 werd gewoon dmv kleine aanpassingen gebruikt voor de Porsche Cup-races itt de 993 die het moest doen met een ander blok, doet ie het niet verkeerd tov andere merken uit die periode.
Maar droom lekker verder over je 20k 964 Cazzo

What goes up must come down Franzie( Isaac Newton)
23 apr 2015 18:27
What goes up must come down Franzie( Isaac Newton)
FOUT: Wanneer je de escape velocity hebt bereikt stijg je door naar de stratosfeer en zo de ruimte in hoger hoger en hoger. Je quote een soort beurs wijsheid maar Newton heeft er niets mee te maken.
23 apr 2015 18:42
ff goegelen?
23 apr 2015 19:25
Nou, ik wacht wel effe op wat je nu eigenlijk wil zeggen hoor.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.