Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 15:39

frankv schreef:
jacobt schreef:Hoe snel het mis kan gaan kwam ik een paar week geleden achter. Ik had bijna een klapband.
Na een hele snelle rit op de autobahn, dik 300+ , gaat mijn achterband (Toyo R888) kapot op 316kmh. Heel toevallig net met de camera aan.
Voordat er allemaal commentaar komt, het was zondag avond rond 22.15 en er waren geen andere weggebruikers op de A31 richting Emden. Ik kwam van ver en wilde de laatste kilometers even opschieten.

[...]

Slijtage aan de band was tot aan de nokjes van 1,6mm, en soms een klein beetje er overheen. maar niet minder dan 1mm.


Gast... Complimenten voor dat je de auto echt gebruikt, maar je "kwam van ver" met semislicks met 1mm tot 1.6mm profiel? :roll: Hoe langzaam had je willen gaan rijden bij een fikse stortbui? 40? Banden en remmen zijn toch de twee belangrijkste onderdelen op een auto. Ok, na het inschattingsvermogen van de bestuurder dan... Maar met zulke banden op pad gaan en dan 316 aantikken, mijn inschattingsvermogen had daar toch een ander besluit genomen.

Ik ben blij hier je reactie nog te kunnen lezen, jij bent gelukkig veilig tot stilstand gekomen :salut:


Ik rij alleen nog maar op semi's (dat rijd zo super strak) en rij dus ook alleen maar in het droog, dat kan met een hobby auto :mrgreen: Bij nat ga ik in de Clio 1.5d.
De bewuste dag was het in heel Nederland en Duitsland stralend weer en heb dus de Porsche vanuit Groningen meegenomen richting de Nordschleife om een dagje auto's te kijken en mee te rijden met jongens die wel de baan op gingen.
Wetende dat mijn bandjes bijna af waren was dit een mooi ritje om het laatste profiel er af te rijden.
Nieuwe semi's monteren om 1000 km snelweg te rijden vind ik echt zonde.
Het profiel leek ruim voldoende, want wat maakt het uit als het toch droog is :scratch:
Nou dat hebben we nu dus kunnen zien. Ich habe es nicht gewusst......

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 16:16

1-1,6mm is gewoon legaal, dus moet kunnen.
Gek verhaal dat je niet langere tijd met semi slicks op hoge snelheid mag rijden, ik had het in ieder geval ook nog nooit gehoord.
Heb ook Toyo 888 op de 964, maar wordt helemaal gek van de herrie die ze maken op de snelweg.
Is dat bij jou ook zo? Ik doe oordoppen in als ik een langer stuk moet rijden.

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 16:28

Heb 888 op de Speedster gereden (Opel ja... maar wel met compressor en 255pk :) :P ) maar geen lawaai hoor.
Zijn ze nog wel rond?!?! :roll:

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 16:46

Ja, vanaf nieuw.
Maken een soort loeiend geluid, snelheidsafhankelijk.

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 17:20

had nieuwe toyo 888 op de 964 cabrio liggen toen ik voor de aankoopkeuring naar Steenwijk reed vanaf Waalgarage. Maakte ook zo'n herrie. En in de regenbui op de terugweg gaven ze me niet zo'n fijn gevoel :cheesy:
heb bedongen dat ze de nieuwe Toyo's omwisselden voor nieuwe Conti Sportcontacts bij aankoop...

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 17:51

Cazzo Super Veloce schreef:Ja, vanaf nieuw.
Maken een soort loeiend geluid, snelheidsafhankelijk.


Klinkt als cuppen... ?!

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 19:19

Cazzo Super Veloce schreef:1-1,6mm is gewoon legaal, dus moet kunnen.
Gek verhaal dat je niet langere tijd met semi slicks op hoge snelheid mag rijden, ik had het in ieder geval ook nog nooit gehoord.
Heb ook Toyo 888 op de 964, maar wordt helemaal gek van de herrie die ze maken op de snelweg.
Is dat bij jou ook zo? Ik doe oordoppen in als ik een langer stuk moet rijden.


Bij mij maken de 888 geen lawaai, maar koop ze nooit weer doordat ik de sport cup van Michelin veel strakker vind rijden.
De cup1 maakt wel meer lawaai, maar zodra de banden goed op,temperatuur zijn gaat dat ook weg.

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 22:58

Is semi-slick überhaupt legaal.(apk en wet)
Volgens "mijn bandenman" niet.

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 23:06

Dan mag die banden man zich geen banden man meer noemen vanaf vandaag :bang:
Er worden genoeg Porsches afgeleverd op semi slicks.
Namelijk de pilot sport cup 2. Eerder was dat de cup 1.
BMW m3 csl,werd er ook op afgeleverd

Re: Blijft gevaarlijk, laten we scherp blijven !

13 nov 2015 23:13

APK afkeur is < 1,6 mm profiel.

Semi-Slick is (geloof ik) iets van 3 a 4 mm nieuw??

M'n oude 944 werd er gewoon op APK goedgekeurd afgelopen augustus.

Of het verstandig is om op 1 mm profiel te rijden in de regen is weer een hele andere discussie...
Plaats een reactie