Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche en Audi ... pfffff

08 apr 2017 10:10

Franz schreef:@giulia. Ik baseer me op feiten. 156 van mijn vriendin was helemaal verschrikkelijk. Bodemplaat met rotte plekken 147 idem dito. Alfa-fora staan vol met allerlei horrorverhalen. En dan met droge ogen beweren dat het allemaal wel meevalt. :lol:

En bij Audi is alles koek en ei? Of bij VW? TFSI motoren die het geweldig doen? Geen roest bij Mercedes en Audi uit de jaren 90?

Bij Italiaanse merken wordt het door de buitenwacht altijd schromelijk overdreven. Ja er is wel eens wat en die verhalen worden altijd op fora neer gegooid. Het positieve hoor je nooit. Ik heb vanaf 1988 klassiek Alfa gereden en heel veel andere modellen waaronder 7 156's. Ik kan je vertellen dat gebaseerd op mijn lange ervaringen en een heleboel Alfisten die i in die tijd heb leren kennen dat het schromelijk overdreven wordt.

Maar ik weet ook dat het vechten tegen de Duitse bierkaai is...

08 apr 2017 11:21

Rustig Guilia. Niet te serieus worden nu. De conversaties tussen mij en Cazzo zijn natuurlijk altijd super interessant maar heel heel heel soms ook kort door de bocht. Je weet tog. :mrgreen:

08 apr 2017 11:46

mijn alfa ervaring is een 156 station die ik na 2,5 jaar van een collega kreeg om er nog 6 maanden of 25K km's op te zetten. Dat ding had echt altijd wat. Geen roest, maar altijd iets met een lampje dat wel of niet brandde, ruitenwissers die het niet deden, koplampen die er spontaan mee ophielden, etc. Het werd 6 maanden, want in die 6 maanden heb ik zeker 25% van de tijd in een leenauto gereden.
Was er wel klaar mee. Ken overigens ook aardig wat Alfa adepten die bij die auto's zweren. En heb er designmatig wel altijd een zwak voor gehouden. Een 4C staat zeker nog op de wishlist.

08 apr 2017 12:33

Alfa heeft een slechte reputatie opgedaan in de jaren 70 met die Sudjes die in elkaar werden geschroefd door gedemotiveerde medewerkers. Over die reputatieschade zijn ze nooit meer helemaal overheen gekomen, da's jammer, want vandaag de dag zijn het beste auto's. Kwaliiteit is niet van duits niveau. Maar zeker ook niet zo slecht als de reputatie.

En gek genoeg hebben Mercedes en VW (allebei toch echt serieuze kwaliteitsproblemen gehad) het beter overleefd in de publieke opinie dan Alfa.

08 apr 2017 12:44

VAG is iets beter in het wegmoffelen van "niet helemaal door de beugel kunnende prestaties/feitjes" :mrgreen:

08 apr 2017 12:47

Dat slaat weer helemaal nergens op natuurlijk.

08 apr 2017 14:46

Enguess schreef:Alfa heeft een slechte reputatie opgedaan in de jaren 70 met die Sudjes die in elkaar werden geschroefd door gedemotiveerde medewerkers. Over die reputatieschade zijn ze nooit meer helemaal overheen gekomen, da's jammer, want vandaag de dag zijn het beste auto's. Kwaliiteit is niet van duits niveau. Maar zeker ook niet zo slecht als de reputatie.

En gek genoeg hebben Mercedes en VW (allebei toch echt serieuze kwaliteitsproblemen gehad) het beter overleefd in de publieke opinie dan Alfa.

Was het niet meer zo dat ieder model van Alfa onbetrouwbaar kon zijn, terwijl het bij Mercedes en VW maar over bepaalde types ging?
En daarnaast heeft Italiƫ ook gewoon in het algemeen niet zo'n goeie reputatie qua betrouwbaarheid.

08 apr 2017 15:05

Nou ja, mijn nieuwe Vespa is ook niet helemaal feilloos.........maar wel erg gaaf. Ik snap die Alfa-adepten wel hoor :mrgreen:

24 apr 2017 5:56

Lijkt hier ook weer allemaal een beetje op Ajax - Feyenoord-PSV adepten discussie :?:
NSX,GTR,2**Z,3**Z Lexus kopen. Ben je van een hoop gedoe af.:!:
:mrgreen:

24 apr 2017 23:20

Hoor eigenlijk nooit gezeur over Franse auto's terwijl mijn ervaring is dat die (behoudens soms het ingekochte Italiaanse design) doorgaans ruk zijn, wat de kwaliteit betreft. Mijn Alfa's en zeker de GTA reden echt een pak beter dan de Duitsers die ik heb gehad. En dan over de Britten (Lotus... :roll:) maar te zwijgen...
Leuk topicje dit :lol:.

25 apr 2017 8:37

Dr is al een Alfa-topic, voor degenen die het licht gezien hebben :popcorn:

25 apr 2017 12:21

Het licht wat door de carrosserie begint te schijnen bedoel je? :mrgreen:

25 apr 2017 14:50

Nee Joh, ik bedoel als er weer een afgewezen garantieclaim van PON in je bus licht :mrgreen:

26 apr 2017 17:50

Ik vind mijn auto de mooiste.

26 apr 2017 19:43

De GTI neem ik aan? ;-)

26 apr 2017 21:29

Nee gewoon uit principe
Plaats een reactie