Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 aug 2019 15:16
Ewout schreef:
Alsof je van Doutzen Kroes naar Viola Holt gaat, maar goed, ieder zijn meug.
Doutzen klinkt niet echt als een 997. Maar goed: ik zag haar gisteren fietsen en ze ziet er nog steeds goed uit
23 aug 2019 15:28
Ik rijd mijn 997 ook regelmatig naar mn werk 25km.
Wel grotendeels provinciale en snelweg. Olie wordt wel warm, alhoewel langer beter is natuurlijk. Op de terugweg neem ik wel eens een ommetje.
Ik wordt er gewoon blij van om na mn werk in de P te stappen.

En das voor mij genoeg reden om het te doen. Het zal vast beter zijn om het niet te doen, maar in the end heb ik dat ding om er gebruik van te maken. (IMHO)
Wel weer eens met de stelling dat een oudere P kostbaarder om als DD te gebruiken.
Maar ook dan: als je dat incalculeert en je wordt er blij van
23 aug 2019 17:16
Dank jullie wel allemaal voor de reacties, de tips, het filmpje en de meningen - hier heb ik echt wat aan!!
Met het gebruiken van de P (welke dan ook) als DD blijf ik gewoon doorgaan; ik geniet elke dag weer van het rijden in de P en daar gaat het me uiteindelijk om.
Een groot aantal reacties gaat over de hogere onderhoudskosten van een 993 t.o.v. een 997, maar het is lastig in te schatten wat het verschil zou zijn in jaarlijkse onderhoudskosten dus indien iemand een goede indicatie heeft dan hoor ik het graag!
Ik ben de P-prijzen nu wel gewend maar kijk niet echt uit naar hogere kosten dan wat ik nu heb, maar goed .. de afschrijving zal ook weer lager zijn zoals ik begrijp.
Ik heb dus al een 993 op het oog en bij een eventuele ruil zal het verschil in prijs wel degelijk een rol spelen, zeker met de hogere onderhoudskosten die me dan te wachten zouden staan. Morgen weet ik meer (prijstechnisch ook), ik ga er dan nog eens goed over nadenken...
23 aug 2019 17:23
Vandaag met de 993 naar de zaak geweest (120km). Heerlijk! Zou ik dat ook in winter doen? Nee. Dan blijft ie geschorst op stal.
23 aug 2019 17:50
Tja geen 993 maar wel een 964 jaren 20k per jaar gereden
En was echt feest.zomer en winter
Ik denk onderhoud het een jaar 3500 en het jaar erop 5000
Maar ben ook wel (was) van het door rijden.
24 aug 2019 8:13
Gewone onderhoudskosten zullen wellicht wel meevallen. Roest aanpakken na langdurig winter gebruik kan aantikken.
24 aug 2019 10:12
Ik van 993 naar 997 naar 964.
Die oudjes zijn gewoon veel cooler en hebben het sneue verouderingproces al achter de rug.Zijn nu mooi gerijpt.
24 aug 2019 10:28
Toen ik mijn eerste Porsche kocht, keek ik naar ieder model tot en met de 993. Toen onder meer gereden in een 964 C4 en dat vond ik toen echt aanvoelen als een zware en wat oudere auto. Proef gereden in een 993 en die voelde een stuk moderner aan. Op dat moment verfijn je wat je precies zoekt en dat moest voor mij een 993 C2 coupe met zwart interieur zijn.
Jaren later bedacht dat ik er eigenlijk een oudere 911 bij wilde hebben. Toen een 911 3.2 targa uit 1987 gekocht. Geweldig contrast met de 993 en beide voor hun tijd top auto's!
Vorige jaar voornamelijk de 3.2 meegenomen op ritjes en dit jaar de 993 weer meer gebruikt.
De 993 coupe zou ik echt zo als dagelijkse auto kunnen rijden. Rijdt gewoon gemakkelijk en is van alle, voor de huidige tijd, minimale gemakken voorzien. Twee weken terug een weekendje Ardennen ermee gedaan, snelweg, file rijden, binnendoor weggetjes, stadsverkeer allemaal geen enkel punt.
Een paar weken terug stond de 993 nog in de stalling en heb ik meegereden met een 911 GT3 (997 MK1) op de Nürburgring, toen heel even gekeken om de 993 in te ruilen voor een GT3. De 993 weer uit de stalling gehaald en meteen dit idee in de ijskast gezet.
Voor mij blijft de oude 911 iets onverwoestbaars hebben ten opzichte van de 996 en later. Die voelen in alles veel meer plastic aan. Een oude 911 heeft een bepaalde eeuwigheidswaarde die de nieuwe (nog) missen.
Ik zou dan ook zeggen, koop een goed onderhouden 993 coupe, zorg er goed voor en het zal je zeker bevallen!
24 aug 2019 11:50
Vooral de soepelheid van de motor van de 993 is een verbetering vandaar de 993 motor in mijn 964c4
04 sep 2019 0:50
Zou dan eerder voor een 3.2 of een 964 gaan. Een 993 heeft niet de coole looks van de echte old school 911's.. proporties die naar mijn idee niet helemaal kloppen.. en niet de snelheid van de opvolgende generaties.
04 sep 2019 9:42
Looks en proporties, das smaak, daarover valt niet te twisten, maar snelheid?
Mijn 993 4S is zeker weten sneller dan mijn 964C2 was (Ook op de Ring

)
04 sep 2019 10:07
brian951 schreef:Zou dan eerder voor een 3.2 of een 964 gaan. Een 993 heeft niet de coole looks van de echte old school 911's.. proporties die naar mijn idee niet helemaal kloppen.. en niet de snelheid van de opvolgende generaties.
Uiteraard een kwestie van smaak zoals CSV aangeeft. Daarnaast ervaar ik zelf wel dat een ontwerp, waar ik in eerste instantie geen fan van was, me later wel past.
Zal de leeftijd zijn
04 sep 2019 10:26
Inderdaad, dat is erg persoonlijk. Keuze voor een 3.2 (of 3.0) kan ik zeker wel begrijpen omdat je daar echt nog het gevoel van een oude, lichte 911 hebt. De 964 was toch al een flink zwaardere auto geworden (150 (C2) of zelfs 250 (C4) kilo zwaarder dan zelfs de laatste 3.2's). Maar ook voor mij liefst gewoon een 993 (met wat onderstelaanpassingen)…
https://drivr.be/2019/03/18/rarely-done-right-porsche-911-993/
04 sep 2019 10:55
Voor zo'n afstand altijd voor de fiets kiezen, desnoods met wat hulp.
04 sep 2019 11:44
Cazzo Super Veloce schreef:Looks en proporties, das smaak, daarover valt niet te twisten, maar snelheid?
Mijn 993 4S is zeker weten sneller dan mijn 964C2 was (Ook op de Ring

)
Hij heeft het over de snelheid tov de opvolgende generaties ... maar dat lijkt me eerlijk gezegd ook een no brainer ... dat een nieuw model 911 in principe weer sneller is dan het oude model ...
04 sep 2019 11:44
Ik zou trouwens ook (weer) voor de 993 gaan ...
09 okt 2019 22:50
Heb na 16 jaar mijn 993 S net ingeruild voor een 997 Turbo.
In 2003 de 993 gekocht bij Porsche Zuid.
Bij verkoop in augustus stond er 224.000 km op de teller.
Heb al die jaren probleemloos gereden.(< 5000 km per jaar)
Ik hoop dat de 997 net zo betrouwbaar is als een 993.
Maar toch ook wel kicken in een 997 Turbo !!!!!!
Dus mijn ervaring:Een 993 is in ieder geval zeer betrouwbaar !!!!!!!
09 okt 2019 23:10
9 jaar een 993 4S gereden ... zonder problemen, nu ruim een half jaar een 997 4S (Cabrio) ... én zou ‘m zo omruilen als er morgen iemand met een 993 4S voor de deur stond
10 okt 2019 9:17
Ben echt benieuwd of mijn upgrade van 993 naar 997 over een tijdje ook dezelfde reactie geeft als bij Olaf.?????
10 okt 2019 9:20
Luis mooie upgrade. 997.1 of 997.2 turbo?
10 okt 2019 9:30
997.1 Turbo 2007
10 okt 2019 11:11
@ Olaf : je zou je 997 4S cabrio zo weer inruilen voor een 993 4S? Ben benieuwd op grond waarvan : rijcomfort, betrouwbaarheid, coupe versus cabrio, uitstraling of alleen maar emotie?
Ik neem trouwens aan dat het niet je daily driver is, wat de TS dus wel beoogt met zijn Porsche.
Zelf zou ik niet kiezen voor een 993 als dd, zie mijn topic daarover, zeker niet de cabrio.
10 okt 2019 11:11
Heb alleen een 993 4S en een 964 C2 gehad.
Beiden heerlijke auto's, ik heb geen behoefte aan iets nieuwers, tenzij een groene 997RS
Leuke van de 964/993 is dat ze modern genoeg zijn om in het huidige verkeer goed mee te komen, en tegelijk toch al echte klassiekers zijn.
Droom wel eens van het tunen van de 993, beetje zoals 964TT met zn 964 gedaan heeft. Uiterlijk standaard, maar gruwelijk veel vermogen onder de kap en een groen RS-interieur.
Maar andere prio's, zoals altijd eigenlijk...
Geeft ook niet, 993 4S-je in std trim is ook een genot om te rijden
10 okt 2019 13:18
Butzi2 schreef: rijcomfort, betrouwbaarheid, coupe versus cabrio, uitstraling of alleen maar emotie?
Zelf zou ik niet kiezen voor een 993 als dd, zie mijn topic daarover, zeker niet de cabrio.
Het zal een groot stuk emotie zijn, maar zoals Cazzo al aangeeft: comfortabel genoeg als Daily.
Betrouwbaarheid kan ik (nog niet) over oordelen, heb de 997 pas een paar maanden en had de 964 bijna 7 jaar en de 993 4S ruim 9 jaar … zonder problemen.Ik reed met m'n 964 Cabrio de eerste jaren 20 - 25 Dkm per jaar, later met de 993 4S hetzelfde.
Als het (weer) een 993 zou worden, dan wel een met een dikke(re) kont - en die is er niet in cabrio.
10 okt 2019 13:44
Olaf schreef:
Als het (weer) een 993 zou worden, dan wel een met een dikke(re) kont - en die is er niet in cabrio.
Kweet, ik had eerder een 993 4S en 2S.... nog steeds enige spijt dat ik ze heb weggedaan, vooral de 2S. Prachtig exemplaar in Arctic grijs, mooier dan een cabrio
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.