16 jun 2021 11:19
Walnut blasting bedoel je? verder zijn die motoren gewoon top toch? Staat althans zeker niet in verhouding met Ims vervangen etc..DFI brengt op latere leeftijd weer nieuwe onderhoudsuitdagingen en -kosten met zich mee.
Dit kosten de auto's niet eens meer toen ik mijn Cayman kocht in 2016
16 jun 2021 13:15
Ik zou me er toch maar eens goed in gaan verdiepen.
There are known knowns. These are things we know that we know. There are known unknowns. That is to say, there are things that we know we don't know. But there are also unknown unknowns. There are things we don't know we don't know.
In 2015 kocht ik mijn 987 Boxster S met 80.000km onder de 20k
16 jun 2021 13:22
Binko schreef:Ik zou me er toch maar eens goed in gaan verdiepen.
Precies zoals jij niet kunt inschatten hoe goed ik me erin verdiept heb (en het dus maar beter is je van aanmatigende adviezen te onthouden, maar dat terzijde), kun je ook zeker niet inschatten wat de toekomst van de DFI motoren gaat brengen. Ouderdom brengt altijd issues en die motoren zijn pas tien jaar oud, meestal jonger. Te jong om bijvoorbeeld een gat in het onderhoudsverleden te hebben of door een vierde of vijfde eigenaar te zijn verwaarloost. Maar de (over)bekende problemen van de 986, 996, 997 en 987 zijn ontegenzeggelijk met de 9A1 opgelost.
16 jun 2021 17:24
16 jun 2021 19:39
16 jun 2021 19:57
16 jun 2021 20:04
Ramrod schreef:Kijk zo leer je nog eens wat , nooit verwacht dat dit soort problemen zich zouden voordoen bij een merk als Porsche , ik heb het dan over die zuiger/wand beschadigingen die zouden kunnen optreden. Valt me erg tegen.
Ik wil er inderdaad dagelijks in gaan rijden maar ik rijdt zo rond de 12000 km per jaar, geen afvalt vreter dus ...
Bij een Porsche specialist nog wat meer info gekregen, onderstaande zaken zijn ook om op te letten, kan aardig in de papieren gaan lopen eventueel
-airco condensors voorbumper gaan door ouderdom lek.
-koelwateraansluitingen van radiatoren naar waterbuizen (retour en heen) willen lekken dmv oxideren in aansluitingen.
-airco leiding schutbord rot wel eens door, kun je lastig bij..........vernieuwen drukleiding.
-roest op schokdemper zuigerstang, vooral bij pasm (damptronic) Is holle buis daardoor kwetsbaar.
Genoeg om me weer even in te verdiepen
16 jun 2021 20:50
Novastorm schreef:Niet goed gelezen dan want AKK is al een paar keer genoemd hoor
17 jun 2021 11:37
dapatch schreef:Omdat de 987.2 kwalitatief een veel betere auto is. De motor is eindelijk echt betrouwbaar. Hetzelfde blok is in de 981 gebruikt en er zijn gewoon amper problemen mee bekend. Ik heb zowel een 987.2 als 981 gehad en beiden probleemloos dagelijks gereden (+100k km). Buiten regulier onderhoud nooit iets aan gehad. Helaas is dat met 987.1 (en 997.1) wel anders. Dan nog de automaat. Een Tiptronic is leuk voor een Audi maar hoort niet in een sportwagen thuis...
Als je de keuze hebt en het budget is 30k dan is dit echt een no-brainer; zoek een goede 987.2. Persoonlijk zou ik de 987 helemaal laten staan en voor een 981 gaan maar ik begrijp ook wel dat die in een andere prijsklasse zit.
17 jun 2021 11:43
Ramrod schreef:De Porsche gaat voor dagelijks gebruik worden gebruikt en ook in het weekend voor toertochtjes, vinden jullie de Cayman daar geschikt voor ?
17 jun 2021 12:14
17 jun 2021 19:30
17 jun 2021 22:07
19 jun 2021 22:57
26 jun 2021 23:36
28 jun 2021 15:26
Binko schreef:DFI brengt op latere leeftijd weer nieuwe onderhoudsuitdagingen en -kosten met zich mee.