Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 jun 2025 17:06



Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
keuze van type 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
Jurgen schreef:
om zijn comfort op slechte wegen, zijn gebruiksmogelijkheden, zowel qua personen als bagage, zijn verbruik, voordelig en makkelijk te verzekeren, goedkoop in aanschaf alswel onderhoud...én hij ziet er ook nog leuk uit.

Jurgen, volgens mij heb jij juist die van mij beschreven! 8) :wink:


13 sep 2005 21:05
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Jurgen schreef:
om zijn comfort op slechte wegen, zijn gebruiksmogelijkheden, zowel qua personen als bagage, zijn verbruik, voordelig en makkelijk te verzekeren, goedkoop in aanschaf alswel onderhoud...én hij ziet er ook nog leuk uit.

Jurgen, volgens mij heb jij juist die van mij beschreven! 8) :wink:


zijn gebruiksmogelijkheden :roll:
zijn verbruik :?
voordelig en makkelijk te verzekeren :shock:
goedkoop in aanschaf alswel onderhoud :lol:
én hij ziet er ook nog leuk uit 8)

Volgens mij wordt hier precies een Porsche 944 beschreven!

1) behoorlijke kofferruimte, zeker als je de rugleuning van de bank plat legt (ik heb er al een compleet tuinset -1 ovale tafel en 4 stoelen- in vervoerd)
2) 1:10 - 1:12 gemiddeld...
3) € 228,00 per jaar op basis van volledig casco ('all risk') met een standaard eigen risico van € 136,00 per gebeurtenis
4) vanaf € 4.500,00 heb je een mooie/goede type 2 en het onderhoud kost niet meer dan van een moderne middenklasser (tussen € 500 en € 750 per jaar op basis van 20.000 km)
5) en ook dát nog!

Try to beat this one!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 sep 2005 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2c
Nijmegen
Bericht 
911 - omdat ik geen andere Porsche kende - en eerlijk gezegd nog steeds vind dat het de enige is, de rest zijn toch veredelde Volkswagens - 964cabrio omdat het de eerste P. was waar ik in ging zitten - en toen al verliefd was... :oops:
_________________________________________
Take a Drive on the Wild Side


14 sep 2005 0:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Youjonker schreef:
911 - omdat ik geen andere Porsche kende - en eerlijk gezegd nog steeds vind dat het de enige is, de rest zijn toch veredelde Volkswagens - 964cabrio omdat het de eerste P. was waar ik in ging zitten - en toen al verliefd was... :oops:


Dat was ook mijn mening , tot ik deze 968CS onder mijn gat kreeg :roll: :wink:
De lijn van de elver ,het concept en de Flat Six mis ik nog steeds , maar verder is het idd een volbloed Porsche :twisted:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


14 sep 2005 0:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Voor mij moest en zou 't een pre-impact bumper 911 worden. Toen ik 8 was had ik daar een poster van op de slaapkamer, en als ik bij m'n pa in de auto zat dan zag je de rijkspolitie met van die mooie targa's rijden. (wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink: )

Het is een 73-er T geworden (F-serie) omdat de 73er de laatste was zonder harmonica's, maar wel de meest doorontwikkelde versie was van deze serie. Het is een gele geworden omdat er al genoeg saaie kleuren zijn (echt seventies ook) en deze erg goed de tand des tijds heeft doorstaan.
Tenslotte werd het een T vanwege het budget; een 'S' or zelfs 'RS' blijft dan ook de ultieme droom-auto.
_________________________________________
Just don't lift mid-turn.


15 sep 2005 11:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
patrick911 schreef:
wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink:


Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen maar elfers hadden?


15 sep 2005 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Devils son schreef:
patrick911 schreef:
wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink:


Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen maar elfers hadden?


Waren inderdaad twaalvers...
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


15 sep 2005 11:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Betaalbare en bovendien betrouwbare sportwagens! Toen ik rond m'n 20e op zoek ging naar een sportieve auto kwam ik toch tot de conclusie dat: sportief model + betaalbaar = 944! Daarna pas echt verslaafd geraakt aan P en nu dan toch maar een 911 gekocht. Het blijven fantastische stukjes speelgoed!


Youjonker schreef:
911, de rest zijn toch veredelde Volkswagens

Ehm, als ik mij goed herinner is de 911 afgeleid van de 356, welke op zijn beurt weer is afgeleid van de kever! Dus wat is nou een veredelde VW?? Zolang het is gebouwd door P is het ook een echte P! (wou ik toch nog ff kwijt)
_________________________________________
NPC 0577


15 sep 2005 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 911 Targa
Dordrecht
Bericht 
912 schreef:
Devils son schreef:
patrick911 schreef:
wat achteraf 912's bleken, want we blijven wel ollanders he... :wink:


Is dat zo? Ik dacht dat ze alleen maar elfers hadden?


Waren inderdaad twaalvers...


Dat ligt toch aan de leeftijd van patrick911 want dit is toch echt een elfer :wink:

Afbeelding


15 sep 2005 18:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
dennis964 schreef:
Devils son schreef:
964: omdat het de laatste 911 is met de "juiste" koplampen, maar tevens de eerste moderne 911.

Beter kan je het niet formuleren. :wink:


Amen 8)

Heb een 944S2 gehad naast de 911 ... na 2 weken weer verkocht ... had er "het gevoel" niet in ... jajaaaa kom maar kom maar ...
Is mijn PERSOONLIJKE beleving :!: Qua lijn vind ik de 944'er wel heel chique ...

Kvind een 993 ontzettend GAAF ... maar jammer van de koplampen ... :roll:
Kont is zo horny als wat :!:
dus .... 964 wide body ... ZONDER taartschep ... blijft voor mij de allermooiste P op de 959 na ... 8)


Dirk



8)


15 sep 2005 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Youjonker schreef:
de rest zijn toch veredelde Volkswagens


Dit vind ik altijd zo'n lachwekkend iets. De 924 is door Porsche ontwikkeld (voor VW, dat dan weer wel) en had onderdelen die uit een Audi stammen, maar wel door Porsche zijn doorontwikkeld. Maar de 944 was volledig Porsche en de 968 ook.

Ik vind de 911 de meest speciale Porsche, maar alle Porsches zijn gewoon echte Porsches (ja, zelfs de Cayenne)...


15 sep 2005 19:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Devils son schreef:
Youjonker schreef:
de rest zijn toch veredelde Volkswagens


Dit vind ik altijd zo'n lachwekkend iets. De 924 is door Porsche ontwikkeld (voor VW, dat dan weer wel) en had onderdelen die uit een Audi stammen, maar wel door Porsche zijn doorontwikkeld. Maar de 944 was volledig Porsche en de 968 ook.

Ik vind de 911 de meest speciale Porsche, maar alle Porsches zijn gewoon echte Porsches (ja, zelfs de Cayenne)...


:thumleft: Praise the Lord!
_________________________________________
NPC 0577


15 sep 2005 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Nu de 964 om mee te beginnen. Als kleine jongen altijd DÉ auto gevonden. Als we wat meer Euries hebben doet u mij maar een zwarte 993 Turbo!


15 sep 2005 20:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Devils son schreef:

Dit vind ik altijd zo'n lachwekkend iets. De 924 is door Porsche ontwikkeld (voor VW, dat dan weer wel) en had onderdelen die uit een Audi stammen, maar wel door Porsche zijn doorontwikkeld. Maar de 944 was volledig Porsche en de 968 ook.

Ik vind de 911 de meest speciale Porsche, maar alle Porsches zijn gewoon echte Porsches (ja, zelfs de Cayenne)...


JE VERGEET de 928!!


Laatst bijgewerkt door 928GTS op 15 sep 2005 21:59, in totaal 1 keer bewerkt.



15 sep 2005 20:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
928GTS schreef:

JE VEGEET de 928!!


Nee, ben ik niet vergeten. Ik heb deze niet genoemd omdat dit niet dezelfde modelserie is. Ik had anders nog veel meer typen moeten noemen...


15 sep 2005 20:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Senior Administrateur & Senior OCE deskundige
996 GT3 look, ex 964 C2, ex 911 3.0 SC, ex 911 2.4 T
Bericht 
964 waarom? Omdat (zoals al eerder gezegd) de laatste met de mooie koplampen; ik vind de 964 de mooiste lijn hebben (nou 997 is ook niet verkeerd).

In vergelijking met de SC die we hiervoor hadden rijdt deze soepeler en is een vrij moderne wagen. Heeft gewoon alles wat we willen.
_________________________________________
Flee from hate, mischief and jealousy Don't bury you thoughts, put your vision to reality Wake up and live ~Bob Marley~


15 sep 2005 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
964 Carrera 2 Coupé, handgeschakeld ! Eerder; 993 C2 en C4, 964 C4, 911 3.0 SC, 911 2.4 T , een 944 en recenter een Cayman, Boxster 3.2 S en 997 MK2.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
qua uiterlijk en het authentieke 911-gevoel: de 964 (toch dat neusje),

om het rijden :drive: de 993, de wegligging, souplesse en de 6-bak

Ben er nog niet helemaal uit :roll:
_________________________________________
Deutsche Gründlichkeit !!


15 sep 2005 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
vanaf de 964 vind ik de 911 lijn pas mooi worden

de 996 is weer een beetje een inzinker maar de 997 is weer mooi een beetje een gemoderniseerde 993
_________________________________________
duitse laagvlieger


15 sep 2005 21:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Waarom noemt niemand het budget bij zijn keuze ?

Bij mij werd het een jonge tweedehands 996 4S omdat dit het mooiste model van de 996 is dat in mijn budget paste (ja het mag vermeld, dat was 75.000 euro). (zoniet werd het een 996 RUF R turbo, maar dan gaan we over de 200.000 euro :shock: )

Een vrij jonge wagen dus, met weinig kilometers, om zo (hopelijk) verzekerd te zijn van jarenlang onbezorgd Porscheplezier. Ook rekening houdend met het feit dat ik in elk weertype wil rijden (en dat doe je toch minder met een wagen op leeftijd, die ga je eerder koesteren).

Pas maanden na de aanschaf ben ik op dit forum terechtgekomen en heb ik ook andere modellen leren liefhebben. Maar de 996 4S zou nog steeds mijn keuze blijven, tenzij een 996 turbo binnen het budget zou passen.


15 sep 2005 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Carrera4s schreef:
Waarom noemt niemand het budget bij zijn keuze


Ik noem het niet omdat mijn keuze budgetneutraal is.

Zou ik onlimited funds hebben, dan kwam er denk ik een Carrera GT bij als dedicated track car. Maar een 964 zou ik nog steeds ernaast hebben, want dat vind ik toch echt de mooiste.


15 sep 2005 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Devils son schreef:
928GTS schreef:

JE VERGEET de 928!!


Nee, ben ik niet vergeten. Ik heb deze niet genoemd omdat dit niet dezelfde modelserie is. Ik had anders nog veel meer typen moeten noemen...


in 1969 is aangevangen met het ontwerp en de ontwikkeling van de 928. Toen VW met het verzoek kwam een sportief model voor VW te ontwerpen, hoefden ze niet lang te zoeken: het beschikbare 928-ontwerp werd genomen als uitgangspunt en verkleind en vereenvoudigd.....enz.
Dus eigenlijk staat de 928 conceptueel aan de basis van deze hele serie, dat u het maar weet............... :wink:
Vandaar mijn opmerking.


15 sep 2005 22:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
928GTS schreef:
Dus eigenlijk staat de 928 conceptueel aan de basis van deze hele serie, dat u het maar weet............... :wink:


Er zijn meer bloedlijnen tussen de 928 en de 924/944/968 reeks. B.v. de motor van de 944 is gebaseerd op de rechterhelft van de motor van de 928. Maar dan nog is het niet dezelfde modelrij en bovendien wordt het VW-argument altijd tegen 924/944/968 rijders geuit... (de 911 rijders krijgen het platgeslagen kever argument).


15 sep 2005 22:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
928GTS schreef:
Devils son schreef:
928GTS schreef:

JE VERGEET de 928!!


Nee, ben ik niet vergeten. Ik heb deze niet genoemd omdat dit niet dezelfde modelserie is. Ik had anders nog veel meer typen moeten noemen...


in 1969 is aangevangen met het ontwerp en de ontwikkeling van de 928. Toen VW met het verzoek kwam een sportief model voor VW te ontwerpen, hoefden ze niet lang te zoeken: het beschikbare 928-ontwerp werd genomen als uitgangspunt en verkleind en vereenvoudigd.....enz.
Dus eigenlijk staat de 928 conceptueel aan de basis van deze hele serie, dat u het maar weet............... :wink:
Vandaar mijn opmerking.


Als dat inderdaad het geval is, waarom heeft de 924 dan een lagere 'design-code' als de 928? Dat impliceert toch dat Porsche het 'model 924' eerder ontworpen heeft dan het 'model 928'? Of zeg ik nou iets heel raars???
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


15 sep 2005 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
Citaat:
2) 1:10 - 1:12 gemiddeld...


Laat dat speedy er maar vanaf dan :!: :lol:

grt
w
_________________________________________
Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd


15 sep 2005 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Als dat inderdaad het geval is, waarom heeft de 924 dan een lagere 'design-code' als de 928? Dat impliceert toch dat Porsche het 'model 924' eerder ontworpen heeft dan het 'model 928'? Of zeg ik nou iets heel raars???


Niet ieder idee wordt een auftragsnummer...

De 928 was idd eerder dan de 924. Echter, de 924 werd als eerste ontwikkeld.


15 sep 2005 23:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.