Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wat is dat toch met dat open rijden

12 feb 2025 12:57

Je gaat het pas zien als je het door hebt. :wink:

Zie onderschrift :^:

12 feb 2025 15:18

GinnFizz schreef:Daarom is je forumnaam ook clueless.
Los daarvan, ieder het zijne.

I do have a clue 8) :drive:

Ik dacht het, jij als Limburger schrijft het .
Maar goed, ieder zijn ding. Dat cabrio rijden niet voor iedereen is merk ik ook in mijn gezin.

12 feb 2025 15:59

Als hooikoortspatient word ik (in het hooikoortsseizoen, wat voor mij loopt van mei tot september) absoluut niet blij van open rijden :thumbdown:
Afbeelding

12 feb 2025 16:33

Ik kan niet wachten op het mooie weer... of het zonnetje
Ik heb me juist eentje aangeschaft
83745

12 feb 2025 17:25

Hier ook een cabrio-fan, en niet alleen in de zomer! Zodra het droog is en het zonnetje iets schijnt, gaat de kap er af. Zelfs in deze wintermaanden. Kraag iets omhoog, stoelverwarming aan en de verwarming op je handen laten blazen. Heerlijk!

12 feb 2025 20:19

Precies - verwarming op 24 C - standje blower 75% (anders blower geluid), stoelverwarming aan en muts op..
Beter dan met >30 C te zitten in de volle zon , dat is wel warm dan.. :mrgreen: En het is super rustig in het heuvelland nu, weekend duurt nog te lang ..

12 feb 2025 23:07

Autoke schreef:Precies - verwarming op 24 C - standje blower 75% (anders blower geluid), stoelverwarming aan en muts op.. .

Wat is dat toch met die mutsen in een moderne cabrio met alle luxe?
Als je de Elfstedentocht schaatst bij - 25 graden perfect, maar je bent echt een “ …” (gender gevoelig scheldwoord) in een cabrio met zo een ding op je hoofd :go:

13 feb 2025 10:41

Evica schreef:Ik kan niet wachten op het mooie weer... of het zonnetje

Mooi hoor! Naast of i.p.v. de Cayman?

13 feb 2025 11:11

2.2VTEC schreef:
Autoke schreef:Precies - verwarming op 24 C - standje blower 75% (anders blower geluid), stoelverwarming aan en muts op.. .

Ho maar, ik heb wel de perfecte muts voor de cabrio, een petmuts (kruising tussen pet en muts) en bij gebrek aan haar ... lekker warm hoor. :drive:

13 feb 2025 15:11

“Weliswaar dakloos, maar rijd wel Porsche”

13 feb 2025 17:17

Spastblast schreef:
Evica schreef:Ik kan niet wachten op het mooie weer... of het zonnetje

Mooi hoor! Naast of i.p.v. de Cayman?

De Cayman staat hier nog, zalig autootje... she is my baby ;-)
Ik wilde wat meer PK en cabrio dus daarom deze aanschaf, we zullen zien voor hoelang...
(komt van 1ste eigenaar en steeds Porsche onderhouden)

13 feb 2025 18:16

2.2VTEC schreef:

Als je de Elfstedentocht schaatst bij - 25 graden perfect, maar je bent echt een “ …” (gender gevoelig scheldwoord) in een cabrio met zo een ding op je hoofd :go:

@VTEC: Dank voor het delen van je visie en open mind zou ik willen zeggen ... , hoe dan ook, als je je nogal stoort aan een muts, een (honda) petje kan ook, en voor de echte bikkels "oben ohne" .. :-)

@Evica - mooie wagen, dat wordt genieten!

13 feb 2025 21:56

Thanks Autoke

13 feb 2025 22:10

@Autoke, elk zijn ding laat ons zeggen. En nu je het zegt, er ligt een pet in de auto voor zoonlief.
Caterham, geen Honda, gekregen bij een rijtraining op Silverstone. :lol:
Hopelijk snel beter weer zodat we zonder miuts kunnen bollen :wink:

13 feb 2025 22:31

:thumleft: Helemaal mee eens - zondag wordt weer wat zon beloofd .. :drive:

14 feb 2025 10:10

Autoke schreef:En het is super rustig in het heuvelland nu, weekend duurt nog te lang ..

Dat is bijzonder. Hier in het oosten duurt het weekend altijd te kort! 8)

14 feb 2025 18:29

Ik vind de oude 3.2 coupe 100.000x mooier qua lijn dan de cabriolet, toch heb ik de cabriolet gekozen toen ik 26 jaar geleden mijn 1989-er kocht. Ik was er niet naar op zoek maar liep er tegenaan bij Hans Bos.

Met relaxed toeren heb je veel meer gevoel bij - en zicht op je omgeving, ik vind het heerlijk rijden met je kop in de open lucht.
Afgelopen jaren road trips gemaakt door grote delen van zuid Europa, echt lekker tuffen dan op B wegen.
Alleen als het erg heet is, en het zweet van je kop druipt, zoals enkele jaren geleden in de file in Istanbul en Izmir: blijven grijnzen en net doen of je het ook dan nog leuk vindt ...

14 feb 2025 19:55

83747

14 feb 2025 21:20

Ik heb ook een 3.2 coupé van hetzelfde bouwjaar gehad, maar ik vind targa rijden het fijnst. Waarschijnlijk door 15 jaar Lotussen Elise rijden, echt een gulden middenweg, zo'n rolbeugel is toch net een fijner idee. Onze modernere BMW (135i) is wel een vollcabrio, maar een moderne cabrio voelt ook weer net iets veiliger vind ik. Maar is allemaal subjectief natuurlijk :)

14 feb 2025 21:46

2.2VTEC schreef:

Je mag wel eens een rondje meerijden in de spyder… dan weet je snel waarom een muts toch wel fijn is.

Gelukkig kan het tentje er op als het regent (en als de zon schijnt)

14 feb 2025 23:43

Hen3 schreef:
Autoke schreef:En het is super rustig in het heuvelland nu, weekend duurt nog te lang ..

Dat is bijzonder. Hier in het oosten duurt het weekend altijd te kort! 8)

Scherp gezien , nu hier ook weer :thumleft: :mrgreen:

15 feb 2025 3:49

Autoke schreef:Precies - verwarming op 24 C - standje blower 75% (anders blower geluid), stoelverwarming aan en muts op..
Beter dan met >30 C te zitten in de volle zon , dat is wel warm dan.. :mrgreen: En het is super rustig in het heuvelland nu, weekend duurt nog te lang ..

45 minuten, zitten we in de Eifel! Laatst op een mooie zondagmiddag gedaan, muts op, 3-5 graden, ene haarspeldbocht na de andere.. geef je volgende keer een seintje, als het uitkomt komt het uit!

Groeten, Leo

15 feb 2025 10:04

Op 45min van de Eifel wonen, zalig.
Hier is dat een daguitstap dus komt er met tieners niet te vaak van jammer genoeg :shock:

15 feb 2025 11:39

2.2VTEC schreef:Op 45min van de Eifel wonen, zalig.

25 minuten :popcorn:

... maar wél nog iets verder om in het mooi(st)e gedeelte te komen :wink:

15 feb 2025 11:51

Spaubeek-Sittard is toch geen 20 minuutjes verschil?
Plaats een reactie