Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 12:02

Mark Nauta schreef:Jullie zeggen steeds allemaal. S is mooier, maar wat is er uiterlijk voor verschil dan? Alleen de
2 extra uitlaatpijpjes toch?? Is verder dezelfde body.

Klopt helemaal.
Grappig hè, die uitdrukking die lijkt te worden nagepraat :roll:

Denk dat de S gewoon 'meer' is en alleen daardoor gewild, wat het ook inhoud.
Valt me eigenlijk mee dat er nog niemand is begonnen over een 4S, want dat is natuurlijk de max, toch :?: :twisted: :wink:

Overigens is er nog wel een uiterlijk verschil: de klokken zijn zilver-grijs.
Behalve in onze S, want wij vonden de zwarte klokken van de niet S véél fraaier :P

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 12:29

Zo'n dikke 4S is natúúrlijk mooier maar er moet wat te wensen overblijven... :wink:

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 14:32

Had ik dan een 997s moeten nemen ipv 4s?
2s zal leuker rijden, 4s is breder en 4WD.
Elk voordeel heeft zijn nadeel.

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 14:37

Het is net wat je zelf prettiger vindt rijden. 4WD rijdt en stuurt wat zwaarder, voelt ook wat zekerder. Of dat beter voor jou is, ligt helemaal aan je eigen gevoel/wensen.

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 16:01

Jammer dus dat er geen dikke 997 2S is. Vreemd eigenlijk. :roll:

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 16:20

Marketing: de meest gevraagde (brede) carrosserie in de duurste (4w) uitvoering -> kassa 8)

De 993 2S was de uitzondering op de regel omdat ze toen de verkoop van de uitlopende 993 nog even wilden pushen.
De S betekende toen de carrosserie en niet de motor (net als bij de 996).

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 20:34

Paul II schreef:Valt me eigenlijk mee dat er nog niemand is begonnen over een 4S, want dat is natuurlijk de max,
Sssssssst, 4S moet een beetje exclusief blijven. Niet hypen, zoals dat GT3-spul de laatste tijd :wink:

Re: 997 Carrera of Carrera S

09 dec 2009 20:56

MS964 schreef:Jammer dus dat er geen dikke 997 2S is. Vreemd eigenlijk. :roll:


Die is er en heet Sport Classic. Koetswerk van de 4S (met nog een klassiek sausje over) maar onderhuids een 2S (met wat extra X51-peper)...

Afbeelding


Overigens vind ik een 'S' met zijn 19" velgen, rode remklauwen, witte tellers en vier uitlaten inderdaad wat stoerder...

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 0:00

Rem schreef:4WD rijdt en stuurt wat zwaarder, voelt ook wat zekerder.

In de tijd van de 964 was dat nog wel merkbaar maar de huidige 4WD stuurt en rijdt absoluut niet zwaarder dan de 2WD. Qua rijbeleving wel een heel ander soort auto met zijn eigen karakter en eigenaardigheden.
Ik ga in ieder geval voor de 4S

PSSST niet verder vertellen, mijn vrouw weet het nog niet
8)

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 0:54

De S uitvoering is natuurlijk geen straf maar als je eenmaal met de 4S gereden hebt of er een tijdje achter gehangen hebt zoals PAUL dan kom je tot de conclusie dat er wel grote verschillen zijn. :D

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 10:37

Ja, de auto's verschillen net zoveel als de rijders :!: :mrgreen:

En denk dat we dat zo gaan houden :wink:

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 11:08

maurice schreef:
Rem schreef:4WD rijdt en stuurt wat zwaarder, voelt ook wat zekerder.

In de tijd van de 964 was dat nog wel merkbaar maar de huidige 4WD stuurt en rijdt absoluut niet zwaarder dan de 2WD. Qua rijbeleving wel een heel ander soort auto met zijn eigen karakter en eigenaardigheden.


Ik vergelijk het wel met een 996 4S die we op dezelfde dag hebben proefgereden, dus misschien zit daar het verschil. Maar ik vind het duidelijker wat zwaarder in het stuur aanvoelen. De rijbeleving is zoals je zegt ook heel anders.

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 11:12

Godspeed schreef:Die is er en heet Sport Classic. Koetswerk van de 4S (met nog een klassiek sausje over) maar onderhuids een 2S (met wat extra X51-peper)...


Die is volgens de dealer helemaal niet meer te krijgen. Zonde dat ze er zo weinig maken, want dat is echt een mooie uitvoering. Die subtiele 'bobbles' in het dak zou je bijna in je eigen coupé laten plaatwerken :)

Godspeed schreef:Overigens vind ik een 'S' met zijn 19" velgen, rode remklauwen, witte tellers en vier uitlaten inderdaad wat stoerder...


wel grappig dat je hier over begint, want rode remklauwen vind ik ook eigenlijk wat mooier. We hebben dus gele vanwege de PCCB, maar om die nou rood te laten spuiten...

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 11:55

Misschien kunnen we (de kleur) ruilen :?: :wink:
Het rood vloekt namelijk een bietsje bij het Robijn rood, maar om daar nu PCCB voor te nemen...
En zwarte klauwen zijn geen optie op een S :(

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 12:44

nou ja, alles is te spuiten natuurlijk. Je kunt ze ook oranje, roze of blauw laten maken. Maar dat is een hoop geld/moeite voor eigenlijk erg weinig lol.

Re: 997 Carrera of Carrera S

10 dec 2009 13:01

Zie nix in je album staan :?:

Re: 997 Carrera of Carrera S

11 dec 2009 0:08

Rem!

Supermooi dit... Wordt dus zaterdag? Ik kom uit den haag dan, laat ff weten hoe laat, doen we wedstrijdje ri noorden.... Sr. moet toch nog wennen aan dat nieuwerwetse spul en die remmen durft ie toch niet te proberen op dag 1... Kan dus nu nog mooi van m'n voorsprong gebruik maken!!! :)

(ben trouwens dinsdag nog even op zandvoort geweest, pccb echt briljant, bij de vorige S nog remvloeistof en blokken laten aanpassen ivm fading, nu geen probleem en rempunt verder dan ik durf... :) )

Re: 997 Carrera of Carrera S

14 dec 2009 12:29

Hey Wout, gezellig :)

997 wordt komende zaterdag opgehaald vanwege familie kwestie afgelopen weekend. Ik ben benieuwd. We kunnen wel meteen de winterbanden eronder doen, die er bij zijn gekocht. (op 18" carrera wielen)

en fading op keramiek moet eigenlijk niet kunnen toch? Welke blokken zijn dat geworden?

Re: 997 Carrera of Carrera S

14 dec 2009 12:55

Ik ben erbij zaterdag!

Had ook geen fading met de keramische remmen maar met de vorige S zonder keramiek, ferodo blokken eronder en ander remsapje... maakte op zich wel verschil maar die gele grijpertjes zijn fenomenaal!
Ik zit nog beetje in dubio over winterslofjes, vanochtend voelde niet heel zeker aan, aan de andere kant is met 90 km/h de winter doortufffen ook wel ontspannen... :)

Re: 997 Carrera of Carrera S

14 dec 2009 13:25

In de winter moet je eigenlijk met een 911 rijden, door de plaatsing van het blok heb je meer tractie op de achterwielen. ;)
Plaats een reactie